Чи потрібно сплачувати податки ФОП без діяльності у травні
Запитання: чи потрібно нараховувати та сплачувати з єсв, пдфо та вз за травень 2025 року? Якщо так, то які строки?
Дякую за відповідь!
Розглянемо окремо квітень та травень 2025 року.
Квітень. Якщо ФОП був зареєстрований в квітні 2025 року, то платником єдиного податку 2 групи він стане з 01.05.2025 року.
При реєстрації ФОП з вибором спрощеної системи оподаткування 1-2 групи існує важлива особливість: у місяці реєстрації підприємець завжди вважається платником податків на загальній системі, тому оподаткування ФОП в квітні буде здійснюватись за правилами для загальної системи оподаткування.
Якщо ФОП в квітні 2025 року не буде здійснював підприємницьку діяльність та не отримував доход, то податкові зобов'язання з ПДФО, військового збору у нього не виникатимуть. У ФОП на загальній системі оподаткуванню підлягає чистий дохід (доходи мінус витрати, які мають бути підтверджені документально). З суми чистого доходу сплачується 5% військового збору, 18% ПДФО, та 22% ЄСВ. Якщо ФОП на загальній системі не працював, то відповідно і військовий збір та ПДФО сплачувати не потрібно, немає доходу = немає податків. ФОП на загальній системі оподаткування сплачує податки лише з фактично отриманого доходу.
Окремо зупинимось на ЄСВ. З 1 січня 2021 року діє норма п.2 ч.1 ст.7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n169 відповідно до якої ФОП на загальній системі оподаткування у разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Ключова фраза в цій нормі: «має право», тобто у ФОП на загальній системі оподаткування є право сплачувати ЄСВ за місяці відсутності доходу, але обов'язку немає. Отже, якщо доходу немає, то ЄСВ можна не сплачувати. Якщо ФОП хоче отримати страховий стаж за червень – тоді за цей місяць потрібно сплатити ЄСВ у повній сумі – 1760,00 грн.
Травень. Після набуття статусу платника єдиного податку з 01.05.2025 року сплата ЄП, військового збору та ЄСВ для ФОП стає обов'язковою.ПДФО ФОП- єдинники не сплачують.
ФОП 2 групи сплачують авансові внески по ЄП та ВЗ до 20 числа місяця за поточний місяць, тобто за травень до 20.05., за червень- до 20.06.2025, і т.д.
У 2025 році звільняються від сплати ЄСВ ті ФОП, які мають статус особи з інвалідністю, пенсіонери, а також ФОП, які мають основне місце роботи, і роботодавець сплачує за нього ЄСВ у розмірі не менше мінімального.
Якщо ФОП не належить до таких категорій, то за травень 2025 року потрібно буде сплатити ЄСВ в повній сумі 1760,00 грн..
Відповідно до п. ч. 6 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску, а значить за травень та червень 2025 р. потрібно сплатити 1760,00 грн. Граничний термін сплати – 21.07.2025.
Що ФОП 2 групи повинен робити щомісяця, щокварталу та раз на рік ми розглядали у статті https://7eminar.ua/news/6215-podatki-ta-zvitnist-dlya-fop-1-3-grupi-jep-golovni
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом

