Посадова інструкція фахівця із якості
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
Посадова інструкція фахівця із якості
(код КП - 2419.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність фахівця із якості відділу якості підприємства (іншого структурного підрозділу).
1.2. Фахівець із якості належить до професійної групи «Професіонали».
1.3. Фахівець із якості призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням начальника відділу якості (або без подання).
1.4. Фахівець із якості безпосередньо підпорядковується начальнику відділу якості (або іншому керівнику). Фахівець із якості може здійснювати у межах наданих повноважень керівництво робочою групою з окремих питань управління якістю на підприємстві.
1.5. У своїй діяльності фахівець із якості керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України з управління якістю, відповідними міжнародними стандартами з управління якістю, Статутом (Положенням) підприємства, Положенням про систему управління якістю на підприємстві, Положенням про відділ якості підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань управління якістю, вказівками начальника відділу якості, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція фахівця із якості (мета діяльності на посаді) – участь у розробці, запровадженні та забезпеченні функціонування на підприємстві системи управління якістю продукції (послуг) підприємства, участь у відповідних роботах, що пов'язана із забезпечення та підвищенням якості продукції підприємства.
1.7. Робоче місце фахівця із якості знаходиться у кабінеті відділу якості підприємства та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером, який підключено до локальної мережі агентства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою спеціальної літератури з питань управління якістю.
1.8. У разі відсутності фахівця із якості на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник відділу якості підприємства відповідної кваліфікації за вказівкою начальника відділу якості.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія – у начальника відділу якості, 2-а копія у фахівця із якості.
1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками відділу якості до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов'язки
Фахівець із якості виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Розробляє, запроваджує та реалізує систему моніторинґових досліджень та внутрішніх стандартів у сфері управління якістю продукції та послуг.
2.2. Бере участь у створенні нових видів товарів чи продукції на підприємстві, виведенні їх на внутрішній та зовнішній ринки, нових технологічних процесів.
2.3. Визначає ефективність інвестиційної та маркетинґової діяльності у відповідній галузі економіки на підприємстві залежно від їх впливу на якість продукції, товарів та послуг, відповідність існуючим стандартам.
2.4. Забезпечує підготовку керівних документів, які стосуються управління процесами якісного виробництва продукції, підвищення її якості.
2.5. Організовує вибіркові перевірки структурних підрозділів щодо реалізації ними проектів, програм, заходів з підвищення якості продукції.
2.6. Готує відповіді на звернення відповідних керівних (державних, виконавчих, контролюючих тощо) органів стосовно проведення роботи щодо управління якістю виробничих процесів.
2.7. Організовує роботу з планування, розроблення, удосконалення та упровадження систем управління якістю і нормативів якісних показників.
2.8. Відстежує та надає керівництву інформацію з відповідними пропозиціями (за необхідності) щодо випуску продукції, якість якої не відповідає чинним стандартам, нормам та вимогам; наявність рекламацій до якості робіт, випадків погіршення якості продукції (робіт, послуг), випуску браку; відповідність якості сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів, що застосовуються у виробництві, чинним стандартам та технічним умовам.
2.9. Розробляє та запроваджує на практиці стандарти з управління якістю продукції.
2.10. Контролює виконання робіт із управління якістю продукції структурними підрозділами, надає їм відповідну інформаційну, організаційну та методичну допомогу.
2.11. Контролює виконання заходів за результатами державного нагляду, міжвідомчого, позавідомчого контролю за упровадженням і додержанням відповідних стандартів.
2.12. Вивчає, систематизує, узагальнює та розповсюджує серед керівництва, структурних підрозділів вітчизняний та зарубіжний досвід у галузі управління якістю продукції, упроваджує його у свою діяльність.
2.13. Обґрунтовує пропозиції щодо вдосконалення систем якості та вносить відповідні рекомендації на розгляд начальника відділу якості.
2.14. Забезпечує підготовку для подання відповідним органам статистичної, науково-технічної та іншої інформації про здійснення на підприємстві діяльності з управління якістю продукції.
2.15. За необхідністю здійснює керівництво робочою групою з питань управління якістю.
2.16. Бере участь у проведенні атестації виробництва.
2.17. Веде встановлену документацію, своєчасно готує і подає відповідну звітність.
2.18. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію.,
2.19. Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища, а також контролює їх дотримання підпорядкованими членами робочої групи (у разі наявності).
3. Права
Для виконання своїх функцій фахівець із якості має право:
3.1. Вносити пропозиції начальнику відділу якості, а також у межах компетенції іншим працівникам підприємства з питань покращення управління якістю на підприємстві.
3.2. Отримувати від інших структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.
3.3. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві та у відділі якості підприємства у відповідності до своєї компетенції.
3.4. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов'язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов'язків.
3.5. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов'язані з управлінням якістю на підприємстві.
3.6. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Фахівець із якості несе відповідальність за:
4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.3. Перевищення своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.4. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.1.6. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.
4.2. Оцінювання роботи фахівця із якості здійснює начальник відділу якості (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи фахівця із якості є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов'язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю.
5. Повинен знати
Фахівець із якості повинен знати:
5.1. Чинні законодавчі акти, постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з управління якістю продукції;
5.2. Міжнародні стандарти відповідної сфери діяльності (ISO 9000; 10006; 10014/1; ISO/IEC 12207/1995 тощо);
5.3. Вимоги (процеси, процедури, протоколи, стандарти) чинної на підприємстві системи управління якістю;
5.4. Систему державного нагляду, міжвідомчого і відомчого контролю за якістю продукції;
5.5. Відповідні галузеві стандарти;
5.6. Методи оцінки якості та методи контролю якості;
5.7. Методи планування підвищення якості продукції;
5.8. Показники підвищення якості продукції та їх класифікацію;
5.9. Технологічні процеси і режими виробництва на підприємстві;
5.10. Основні технологічні і конструктивні дані продукції, що випускається;
5.11. Порядок розробки програм та проектів, використання засобів та методів управління якістю продукції;
5.12. Правила приймання продукції;
5.13. Порядок атестації продукції за категоріями якості;
5.14. Систему документування із управління якістю;
5.15. Організацію обліку та строки складання внутрішньої, галузевої та державної статистичної звітності в сфері управління якістю продукції,
5.16. Передовий вітчизняний та зарубіжний досвід у галузі управління якістю;
5.17. Основи економіки;
5.18. Методики розрахунку економічної ефективності впровадження стандартів та інших документів із стандартизації та якості;
5.19. Основи менеджменту, організації праці, організації виробництва й управління,
5.20. Основи стандартизації та сертифікації, метрології,
5.21. Основи трудового законодавства.
5.22. Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв'язку, комп'ютерів, відповідні прикладні програмні засоби;
5.23. Правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Провідний фахівець із якості: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напрямку підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією фахівця із якості I категорії – не менше 2 років.
6.2. Фахівець із якості I категорії: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напрямку підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією фахівця із якості II категорії – не менше 2 років.
6.3. Фахівець із якості II категорії: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напрямку підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією фахівця із якості – не менше 1 року.
6.4. Фахівець із якості: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напрямку підготовки (галузі знань). Без вимог до стажу роботи.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав фахівець із якості взаємодіє із:
7.1. Іншими працівниками відділу якості з питань, що пов'язані з виконанням фахівцем із якості своїх посадових обов'язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.2. Представниками інших структурних підрозділів на підприємстві з питань контрою у межах компетенції їх роботи у частині забезпечення та підвищення якості продукції, надання їм відповідних консультацій;
7.3. Представниками відповідних уповноважених органів, що пов'язані із сферою управління якістю, з питань додержання на підприємстві вимог відповідних нормативно-правових та нормативно-технічних актів з управління якістю;
7.4. Представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов'язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає