Податкові наслідки купівлі житла для вахтових працівників ТОВ
Так, підприємство може це зробити. Якщо житло придбано у власність із метою використання в господарській діяльності (а не для перепродажу), то такий актив відповідає визначенню основних засобів згідно з П(С)БО 7. Він має бути зарахований на баланс у складі групи 3 основних засобів (Дт 103) та амортизуватися в обліку. Строк корисного використання у бухобліку підприємство визначає самостійно, виходячи з власних міркувань, а мінімальний податковий строк (для підприємств, які застосовують різниці) становить 20 років.
Щодо використання житла для працівників, варто враховувати наступне. Якщо роботодавець надає працівнику житло чи інше майно у безоплатне користування, або компенсує вартість його використання, такі суми включаються до оподатковуваного доходу як додаткове благо. Винятком є випадки, коли надання житла прямо обумовлене виконанням трудових обов’язків працівника згідно з трудовим або колективним договором (пп. «а» пп. 164.2.17 ПКУ).
На перший погляд може здаватися, що забезпечення працівника житлом із балансу підприємства не є оподатковуваним доходом. Проте у ІПК від 24.05.2017 № 324/6/99-99-13-02-03-15/ІПК податкова вказала: підпункт 164.2.17 ПКУ не містить норми, яка б звільняла від ПДФО дохід у вигляді користування житлом, що належить підприємству. Податківці зробили висновок, що такий дохід не є додатковим благом, проте він підлягає оподаткуванню як заробітна плата.
Таким чином, якщо працівнику надається житло у власності роботодавця, то вартість його користування прирівнюється до зарплати, а не до додаткового блага. Вона оподатковується ПДФО та військовим збором незалежно від того,чи заначене це в колективному договір та яким чином.. Таокож, нараховується ЄСВ, оскільки в переліку виключень (Перелік 1170) такого доходу немає.
Згідно з п. 164.5 ПКУ, базою оподаткування є вартість доходу, визначена за звичайними цінами. Тобто підприємство повинно самостійно оцінити, скільки коштує користування житлом. У Податковому розрахунку за формою № 1ДФ цей дохід відображається з ознакою «101».
ПДВ на безоплатну послугу в даному випадку не нараховується ( IПК ДПСУ від 10.06.2021 р. №2375/IПК/99-00-21-03-02-06 ) оскліьки (якщо) сума витрат, понесених підприємством у зв'язку з придбанням квартири та постачанням послуг із користування нею на безоплатній основі своїм працівникам, включатиметься до складу вартості товарів або послуг, які виробляються.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

