Заголовок тимчасово відсутній
«роздрібний» акциз за ставкою 5% тут не виникає, тому що немає розрахункової операції. Якщо суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі безоплатно розповсюджує алкогольні напої під час проведення рекламних заходів, презентацій тощо без проведення розрахункової операції, то база оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів відсутня і, відповідно, податкове зобов’язання з акцизного податку не нараховується. https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/788840.html
Документальне оформлення Які документи потрібно складати і за якими формами, чинні нормативні документи не встановлюють. Тому кожне підприємство визначає порядок документування самостійно, виходячи з особливостей кожної конкретної ситуації. Орієнтовний перелік документів для оформлення безкоштовної рекламної роздачі товарів:
- Наказ керівника про безкоштовну роздачу. Може бути також наказ про проведення рекламної кампанії, у рамках якого одним із заходів буде рекламна роздача. Таким наказом дається старт кампанії, визначаються відповідальні особи, а також дата, місце роздачі, номенклатура товарів тощо
- Кошторис витрат. Визначається номенклатура, кількість і вартість продукції. Кошторис може бути додатком до наказу або може взагалі не складатися, якщо відповідну інформацію містить наказ керівника
- План (програма) підготовки та проведення рекламного заходу. У цьому документі детально прописується вся процедура проведення рекламного заходу. Але якщо таку процедуру прописано в наказі керівника, то дублювати її ще й у Плані немає сенсу
- Накладні. За накладними товари зі складу передаються особам, відповідальним за роздачу. Якщо за наслідками роздачі залишилися нероздані товари, їх можуть повертати на склад також за накладними. У бухгалтерському обліку на підставі накладних відображається передача товарів зі складу у підзвіт відповідальній особі. Або з підзвіту відповідальної особи на склад, якщо це повернення нерозданих товарів
- Звіт про роздані товари. Такий звіт складає відповідальна особа за наслідками проведеної роздачі товарів. У звіті зазначається, скільки товарів отримано для роздавання (за накладними), скільки роздано, залишок товару (якщо він є), відмітка про передачу нерозданого товару на склад; де, в який час, якими датами була роздача товару, інші суттєві особливості роздачі. Звіт затверджує керівник. На підставі затвердженого звіту товари списують на витрати в бухгалтерському обліку
- Акт на списання безоплатно розповсюджених товарів. В ІПК №2836/ІПК/04-36-12-01-16 зазначено, що такий акт складається комісією та слугуватиме первинним документом для списання в бухобліку вартості використаних для рекламних цілей ТМЦ. На наш погляд, це не так. Комісія не може складати акт замість відповідальної особи, яка безпосередньо відповідала за здійснення роздачі товарів. Акт може складати тільки відповідальна особа. Але якщо така особа вже склала Звіт і в такому Звіті вказала найменування та кількість розданих товарів, додатково складати ще акт немає сенсу. Адже всю інформацію для списання містить Звіт
- Калькуляція ціни продажу товарів Цей документ наведено в ІПК №2470/ІПК/99-00-21-03-02-06 як підтвердження для ненарахування ПДВ при безоплатній роздачі. Для уникнення непорозумінь, якщо підприємство вирішить скористатися зазначеними ІПК і не нараховувати ПДВ при безоплатній роздачі товарів, доречніше буде отримати ІПК для себе. У будь-якому разі, на наш погляд, безпечніше нарахувати ПДВ. Але кожне підприємство вирішує це питання самостійно.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бухгалтерські проводки для благодійного ремонту складу після війни
Запит щодо наказу та заяви на благодійну допомогу 4240
Виплата лікарняних у січні: наслідки та можливі порушення
Ситуація з лікарняними: терміни, заборгованість та фінансовий баланс
29.12.25 буде видано наказ про призначення виплати лікарняних …
Збільшення окладу: як правильно врахувати нову мінімалку
Роз’яснення щодо документації для кур'єрських доставок Нової пошти
Перехід на загальну систему: оформлення договорів та документів
Помилка у заповненні уточненої декларації з податку на прибуток
Звільнення з основної роботи: чи потрібно повідомляти про сумісництво
Виправлення помилок у декларації ФОП перед закриттям діяльності
Чи може стартап перейти на податок на виведений капітал
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом: нові нюанси
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Оподаткування комісій за овердрафт для резидентів Дія Сіті
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …

