Посадові інструкції
08.09.2022

Посадова інструкція директора закладу дошкільної освіти

31

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис             Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

директора закладу дошкільної освіти

(код КП 1229.4)

 

1.Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність директора закладу дошкільної освіти.

1.2. Посада директора закладу дошкільної освіти належить до розділу «Законодавці, вищі державні службовці, керівники, менеджери (управителі)» Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК003:2010», код професії – 1229.4.

1.3. Відповідно до статті 20 Закону України “Про освіту” директор закладу дошкільної освіти, що є у загальнодержавній власності і підпорядковується Міністерству освіти України, обирається за конкурсом і призначається на посаду відділом освіти районної державної адміністрації або шляхом укладання з ним контракту відповідно до порядку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, чи трудового договору.

1.4. Директор закладу дошкільної освіти безпосередньо підпорядковується начальнику відділу освіти районної державної адміністрації.

1.5. У службовій діяльності директор департаменту керується нормативно-правовими актами України, що регулюють освітню діяльність : Конституцією та законами України, Указами Президента України, рішеннями Уряду України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання; правилами й нормами охорони праці, техніки безпеки та протипожежної охорони, а також Статутом і локальними правовими актами навчального закладу, цією посадовою інструкцією, організаційно-розпорядчими документами з відповідних питань.

1.6. У разі відсутності директора закладу дошкільної освіти його обов'язки виконує заступник директора закладу дошкільної освіти або посадова особа навчального закладу, що призначається в установленому законодавством порядку з набуттям відповідних прав і відповідальності за неналежне виконання покладених на неї обов’язків.

 

2. Завдання та обов'язки

Директор закладу дошкільної освіти:

2.1. Забезпечує реалізацію державної політики в галузі освіти.

Забезпечує в межах дошкільного навчального закладу виконання Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, інших законодавчих і нормативних актів, фінансово-господарчих документів і здійснює на цій основі загальне управління дошкільним навчальним закладом.

2.2. Визначає спільно з органами громадського самоврядування основні напрями розвитку дошкільного навчального закладу, представляє його інтереси в державних і громадських організаціях, укладає угоди з юридичними, фізичними особами.

2.3. Організовує роботу з реалізації завдань дошкільної освіти та забезпечує їхній рівень у межах державних вимог щодо змісту та обсягу.

2.4. Спільно з радою дошкільного навчального закладу:

2.4.1. визначає стратегію, мету та завдання розвитку дошкільного навчального закладу;

2.4.2. приймає рішення про програмне планування його роботи.

2.5. Здійснює розробку затвердження і впровадження програм розвитку дошкільного навчального закладу, річного плану, календарних планів, навчальних графіків, статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку та інших локальних нормативних актів і навчально-методичних документів.

2.6. Створює належне кадрове забезпечення:

–здійснює прийом та звільнення (за згодою засновника) педагогічних працівників відповідно до вимог чинного законодавства;

–здійснює прийом та звільнення обслуговуючого персоналу відповідно до вимог чинного законодавства;

–затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, розробляє посадові інструкції працівників та затверджує їх за погодженням із профспілковим комітетом;

–створює умови для підвищення професійної майстерності педагогів;

–забезпечує ведення основної нормативної документації з питань кадрової роботи;

–затверджує штатний розпис за погодженням із засновником дошкільного навчального закладу.

2.7. Вирішує навчально-методичні, адміністративні, фінансові, господарські та інші питання, що виникають у процесі діяльності дошкільного навчального закладу.

2.8. Планує й координує роботу всіх служб дошкільного навчального закладу.

2.9. Заохочує й стимулює творчу ініціативу працівників, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат у колективі.

2.10. Визначає спільно з органом громадського самоврядування порядок і розміри преміювання працівників закладу.

2.11. Формує контингент вихованців відповідно до ст. 14 п. 1 Закону України “Про дошкільну освіту” та статуту дошкільного навчального закладу, забезпечує їхній соціальний захист.

2.12. Забезпечує проходження державної атестації дошкільного навчального закладу.

2.13. Створює в дошкільному навчальному закладі необхідні умови для організації харчування й медичного обслуговування дітей та працівників.

2.14. Забезпечує ефективну взаємодію й співпрацю з органами місцевого самоврядування, підприємствами та організаціями, громадськістю, батьками (особами, які їх замінюють).

2.15. Керує діяльністю педагогічної ради дошкільного навчального закладу; готує й проводить наради (виробничі, оперативні), відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України “Про дошкільну освіту”.

2.16. Контролює відповідність форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їхнім віковим, психофізичним особливостям, здібностям і потребам.

2.17. Підтримує ініціативу щодо вдосконалення навчально-виховної роботи, заохочує творчі пошуки, дослідницько-експериментальну роботу педагогів.

2.18. Здійснює контроль за виконанням вимог Базового компоненту дошкільної освіти, змістом і ефективністю навчально-виховного процесу.

2.19. Використовує відповідні методи вивчення педагогічної діяльності, готує матеріали про послідовність і результати навчально-виховного процесу: накази, рішення, акти, довідки, звіти, тощо.

2.20. Організовує роботу з вивчення, узагальнення, впровадження перспективного педагогічного досвіду, інноваційних, ефективних технологій навчання та виховання в практику роботи дошкільного навчального закладу.

2.21. Створює умови для підвищення кваліфікації та фахової майстерності педагогічних працівників, організовує підготовку й проведення атестації.

2.22. Забезпечує виконання Колективного договору, створює необхідні умови для нормальної роботи громадського самоврядування, профспілкової організації.

2.23. Розпоряджається майном дошкільного навчального закладу, забезпечує раціональне використання державних коштів та коштів, що надходять в бюджет закладу з інших джерел.

2.24. Забезпечує облік, збереження й поповнення матеріально-технічної та навчальної бази, облік і збереження документації; організовує діловодство, ведення бухгалтерського обліку й статистичної звітності.

2.25. Здійснює організацію освітнього процесу відповідно до діючого законодавства про працю, міжгалузевих і відомчих нормативних документів та інших локальних актів з охорони праці і Статуту дошкільного навчального закладу; є начальником цивільного захисту об’єкту господарчої діяльності (дошкільний навчальний заклад).

2.26. Забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників.

2.27. Контролює виконання вимог законодавчих актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

2.28. Забезпечує безпечну експлуатацію інженерно-технічних комунікацій, обладнання і вживає заходів з приведення їх відповідно до діючих стандартів, правил і норм з охорони праці; своєчасно організовує огляди й ремонт приміщень дошкільного навчального закладу.

2.29. Організовує впровадження пропозицій членів колективу, спрямованих на подальше покращення й оздоровлення умов проведення навчально-виховного процесу.

2.30. Виносить на обговорення колективу пропозиції щодо організації роботи з охорони праці.

2.31. Звітується на зборах трудового колективу дошкільного навчального закладу про стан охорони праці, виконання заходів з оздоровлення вихованців і працівників.

2.32. Проводить профілактичну роботу із попередження травматизму та зниження захворювань вихованців та працівників. На засіданнях ради дошкільного навчального закладу організовує звітування з питань профілактики травматизму.

2.33. Здійснює прийом нових працівників тільки за наявності позитивного висновку медичного закладу; контролює своєчасне проведення диспансеризації працівників і вихованців.

2.34. Забезпечує виконання директивних і нормативних документів з охорони праці, постанов органів управління освіти, державного нагляду й технічної інспекції.

2.35. Терміново повідомляє вищий орган управління освіти (засновника) про кожний нещасний випадок, що стався під час навчально-виховного процесу, і що стався з вихованцем та працівником. Вживає можливих заходів щодо усунення причин, які викликали нещасний випадок, забезпечує необхідні умови для проведення своєчасного й об’єктивного розслідування відповідно до діючих положень.

2.36. Організовує спільно з профспілковим комітетом виконання щорічної угоди з охорони праці, проводить підсумки виконання угод з охорони праці один раз на півріччя.

2.37. Затверджує за узгодженням з профспілковим комітетом інструкції для працівників з охорони праці; у встановленому порядку організовує перегляд діючих інструкцій.

2.38. Призначає відповідальних осіб за дотримання вимог охорони праці в дошкільному навчальному закладі і його підрозділах, організовує їхній інструктаж та атестацію (згідно з переліком).

2.39. Проводить вступний інструктаж з охорони праці з прийнятими на роботу особами, інструктаж на робочому місці з працівниками дошкільного навчального закладу, оформляє проведення інструктажів у відповідному журналі.

2.40. Планує й організовує у встановленому порядку періодичне навчання працівників дошкільного навчального закладу з питань охорони праці.

2.41. Періодично звітується на зборах трудового колективу про стан охорони праці та виконання заходів, приписів, інструкцій тощо.

2.42. Контролює забезпечення учасників навчально-виховного процесу спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту.

2.43. Організовує розслідування нещасних випадків з учасниками навчально-виховного процесу, затверджує акт про нещасний випадок під час навчально-виховного процесу до чинних документів, проводить аналіз причин та розробляє заходи щодо попередження травматизму.

2.44. Вживає заходів спільно з профспілковим комітетом, батьківською громадськістю щодо удосконалення організації харчування, асортименту продуктів, створення умов для якісного приготування їжі; контролює виконання встановленого грошового показника вартості харчування.

2.45. Вживає заходів спільно з медичними працівниками по удосконаленню медичного обслуговування та оздоровлювальної роботи в дошкільному навчальному закладі. Відповідає за організацію якісного проведення літнього оздоровлювального періоду в дошкільному навчальному закладі.

2.46. Забезпечує:

– навантаження працівників з урахуванням їхніх психофізіологічних можливостей;

– дотримання оптимального режиму праці та відпочинку;

– виконання Колективного договору;

– створення необхідних умов для нормальної роботи громадського самоврядування, профспілкової організації.

2.47. Забороняє проведення навчально-виховного процесу за наявності небезпечних та шкідливих факторів, які загрожують життю та здоров’ю вихованців чи працівників.

2.48. Проходить періодичне медичне обстеження.

2.49. Забезпечує організацію обліку соціально-педагогічного патронажу дітей старшого дошкільного віку, що не відвідують дошкільний навчальний заклад, з метою забезпечення умов для здобуття ними дошкільної освіти.

2.50. Здійснює прийом відвідувачів, забезпечує конституційне право на звернення громадян згідно із чинним законодавством.

2.51. Дотримується веденням ділової документації, Інструкції з правил культури проведення співбесід, телефонних розмов, дотримується етичних норм поведінки в побуті і громадських місцях.

2.52. Щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах (Конференції) колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють. Забезпечує роботу ради дошкільного навчального закладу в період між загальними зборами.

 

3. Права

Директор закладу дошкільної освіти має право:

3.1. Видавати накази й давати розпорядження працівникам дошкільного навчального закладу, вимагати від працівників своєчасного й повного їхнього виконання та належного виконання функціональних обов’язків.

3.2. Заохочувати й притягати до дисциплінарної та іншої відповідальності працівників дошкільного навчального закладу.

3.3. Заключати договори, в тому числі і трудові.

3.4. Відкривати й закривати рахунки в банках, укладати договори, за умов фінансово-господарської самостійності.

3.5. Відвідувати будь-які заняття, що проводяться з дітьми.

3.6. Вносити в необхідних випадках тимчасові зміни в розклад занять, режим занять і прогулянок, відміняти заняття, тимчасово об’єднувати групи для проведення спільних занять і режимних процесів.

3.7. Делегувати свої повноваження, видавати доручення.

3.8. Отримувати в установленому порядку інформаційну документацію, статистичні дані та інші документи, необхідні для виконання своєчасної реалізації завдань дошкільного навчального закладу.

3.9. Вносити керівництву вищих органів управління освіти (засновнику) пропозиції щодо поліпшення стану роботи дошкільного навчального закладу в межах своєї компетенції.

3.10. Брати участь у розгляді питань, приймати рішення у межах своїх повноважень щодо оплати праці працівників дошкільного навчального закладу залежно від якості, досвіду та стажу роботи, в межах фонду заробітної плати:

– встановлювати доплати за суміщення професій (посад), розширення зони обслуговування чи збільшення обсягу виконуваних робіт, а також за виконання поряд з основною роботою обов’язків тимчасово відсутніх працівників;

– встановлювати надбавки до посадового окладу працівникам за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи (на термін її виконання) і за складність, напруженість у роботі;

– преміювати працівників відповідно до Положення про преміювання за погодженням з профспілковим комітетом;

– надавати матеріальну допомогу та щорічну грошову винагороду згідно із Положенням про преміювання та за погодженням із профспілковим комітетом.

3.11. Виконувати функціональні обов’язки вихователя за сумісництвом в цій же установі в обсязі не більше 18 годин на тиждень.

3.12. На доплату за вислугу років відповідно до стажу педагогічної роботи на все педагогічне навантаження.

3.13. На надбавку :

– за високі досягнення у праці;

– за виконання особливо важливої роботи (на термін її виконання);

– за складність, напруженість у роботі.

3.14. На:

– преміювання за успіхи в роботі;

– щорічну грошову винагороду;

– матеріальну допомогу на оздоровлення;

– безпечні та належні умови праці;

– підвищення свого кваліфікаційного рівня;

– формування груп, проведення зарахування та відрахування дітей;

– просування по службі відповідно до здібностей, сумлінного виконання своїх обов’язків.

 

4. Відповідальність

4.1. Директор закладу дошкільної освіти несе відповідальність за:

– дотримання Закону України “Про дошкільну освіту”, інших нормативно-правових документів з дошкільної освіти;

– об’єктивність, достовірність та відповідність вимогам матеріалів, документів, звітів про діяльність дошкільного навчального закладу;

– виконання Правил внутрішнього трудового розпорядку;

– дотримання вимог безпеки праці;

– дотриманням вимог щодо збереження та охорони життя і здоров’я дітей;

– організацію харчування дітей в дошкільному навчальному закладі;

– збереження документів з кадрової роботи, звітності та іншої документації відповідно до Інструкції про ділову документацію;

– дотримання прав і свобод працівників і вихованців у встановленому законодавством України порядку.

4.2. Невиконання чи неналежне виконання без поважних причин статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку дошкільного навчального закладу, інших локальних нормативних документів, законних розпоряджень органів управління освіти, посадових обов’язків, встановлених цією посадовою інструкцією, у тому числі за невиконання наданих прав – дисциплінарна відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством. За грубе порушення трудових обов’язків в якості дисциплінарного покарання може бути використано звільнення.

4.3. Порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних правил організації навчально-виховного процесу завідувач може бути притягнутий до адміністративної відповідальності в порядку і у випадках, передбачених адміністративним законодавством.

4.4. Причинені дошкільному навчальному закладу чи учасникам навчально-виховного процесу збитки у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків завідувач несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, встановлених трудовим і (чи) цивільним законодавством.

 

5. Повинен знати

Директор закладу дошкільної освіти повинен знати:

5.1. Обсяг знань з педагогічної освіти зі спеціальностей “Педагогіка і психологія (дошкільна)”, “Виховання у дошкільному закладі”.

5.2. Дошкільну педагогіку, дитячу психологію, вікову фізіологію, анатомію, санітарію й гігієну, культуру харчування, правила охорони життя й зміцнення здоров’я дітей.

5.3. Зміст виховання та навчання дошкільників; методи, форми, засоби здійснення навчально-виховного процесу, організації спілкування, ігор, художньо-ігрової творчості, занять, праці дітей, відповідні програмно-методичні матеріали і документи.

5.4. Закони, постанови, укази, розпорядження, рішення та інші нормативно-правові акти органів державної влади й місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності дошкільного навчального закладу. Нормативні вимоги до оснащення приміщень дошкільного навчального закладу.

5.5. Вітчизняні й зарубіжні сучасні досягнення психолого-педагогічної, дефектологічної, логопедичної науки та практики.

5.6. Основи економіки, менеджменту, маркетингу, організацію виробництва, праці.

5.7. Ринкові методи господарювання та управління, трудове законодавство, діловодство, етику ділового спілкування.

5.8. Державну мову.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. На посаду директора закладу дошкільної освіти може бути призначена особа, яка має другий рівень або перший рівень вищої освіти (магістр, бакалавр) відповідного напряму підготовки.. Стаж роботи за професіями керівників нижчого рівня - не менш ніж 3 роки.

 

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

Директор закладу дошкільної освіти:

7.1. Працює в режимі ненормованого робочого дня за графіком, встановленим відповідно до 40-годинного робочого тижня.

7.2. Взаємодіє:

7.2.1. з органами громадського самоврядування дошкільного навчального закладу;

7.2.2. з педагогічною радою дошкільного навчального закладу;

7.2.3. з органами місцевого самоврядування (узгодження річних планів, тощо);

7.2.4. з громадськими і благодійними організаціями;

7.2.5. з органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї та молоді, внутрішніх справ;

7.2.6. з адміністрацією загальноосвітніх навчальних закладів;

7.2.7. зі спеціалістами психолого-медико-педагогічної консультації;

7.3. Надає у встановлені терміни та у визначеній формі звітність засновнику та іншим уповноваженим державним і місцевим органам.

7.4. Одержує від засновника, державних, місцевих органів інформацію нормативно-правового й організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.

7.5. Систематично обмінюється інформацією з вихователем-методистом та іншими працівниками дошкільного навчального закладу.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

31

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

4979

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

5472

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4559

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8919

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4156