Заголовок тимчасово відсутній
Важко відповісти на питання, бо формулювання є некорректним.
Звісно, як і всі господарські операції, надходження запасів має супроводжуватися оформленням первинних документів. Які документи треба складати, визначено п. 3.2 — 3.8 Методрекомендацій №2 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0002201-07#Text . А саме:
1. Надходження на склад запасів (в середені підприємства) оформлюють накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма №М-11). Накладна-вимога складається у двох примірниках та підписується особою, яка передає зазначені запаси, та їх отримувачем.
3. Обмін запасів на інші подібні і неподібні запаси оформлюється прибутковим ордером, або актом про приймання матеріалів, або товарно-транспортною накладною тощо.
4. Запаси, одержані безоплатно, оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів або товарно-транспортною накладною з використанням штампа (позначення) про оприбуткування, або актом про приймання матеріалів, або прибутковим ордером. Прибутковий ордер складається матеріально відповідальною особою у день прийняття запасів.
5. Приймання та оприбуткування запасів, які надійшли від постачальників або від переробників з переробки на стороні, оформлюються товарно-транспортною накладною з використанням штампа (позначення) про оприбуткування або прибутковим ордером.
6. Якщо при оприбуткуванні запасів виявлено невідповідність якості та кількості запасів даним супровідних документів, то складається акт про приймання матеріалів за участю матеріально відповідальної особи та представника відправника (постачальника) або представника незацікавленої організації (наприклад ТПП). Якщо такі запаси надійшли залізницею, складається комерційний акт.
7. Якщо запаси надійшли на підприємство без товаросупровідних документів, то складається акт про приймання матеріалів або комерційний акт (у разі якщо такі запаси надійшли залізницею).
8. При вибутті запасів складають акт списання.
9. Якщо запаси (запчастини) передають для встановлення на СТО складають акт приймання-передачі.
Аналітичний облік виробничих запасів ведеться на складах за допомогою карток складського обліку (форма №М-12), що розміщуються в картотеці за технічними групами виробничих запасів відповідно до номенклатури-цінника.
На складах з невеликою номенклатурою матеріальних цінностей замість карток можна вести книгу складського обліку (форма ВЗСП-10).
Аналітичні рахунки групують за групами матеріалів, місцями зберігання, матеріально відповідальними особами, за синтетичними рахунками бухгалтерського обліку і субрахунками. Дані за аналітичними рахунками узагальнюються в оборотних відомостях. Використовують рахунки аналітичного обліку для контролю за зберіганням і рухом матеріальних цінностей, їх оцінки, порівняння з даними оперативного обліку, а також для підведення підсумків інвентаризації.
Для контролю запасів на підприємстві періодично, але не рідше 1 разу на рік (перед складанням фінансової звітності) проводять інвентаризацію відповідно до Положення №879 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14#Text . При цьому складають акти інвентаризації запасів, інвентаризаційні описи, звіряльні відомості, тощо.
Головний бухгалтер на свій розсуд визначається з тим, які документи доцільно використовувати на підприємстві, враховуючи специфіку підприємства. Крім цього структура документообігу повинна бути такою, щоб забезпечити вчасне надходження необхідної інформації як для обліку, так і для контролю й оперативного управління за рухом запасів.
Наразі, якщо типові форми затверджені для використання бюджетними організаціями, то інші підприємства можуть їх використовувати за бажанням. Тому керівництво підприємства може розробити для використання власні первинні документи обліку запасів, при цьому потрібно щоб в них були наявні обов’язкові реквізити відповідно до ст.9 Закону №996 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155 та п.2.3 Положення 88 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0168-95#n17 . Затвердити власні форми первинних документів можна або окремим наказом, або вказати їх використання в наказі про облікову політику та додати зразки в додатках.
Більше інформації https://7eminar.ua/news/4889-peredaca-zapasiv-u-virobnictvo-dokumentalne-oformlennya-ta-poglyad-dps-sudovi ,
https://7eminar.ua/news/1170-oblik-sin-vid-pridbannya-do-spisannya та https://7eminar.ua/events/4505/10299
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Критерії для бронювання працівників на військовий облік підприємств
Звітність ФОП 3 групи при продажу нерухомості і автомобілів
Проблема відсутності реквізитів еквайрингу у фіскальному чеку
Як правильно заповнити декларацію при нерівномірному доході
Лікарняні у звіті: чи правильно відображено ознаку доходу
Терміни повернення фінансової допомоги без ризику дисконтування
Запит на зразок заповнення документації з заробітної плати
Електронний підпис або печатка: що обирати для ПДВ
ФГ-юрособа платник 4 групи ЄП.
У своїй …
Допомога у створенні положення про касу комунального підприємства
Правильне оформлення рахунку покупця та податкової накладної на ПДВ
Зміна дат виплати авансу та зарплати в грудні можливість
Виплата заробітної плати по графіку: аванс 21 числа та зарплата …
Порядок відображення лікарняного в звіті ЄСВ за місяцями
Співробітник підпрємства знаходиться на лікарняному декілька місяців.У нього бумажний …
Які документи потрібні для застосування ставки ЄСВ 8.81%
Стягнення заборгованості з зарплати: відображення у формі 4ДФ
Бронювання працівників на 45 днів: умови та процедура розшуку
Виплата благодійної допомоги працівникам: можливості та обмеження підприємства
Правильний розрахунок відрядження з вихідними днями: покрокова інструкція
Питання про продовження відрядження та виплату добових працівнику
Наказ на відрядження працівника бюджетної установи за кордон був на …

