Питання сплати ЄСВ та звітності ФОП у 2025 році
Звільнений 30.09.25. Далі прийнятий на роботу 7 жовтня, зарплата за жовтень 7600 грн. ЄСВ сплачено 1672 грн. Далі з листопада 9200 грн. Чи мав ФОП сплатити за себе за жовтень повну суму 22% ЄСВ? Фактично не сплатив за жовтень за себе. Як тепер виправити ситуацію? Як подати звіт річний правильно по ФОП з додатками?
ФОП потрібно сплатити ЄСВ за жовтень 2025 року у повній сумі- 1760,00 грн. в термін до 19.01.2026 року.
Якщо працівник прийнявся/звільнився в середині місяця, не відпрацював повністю норму робочого часу за місяць, то ЄСВ до мінімального розміру не донараховують. Тому роботодавець за жовтень 2025 року сплатив за Вас ЄСВ у сумі, яка менше 1760,00 грн.
Як ФОП дізнатись про суму ЄСВ, сплачену за нього роботодавцем, ми писали тут https://7eminar.ua/news/7465-yak-fop-kontrolyuvati-sumu-jesv-splacenogo-za-nyogo-robotodavcem
Також зауважимо, що ФОП не може доплатити різницю між сумою, що сплатив роботодавець та 1760,00 , йому потрібно сплатити ЄСВ самостійно у повній сумі, про що ми писали тут https://7eminar.ua/news/6019-fop-iz-osnovnim-miscem-roboti-ci-mozna-doplatiti-jesv-yakshho
ФОП не може доплатити різницю між тим, що сплатив роботодавець (1672,00 грн.) та мінімальною сумою ЄСВ (1760,00 грн.). Якщо роботодавець сплатив ЄСВ у розмірі меншому за мінімальний внесок (наприклад, через неповний місяць роботи у зв’язку з прийняттям або звільненням у середині місяця) або взагалі не нараховував і не сплачував внесок (наприклад, у разі перебування працівника весь місяць у відпустці за свій рахунок), то за такі місяці ФОП зобов’язаний самостійно визначити базу нарахування ЄСВ у розмірі не менше мінімальної зарплати (8000,00 грн у 2025 році) та сплатити ЄСВ «за себе» у розмірі не менше ніж мінімальний страховий внесок (ЗІР, категорія 107.01.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37201 )
ФОП сплачують ЄСВ щоквартально. Відповідно до абзацу третього ч. 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17/ed20230801#n234 всі ФОП - як на загальній системі оподаткування, так і на спрощеній, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
"До 20 числа"- це означає що 19 число- це граничний термін сплати ЄСВ за звітний квартал. При цьому, ФОП може сплачувати ЄСВ і щомісячно, заборони немає, головне- не порушувати квартальні терміни сплати ЄСВ.
Жовтень- це 4 квартал 2025 року. Отже, ЄСВ за жовтень 2025 року потрібно сплатити до 19.01.2026 р. у повній сумі- 1760,00 грн.
Як заповнити Додаток 1:
За місяці, за які ФОП сплачував ЄСВ "за себе" самостійно ( січень- червень, жовтень) :
графа 2 – 8000,00 грн (мінімальна зарплата),
графа 3 – 22 (ставка ЄСВ у відсотках),
графа 4 – 1760,00 грн (мінімальний страховий внесок).
За місяці, в яких роботодавець сплатив ЄСВ у повному обсязі (липень- вересень, листопад- грудень) :
графа 2 – 0,00 грн,
графа 3 – 22,
графа 4 – 0,00 грн.
Зразок заповнення Додатку 1 у статті https://7eminar.ua/news/14810-dodatok-1-z-jesv-dlya-fop-jedinnikiv-yak-zapovniti-u#koly-pratsevlashtovanyi-fop-podaie-dodatok-1-ta-splachuie-yesv-za-sebe
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом


