Заголовок тимчасово відсутній
Ні, використовувати типової форми Акту приймання-передачі основного засобу не обов’язково.
Адже, наказ, яким ця форма була затверджена втратив чинність:
Наказом Держстату від 22.10.2021 р. № 266 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0266832-21#Text втратив чинність наказ Мінстату від 29.12.95 № 352 «Про затвердження типових форм первинного обліку ОЗ» ( ОЗ-1, ОЗ-2, ОЗ-3, ОЗ-4, ОЗ-5, ОЗ-6, ОЗ-7, ОЗ-8, ОЗ-9, ОЗ-14, ОЗ-15, ОЗ-16) «…вимоги типових форм передбачають обов'язковість ведення респондентами первинного обліку показників, зазначених у цих формах. Тобто під "обов'язковістю" слід розуміти насамперед не питання обов'язковості використання типових форм, а необхідність ведення первинного обліку в цілому». Лист Держстату від 25.08.2021 № 19.1.2-26/О-117-21/122.
При продажу об'єкта ОЗ підприємство-продавець оформлює:
- договір купівлі-продажу або рахунок на оплату ОЗ;
- відповідний наказ керівника (оскільки майном підприємства розпоряджається вповноважена особа);
- акт приймання-передачі ОЗ. Акт складають у двох примірниках, по одному для кожної зі сторін – яка передає та яка приймає об'єкт ОЗ. В акті слід указати: дату передання майна (подарунка), його опис, наявність/відсутність дефектів та інші необхідні, на думку сторін, характеристики.
- видаткова накладна (використовується, частіше, при продажу нових об'єктів ОЗ або придбання об'єктів ОЗ у фізосіб)
Головна вимога до документів на продаж ОЗ - такі документи повинні містити всі обов'язкові реквізити, необхідні для первинних документів згідно з розділ ІІІ ст. 9 Закону № 996 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155 .
При цьому форма акту приймання-передачі ОЗ може бути:
- Акт приймання-передачі основних засобів, типова форма якого затверджена Наказом № 818 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#Text , є обов’язковими лише для підприємств державного сектору;
- Акт довільної форми із зазначенням усіх обов'язкових реквізитів, передбачених ст. 9 Закону № 996 (можливо на основі форми ОЗ-1).
Отже при продажу ОЗ підприємства можуть:
- використовувати типові форми первинки , які затверджені Наказом № 818 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#Text , є обов’язковими лише для підприємств державного сектору, але у пункт 6 розділу І зазначено, що такі типові форми можуть застосовуватися будь-якими юридичними особами незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності.
- розробляти на підставі типових форм власні первинні документи, додавши до них додаткові реквізити необхідні для документування господарських операцій, або виключивши з типових форм зайві реквізити.
Більше інформації https://7eminar.ua/events/2690/4600 , https://7eminar.ua/events/2258/3278 та https://7eminar.ua/events/2687/4597
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи може ФОП встановити вихідні дні без зарплати
Чи обов'язковий письмовий трудовий договір для працівника
Обмеження на бронювання військового обліку для бенефіціарів підприємства
Чи можна використовувати одну касу для онлайн-продажу косметики
Перехід з четвертої групи єдиного податку на третю групу
Як ФОП 3 групи отримати довідку про податковий статус
Перехід з спрощеної на загальну систему: оформлення товару на баланс
Проблеми з лікарняними: необхідність відсканування трудової книжки працівниці
Була вона на …

