Лектори відеокурсу
- 
Сергій Дробоття
Податковий консультант у сфері оподаткування ПДВ, досвід роботи в ДПС України - 
Ірина Губіна
Експерт з податкового та бухгалтерського обліку - 
Ольга Хільчук
Бухгалтер-експерт, провідний консультант по роботі з BAS 
Про що дізнаєтесь?
- Вантажоперевезення: послуги, міжнародні, експедирування та визначення об’єкту ПДВ
 - Складання податкових накладних при перевезенні: правила, реєстрація в ЄРПН, строки, штрафи, критерії ризиковості операції
 - Як організувати перевезення: документи, ТТН, подорожні листи
 - Перевезення та облік: формування доходів та витрат, собівартість
 - Валютний облік перевезень: правила нарахування доходів та витрат в інвалюті, курсові різниці, податкові наслідки
 - Оплатно-організаційні нюанси для водіїв: медогляди, оплата праці, відрядження, страхування
 
Сертифікат учасника
4.9(39)
Урок 1. Послуги з перевезення вантажів
Сергій Дробоття
4.9(39)
5(34)
Урок 2. Міжнародні перевезення вантажів
Сергій Дробоття
5(34)
4.8(26)
Урок 3. Послуги транспортного експедирування (ТЕ)
Сергій Дробоття
4.8(26)
5(25)
Урок 4. Складання ПН, реєстрація в ЄРПН
Сергій Дробоття
5(25)
5(24)
Урок 5. Організаційні питання перевезень по Україні та закордон: основні вимоги нормативних документів та практичні поради
Ірина Губіна
5(24)
5(17)
Урок 6. Облікові аспекти: формування доходів та витрат щодо транспортних послуг
Ірина Губіна
5(17)
4.8(16)
Урок 7. Основні витрати: паливо, шини, ТО, ремонти
Ірина Губіна
4.8(16)
4.9(11)
Урок 8. Валютний облік та «нерезидентські» податки
Ірина Губіна
4.9(11)
4.7(12)
Урок 9. Водії: медогляди, страхування, зарплата, відрядження
Ірина Губіна
4.7(12)
4.7(10)
Урок 10. Складання подорожнього листа
Ольга Хільчук
4.7(10)
5(5)
Урок 11. Акти помісячного списання пального та зведена річна відомість обліку руху палива
Ольга Хільчук
5(5)
Ми працюємо над якістю процесів і вдосконалюємо їх!
Поділіться, будь ласка, своїми враженнями у формі нижче 🤗
6999
Добрий день. Якщо шини вже зношені, чи достатньо наказу на списання для списання їх з обліку? Чи ще потрібні документи по утилізації? Як можна оминути утилізацію?
Якщо шини зношені, то підчас їх списання вони «трансформуються» у відходи, як і будь-який використаний матеріальний, який у процесі використання не зникає / не споживається «під нуль» у виробничому процесі. Тому, для шин обов’язковим кроком після списання є утилізація не пізніше ніж через шість місяців після списання. Це вимоги загального законодавства, зокрема, Закону про відходи, Правил експлуатації шин. Якщо стоїть мета уникнення утилізації, то можливі наступні варіанти: 1. Не оформлювати списання взагалі, а просто зберігати їх на складі. Термін такого зберігання не обмежений 2. Продати до моменту списання 3. Залишити на стації шиномонтажу при черговій заміні із обов’язковим зазначенням цього факту у відповідних документах із контрагентом
Беручи до уваги ІПК від 26.09.2023 р№3197/ІПК/99-00-21-03-02-06.Якщо у ПП з ПДВ є маршрут Жешув -Львів .І ми найняли ФОП для надання послуг і він не є платником ПДВ .Тоді акт для замовника формується на 10000 грн в т.ч екс.пос.1200,00 ,а ПН реєструється на суму 1200,00 грн без формування в даній податковій накладній послуг з 0% ставки ПДВ .Якщо так то наступне питання. потрібно оформляти дану операцію в податковому обліку. І з якого періоду можна застосовувати дану податкову норму?
Зважаючи на позицію ДПС України, яку вона офіційно оприлюднила в Узагальнюючій податковій консультації щодо порядку оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності, затвердженій наказом від 06.07.2012 р. № 610, і яку потім неодноразово підтверджувала (в т.ч. в ІПК від 26.09.2023р №3197/ІПК/99-00-21-03-02-06) у разі, якщо залучений експедитором перевізник не є платником ПДВ, то вартість наданих ним послуг з перевезення вантажів не збільшує базу оподаткування ПДВ у експедитора при наданні транспортно-експедиторських послуг замовнику, та відповідно експедитор визначає податкові зобов’язання з ПДВ та складає податкову накладну лише виходячи з вартості своєї винагороди. 
Це стосується і послуг з міжнародного перевезення вантажів. В УПК №610 у відповіді на запитання 10 («Який порядок оподаткування ПДВ послуг з міжнародного перевезення вантажів, у випадку залучення до перевезення інших учасників транспортно-експедиторської діяльності?») вказано: «У випадку залучення експедитором до міжнародного перевезення вантажів перевізників чи інших учасників транспортно-експедиторської діяльності, то нульова ставка, визначена абзацом "а" підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 Кодексу, застосовується саме такими перевізниками чи іншими учасниками транспортно-експедиторської діяльності. При цьому необхідно враховувати вимоги пункту 189.4 статті 189 Кодексу, а саме: при отриманні коштів від замовника чи за датою оформлення документів, що підтверджують факт здійснення міжнародного перевезення для замовника, залежно від того, яка з цих подій відбулася раніше, у експедитора виникає податкове зобов'язання з ПДВ на суму перевезення за ставкою 0 відсотків, якщо перевізник є резидентом - платником ПДВ, та на суму наданих такому замовнику експедиторських послуг за ставкою 20 відсотків (якщо замовник послуг зареєстрований на території України як суб'єкт господарювання).
  Отже, враховуючи позицію ДПС України, яку вона зайняла ще у 2012 році, у вашому випадку податкову накладну для замовника транспортно-експедиторських послуг – резидента України за правилом «першої події» слід скласти лише на суму експедиторської винагороди. В декларації з ПДВ суму винагороди (1000 грн) вказують у колонці А рядка 1.1, а суму нарахованих податкових зобов’язань (200 грн) – у колонці Б цього рядка. Вартість послуг з міжнародного перевезення вантажів, отриманих від ФОП-неплатника ПДВ, в розділах І та ІІ декларації не відображають.
Доброго дня. ФОП перевізник, платник ПДВ. При перевезенні вантажу в ТТН іноді вантажоодержувач ставить тільки підпис та печатку, або тільки підпис, ПІБ не проставляє. Чи буде вважатись дана ТТН вірною та чим це "загрожує" ФОП? Дякую!
В загальному випадку, у разі, якщо у ТТН не заповнені окремі реквізити, при перевірці податківці можуть ставити під сумнів факт здійснення перевезення і реальність операції перевезення у сторін. Ризики для ФОП при сумніві в реальності операції: невизнання ПК у витратах, які стосуються собівартості перевезення, класифікація виручки від перевезення як доходу, отриманого не від підприємницької діяльності. У Вашому випадку відсутність повного комплекту реквізитів, які ідентифікують вантажоодержувача, можє бути кваліфікована як дефект форми ТТН і, у разі наявності інших документальних доказів здійснення операції, сумнівів у її здійсненні не повинно виникати.
Доброго дня. Ми займаємося експортними Транспортно-експедиторськими послугами.
.У нас заблокували нульову податкову накладну. Які документи нам потрібно надати для розблокування податкової накладної .Так, як автомобілі і водії до нас не мають відношення. Дуже малий перелік документів для надавання в ДПІ.
Перелік документів, які слід подати для розблокування реєстрації ПН в ЄРПН, визначено п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 р. № 520. Водночас специфіка надання транспортно-експедиторських послуг не дозволяє платнику податку-транспортному експедитору надати всі ті документи, які перелічені у цьому пункті. Із переліку документів, який визначено пунктом 5 Порядку, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної транспортний експедитор може подати, наприклад, копію договору на надання транспортно-експедиторських послуг замовнику, копію договору з автоперевізником, копії документів, що підтверджують приймання перевізником вантажу для перевезення та самого перевезення (СMR), копії розрахункових документів або «інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі». 
В письмових поясненнях стосовно підтвердження інформації, зазначеної у заблокованій податковій накладній, необхідно коротко вказати суть операції транспортного експедирування вантажу та повідомити податківців про неможливість подання інших документів, крім тих, що були надані.  
Звернімо увагу, що навіть якщо «нульову» податкову накладну не буде розблоковано, то до негативних наслідків як для самого транспортного експедитора так і для замовника його послуг це не призводить. Як зазначено в запитанні сума податку в податковій накладній дорівнює 0 грн, тому у постачальника транспортно-експедиторських послуг не виникатиме показник SПеревищення в ПДВ-формулі (п.200-1.3 ПКУ), а у замовника-отримувача цих  послуг немає проблем із відображенням податкового кредиту, оскільки сума «вхідного» податку все одно нульова.  
Незважаючи на відсутність негативних податкових наслідків для контрагентів при блокуванні реєстрації «нульової» податкової накладної документи та пояснення для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про її реєстрацію / відмову в реєстрації в ЄРПН подати потрібно! Справа у тому, що якщо платником ПДВ протягом 365 календарних днів не будуть подані копії документів та письмові пояснення, до нього можуть застосувати штрафні санкції як за відсутність реєстрації в ЄРПН. Штраф складає 5 % обсягу постачання, але не більше ніж 3400 грн (п.1201.2 ПКУ). Таку позицію ДПС України висвітлено, наприклад, у відповіді на запитання у ЗІР (категорія 101.27).
Які правила заповнення ттн у випадку догвору те? що записуємо в графі перевізник - фактичного перевізника чи того, з ким заключено договір те і комуоплачуємо згідно цього договору?
Правила заповнення ТТН представлені у Правилах № 363.
Згідно із п.1 Правил № 363, перевізник - фізична або юридична особа - суб'єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами. 
Отже, виходячи із змісту ТТН, в графі «перевізник» має зазначатися фактичний перевізник. Експедитор, згідно із п.11 Правил № 363 має бути зазначений та ставити свій підпис у полі «отримав водій/експедитор».
Ірині Губіній Перевізник ФОП, в основному експортні перевезення, чи обов"язково подорожній лист та інша документація для перевізників ? (оформляється інвойс і ТТН).як правильно проводити оплату праці водіїв, чи можливо згідно окладу,встановленого в штатному розписі та в трудовому договорі.
Вимоги щодо документації на міжнародні перевезення регламентовані ст.53 Закону про автотраспорт. В залежності від того, який саме перевозиться вантаж, обсяг документів може змінюватися. Але інвойс і ТТН – це недостатній обсяг документів з огляду на вимоги Закону. Більш докладно про документи, в т.ч. для міжнародних перевезень, йдеться в уроці 5 курсу.
Стосовно подорожнього листа, на мою думку, навіть для ФОПа це є не обов’язковий, але бажаний документ, який свідчить про роботу щодо перевезення, виконану водієм та автівкою. Особливо, коли йдеться про ФОПа на загальній системі.
Добрий день.як оплачувати роботу водіїв,нарахування з/плати та ії складові
Зарплата водія має такі самі складові, як і зарплата будь-якого робітника, згідно із Інструкцією про статистику заробітної плати та Законом про оплату праці. Зарплата складається із основної, додаткової та інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
В основі оплати праці лежить облік робочого часу, який має проводиться на підставі Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансу від 07.06.2010 р. № 340. 
Більш докладно про складові зарплати водія йдеться на уроці 9 курсу.
