Продаж легковика нижче балансової вартості: податкові наслідки для ТОВ
1. Право продати нижче балансової вартості є, оскільки це майно ТОВ і воно розпоряджається ним вільно. Фінансовий результат від продажу фіксується в бухобліку і в такому вигляді також відображається в податковому обліку зг. 134.1 ПКУ (крім випадків коригування різниць за основними засобами, якщо були такі події, як дооцінка/уцінка, або наявні різниці по амортизації). Донараховувати дохід через продаж нижче балансової вартості не передбачено.
При цьому: мінімальна база нарахування ПДВ згідно з п. 188.1 ПКУ при продажу ОЗ не може бути меншою, ніж балансова вартість на початок місяця, в якому здійснився продаж. Тож у такому разі складається дві ПН:
одна — на неплатника-покупця на договірну вартість,
друга — на себе, на донарахування до мінбази (код невидачі 15, дані покупця — свої дані підприємства, у рядку номенклатури після назви в дужках зазначається «складена на перевищення мінбази над ціною постачання»).
Далі, при продажу фізособі за ціною нижче звичайної (не балансової вартості!) може виникати індивідуальна знижка, що є додатковим благом і підлягає оподаткуванню ПДФО 18% із натуральним коефіцієнтом та ВЗ 5%. Такі податки має утримати продавець, який фактично таку знижку надає. Звичайна ціна визначається на рівні ринкових цін. Якщо самостійно довести відповідність договірної ціни ринковій неможливо — доцільно отримати експертну оцінку. Балансова вартість тут прямо не впливає: ринкова вартість може бути як вищою, так і нижчою за балансову, залежно від стану автомобіля та багатьох інших факторів.
Проводки:
Дт 131 Кт 105
Дт 286 Кт 105 (на залишкову вартість)
Дт 361 Кт 712
Дт 712 Кт 6432
Дт 6432 Кт 6412
у разі донарахування ПДВ — Дт 949 Кт 6412
у разі необхідності сплати податків з фізособи на надане додаткове благо з індивідуальної знижки — Дт 377 Кт 6411,642; Дт 6411,642 Кт 311; утримання з фізособи — Дт 311 Кт 377.
Якщо фізособа не компенсує ці податки, то доведеться нарахувати на них також ПДФО та ВЗ як на додаткове благо у натуральній формі.
2. Сплата фізособою через касу банківської установи не є розрахунком із фізособою в готівковій формі, оскільки для підприємства ця операція є безготівковою. На неї не поширюється обмеження розрахунків Положення № 148, і такий спосіб прямо названий у цьому положенні як прийнятний, коли треба розрахуватися на суму понад 50 тисяч грн.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

