
Заголовок тимчасово відсутній
Ні, заборгованість по кредиту дисконтувати не потрібно.
Такі кредити отримують на різні цілі й облік буде відрізнятися. В запитанні не зазначено, що на придбання ОЗ, тому розглянемо – фінансування оборотного капіталу.
Залежно від строку погашення банківського кредиту (довгостроковий чи короткостроковий) заборгованість за позиковими коштами відображають на рахунку 50 «Довгострокові позики» або 60 «Короткострокові позики».
Якщо за умовами кредитного договору підприємство має погашати заборгованість за кредитом на кінець кожного року, то фактично підприємству надається короткостроковий кредит на строк до одного року, і так три роки поспіль кожного року видається новий кредит з умовою його погашення до кінця цього року. Тоді рахунок 601.
Якщо за умовами договору погашати маєте тільки через 36 місяців, то рахунок 501.
Підприємство – позичальник за кредитним договором зобов’язано нараховувати відсотки за користування кредитом. Ці відсотки є фінансовими витратами, які обліковують на субрахунку 951 «Відсотки за кредит» (п. 6, п. 27 НП(С)БО 16 Витрати https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#o39 ).
Заборгованість за нарахованими відсотками за кредитом обліковують на субрахунку 684 «Розрахунки за нарахованими відсотками».
Кошти, отримані у рамках фінансової підтримки, є цільовим фінансуванням. Їх облікують на субрахунку 482 «Кошти з бюджету та державних цільових фондів».
Цільове фінансування не визнають доходом поки не існує підтвердження того, що воно буде отримане та підприємство виконає умови щодо такого фінансування (п. 16 НП(С)БО 15 «Дохід» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99#o14 ).
Вищезазначені умови визнання доходу від цільових коштів у певному періоді мають бути дотримані одночасно.
Дохід від використання цільових коштів (коштів від Фонду в оплату відсотків) визнають на дату підтвердження банком факту зарахування. Дохід від цільового фінансування обліковують у складі інших операційних доходів: на субрахунку 718 «Доходи від безоплатно одержаних оборотних активів».
Отже бухпроведення будуть наступні:
Дт 951 Кт 684 – нараховані відсотки, визнано фінансові витрати. Відсотки нараховуються у тому періоді, за який вони нараховані;
Дт 684 Кт 311 – сплачені відсотки – на дату сплати згідно з випискою банку;
Дт 311 Кт 482 – отримання часткової компенсації відсотків – на дату отримання згідно з випискою банку;
Дт 482 Кт 718 – на дату отримання визнається дохід за отриманими відсотками (див. пп. 16, пп. 19 П(С)БО 15).
У підприємства виникають витрати на суму нарахованих відсотків у періоді їх нарахування, а доходи визнаються на дату фактичного отримання компенсації від держави. Спеціальних податкових різниць не передбачено.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…

