Якісний документообіг для вводу основних засобів в експлуатацію
Облік основних засобів/МНМА:
- наказ на введення в експлуатацію;
- акт введення в експлуатацію;
- інвентарна картка;
- наказ про облікову політику, де зафіксований метод амортизації;
- наказ керівника підприємства про виведення об'єкту основних засобів з експлуатації;
- акт списання основних засобів (часткової ліквідації).
Які документи оформити для зарахування ОЗ на баланс
Підприємства зазвичай зараховують ОЗ на баланс на підставі акта приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (п. 10 Методрекомендацій № 561). Складають його на підставі наказу керівника підприємства.
Можна користуватися типовими формами цього документа:
- Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма № ОЗ-1), що затверджений наказом Мінстату від 29.12.1995 №352;
- Актом введення в експлуатацію основних засобів, що затверджений наказом Мінфіну від 13.09.2016 №818.
Розробити бланк акта можна також самостійно. Але при цьому він має містити обов’язкові реквізити первинного документу чи реквізити типових або спеціалізованих форм (п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88).
Шаблони та зразки документів: https://7eminar.ua/news/436-oblik-pridbannya-osnovnix-zasobiv
Документальне оформлення списання ОЗ:
- створити комісію за наказом керівника (це може бути та ж комісія, що приймає в експлуатацію ОЗ);
- визначити причини, чому актив більше не відповідає поняттю ОЗ;
- зафіксувати рішення комісії в Акті списання основних засобів.
Ліквідацію ОЗ з обліку можна оформляти Актом на списання основних засобів, затверджений Наказом №818, або використовувати Акт на списання довільної форми.
Зразки:
Акт списання основних засобів (часткової ліквідації)
Акт списання основних засобів (ОЗ-3 (довільна форма на основі наказу № 352))
Наказ про списання малоцінних необоротних матеріальних активів
Наказ про списання основних засобів та малоцінних необоротних активів
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

