Перевірка підписів директора під час лікарняного: ризики та наслідки
Розглянемо Ваші питання:
1. Саме такі випадки мені не траплялись, однак це можливо. Якщо директор працював під час лікарняного, це може призвести до зменшення або позбавлення допомоги, коли лікар виявить порушення режиму та зафіксує це в новому медвисновку або ПФУ при перевірці помітить підписані хворим документи (ч. 2 ст. 16 Закону № 1105 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14/ed20250508#n1333).
2. Просто ігнорувати такий лікарняний не можна. Згідно ст. 15 Закону 1105 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#n1309 допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі страхових виплат, які повністю або частково компенсують втрату заробітної плати (доходу). Якщо такий директор буде працювати під час лікарняного і буде отримувати заробітну плату, то в такому випадку надається відмова в оплаті лікарняного.
Детальніше в нашій статті
https://7eminar.ua/news/13639-vidmova-v-priznacenni-likarnyanix-pidstavi-ta-oformlennya
3. Можна на період лікарняного призначити особу, яка тимчасово виконуватиме його обов’язки. Для цього видається наказ, у якому обов'язково зазначається період виконання обов’язків, а також передбачається доплата за додаткову роботу, якщо вона не входить до посадової інструкції працівника. У наказі про покладання обов’язків директора на іншого працівника (за його письмовою згодою - заявою) необхідно визначити, чи передається право підпису кадрових та інших внутрішніх наказів. Якщо необхідно підписувати зовнішні документи (договори, акти тощо), оформлюється довіреність у довільній формі з дотриманням вимог статей 244–250 Цивільного кодексу України. Оскільки мова про тимчасове виконання функцій директора, вносити зміни до ЄДР немає необхідності. У разі необхідності підписання документів в електронному вигляді виконуючому обов’язки директора має бути оформлено електронний підпис. Якщо він буде використаний для подання звітності до ДПС, необхідно подати відповідне повідомлення через кабінет платника податків. Заповнити та надіслати повідомлення можна у розділі «Введення звітності» – документ за формою J1391104 (для юридичних осіб).
Отже, можна покласти тимчасово обов’язки директора на бухгалтера, таким чином Ви убезпечите себе від можливих питань при перевірці.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Де знайти списки ФОПів для перевірки у 2026 році
Врахування відпустки за свій рахунок при звільненні працівника
Штраф за відсутність медогляду: що потрібно знати роботодавцям
Компенсація за невикористану відпустку: правила та терміни виплати
Чи може працівник написати заяву на компенсацію невикористаної щорічної основної відпустки …
Влаштування на основне місце роботи та сумісництво одночасно можливе
Премія до свята: чи нараховується поверх мінімальної зарплати
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оподаткування новорічних подарунків: ПДФО, ВЗ, ЄСВ та ПДВ
працівник отримав новорічний подарунок вартістю 1000 грн (в т.ч ПДВ)+ …
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Нарахування ЄСВ на нецільову благодійну допомогу: обмеження та нюанси
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

