Тимчасова заправка автомобілів на інших АЗС: порядок компенсації витрат
Наше підприємство розташоване на території активних бойових дій. Унаслідок атаки дронами було пошкоджено всі АЗС у місті, зокрема з якою у підприємство отримає пальне по карткам.
Чи можуть працівники тимчасово заправляти службові та особисті, що використовуються у господарській діяльності автомобілі на інших АЗС у сусідніх містах та отримувати фіскальні чеки, а підприємство — компенсувати витрати на придбання пального через авансові звіти?Просимо також уточнити допустиму періодичність подання таких авансових звітів (щотижнево, щомісячно або іншим чином).
Наприкінці місяця буде зведений звіт про використання.
Так, ваше підприємство може компенсувати працівникам витрати на придбання пального на інших АЗС. Це можливо, якщо працівники використовують власні або службові автомобілі для господарської діяльності підприємства, а неможливість заправки у вашому місті підтверджена об'єктивними обставинами (як-от пошкодження всіх місцевих АЗС унаслідок бойових дій).
Працівники повинні надавати оригінали фіскальних чеків (касових чеків/квитанцій) з інших АЗС, які підтверджують факт і вартість придбаного пального. Ці чеки є первинними документами, необхідними для бухгалтерського обліку.
Випадки подання авансового звіту наведені у пп. 170.9.4 ПКУ. Так, згідно із пп. «а» пп. 170.9.4 ПКУ підставою для подання авансового звіту – наявність оподатковуваного доходу, що у випадку із видачею коштів на госппотреби може виникнути переважно у разі несвоєчасного звітування.
Отже, подання авансового звіту обов’язкове, коли видача коштів на госппотреби:
- не пов’язана із відрядженням;
- здійснюється у готівковій формі, в тому числі шляхом зняття готівки із платіжної картки.
Якщо ж витрачання коштів на госппотреби було у безготівкові формі, подавати авансовий звіт не обов’язково, як власне, прямо зазначено у ПКУ. https://7eminar.ua/news/1057-kosti-pid-zvit-na-gospodarski-potrebi-skladannya-avansovogo-zvitu
Для належного обліку та уникнення податкових ризиків також необхідно оформити внутрішні документи підприємства, такі як:Наказ керівника про використання працівниками власних або службових автомобілів для господарських потреб у зв'язку з форс-мажорними обставинами.
Шляхові листи або інші внутрішні документи, що підтверджують маршрут, кілометраж та фактичне використання пального саме у господарській діяльності (навіть якщо їх форма не є суворо обов'язковою, вони допоможуть обґрунтувати витрати).
Зведений звіт про використання пального наприкінці місяця також буде корисним внутрішнім документом для контролю.
https://7eminar.ua/news/2377-spisannya-paliva-na-pidprijemstvi
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібна експертна оцінка для продажу основних засобів
ФОП: можливість укладення договорів на різних системах оподаткування
Подання звіту 20-ОПП: окремо чи в одному документі
Нарахування зарплати за відпустку: грудень та січень нюанси
Як правильно відображати відпустку по догляду за дитиною
Чи потрібно подавати звіт 20-ОПП при новій оренді
Який рівень середньої зарплати зберегти для бронювання
Чи може ФОП 2 групи отримати довідку під час лікарняного
Документи та процес оформлення для прийому неповнолітніх на роботу
Для прийняття на роботу неповнолітнього які документи потрібні і як правильно …

