Ви дізнаєтесь:
- Про способи формування запиту на отримання ІПК.
- Як на практиці сформувати та подати запит на отримання ІПК.
- За якими критеріями обирається спосіб подання звернення.
Індивідуальна податкова консультація: чи знаєте як швидко її замовити в Електронному кабінеті платника податків? У сьогоднішній час змін часто виникають певні неточності, які доводиться закріпити індивідуальною податковою консультацією для того, щоб розуміти як захистити свої права в майбутньому та закріпити позицію податкової служби, яка діє в той чи інший момент.
Способи отримання ІПК через електронний кабінет
Замовити індивідуальну податкову консультацію можна двома шляхами через Електронний кабінет платника податків. Таку позицію теж підтверджують податківці, зокрема в ЗІР ми можемо знайти таке питання: «за допомогою якого меню Електронного кабінету подається звернення на отримання ІПК?». І зазначається коротка відповідь: «через меню «Індивідуальні податкові консультації» або «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету». Ми всі розуміємо з вами, що таке приватна частина, тобто ми маємо ідентифікуватися (авторизуватися) в Електронному кабінеті платника податків. А ось щодо меню двох різних розділів є певні моменти. Поговоримо з вами які варто з них використовувати в тій чи іншій ситуації, адже бувають індивідуальні податкові консультації одна від однієї відрізняються. І дійсно, певне меню, наприклад, запит на отримання ІПК може не спрацювати у тій чи іншій ситуації.
Формування звернення на отримання ІПК через розділ «Листування з ДПС»
Переходимо до Електронного кабінету платника податків і, як уже говорилося у ЗІР, ми маємо два розділи, якими ми можемо скористатися, а саме: «Індивідуальні податкові консультації» (ось він знаходиться) та «Листування з ДПС». І найперша причина коли варто користуватися саме «Листуванням з ДПС», це те, якщо ваш запит містить певні додатки. Тобто до запиту на отримання індивідуальної податкової консультації ви хочете долучити скан-копії певних документів, які пояснюють реальність причини чому вам необхідно отримати таку консультацію від ДПС, і ці документи є суттєвими при наданні відповіді при опрацюванні цього запиту Державною податковою службою. Тоді тільки через розділ «Листування з ДПС» будемо надсилати запит на отримання індивідуальної податкової консультації. І теж у ЗІР бачимо роз'яснення, в якому говориться щодо реквізитів «код ДПІ», «тип», «тематика», «короткий зміст», як потрібно заповнювати якщо відправляємо через розділ «Листування з ДПС» приватної частини ЕК. Отже, код ДПІ – обираємо ДПС до якого надсилається звернення. І якщо говорити предметніше є приклад. Наприклад, якщо ви є платником, віднесеним до Реєстру великих платників податків, обираємо «31 ЦЕНТР», якщо до головного управління надсилаємо запит, то обираємо «99 УКРАЇНА» і вже по областях тут зрозуміло. Немає прив'язки, що ІПК ми повинні надсилати (запит на ІПК) саме на інспекцію, в якій знаходитеся на обліку. Ви можете одразу надсилати запит до головного управління, воно вже перенаправить хто має надавати відповідь на такий документ. Далі щодо типу документа обираємо «консультація». Тематику зазначаємо відповідно до змісту звернення. Короткий зміст – «Про надання індивідуальної податкової консультації». І завантажений документ розміром не більше 5 МБ разом із додатками.
Отже, попередньо маю Word-документ, який розміщений на нашій платформі, зразок «Запит на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі». Є загальна інформація щодо посилання на норми ПКУ, які дозволяють нам подати такий запит до податкової служби та отримати на нього відповідь. Знизу обов'язково пишемо практичну необхідність отримання податкової консультації, описуєте свою робочу ситуацію, робочу проблему, яка спричинила (ініціювала) цей запит. Далі, «з наведеної практичної ситуації прошу роз'яснити:» і ті питання, які просимо роз'яснити. «Індивідуальну податкову консультацію прошу надати в письмовій формі на адресу листування та на електронну адресу» або можна зазначити, що в Електронному кабінеті бажаєте отримати таку відповідь. Отже, цей документ зберігаю у PDF, натискаю «Зберегти як», тобто у Word ми його заповнюємо, дописуємо ту інформацію, яка стосується нашої індивідуальної ситуації. І переходимо у розділ Електронного кабінету «Листування з ДПС» і будемо слідувати тим рекомендаціям, які надає Державна податкова служба. Отже, в цьому розділі найперше обираємо код Державної податкової інспекції, за замовчуванням пропонує система область, де я зареєстрована. Ми ж можемо, наприклад, ви бачили, Головне управління, Державна податкова служба. Тип звернення: «консультація». Тематика: давайте «Інші питання, що належать до компетенції ДПС». Ви ж випадаючого списку обираєте, якщо ваш запит стосується припустимо єдиного податку, податку на додану вартість, відповідно таку тематику варто обрати з цього списку. Короткий зміст вказуємо «Про надання індивідуальної податкової консультації». І прикріплюємо сюди файл відповідного запиту, який ми зберегли у PDF. Чекаємо завантаження, далі натискаємо «Зберегти».
Підписання та відправка звернення
Збережений документ нас відсилає до нового розділу «Вихідні документи», підрозділ групи «Вхідні/вихідні документи». Ви бачите лист, ось він зверху знаходиться, але це не означає, що він уже відправлений. Статус «зелена позначка» означає, що він перевірений. Обираємо його у списку, виділяємо, натискаємо кнопку «Підписати». Після успішного підписання натискаємо «Відправити». Тобто кінцевим варіантом документ має бути зі статусом «літачка», тобто відправлений. Обов'язково за цим слідкуємо. Просто збереження документа в Електронному кабінеті не означає, що він вже відправився до Державної податкової служби. Однак далі варто перевірити чи такий документ надійшов на сервери податкової й зареєструвався у вхідній кореспонденції.
Отже, документ ми надіслали. Далі, через певний проміжок часу, а це в межах одного робочого дня, тобто година – дві, залежно від того в який час ви відправили, переходимо у блок «Вхідні документи» і обов'язково слідкуємо щоб отримали ми повідомлення з назвою лист від тої дати, коли ми його надіслали. Якщо натискаємо на таке повідомлення, має бути зазначено номер вхідний, дата та реєстраційний індекс в реєстрах податкової служби, це означає, що документ отриманий і почався відлік на отримання відповіді щодо індивідуальної податкової консультації. Нагадаю, що такий термін становить 25 календар днів згідно ПКУ, однак він може бути продовжений не більше як на 15 днів, якщо є складність у наданні відповіді.
Формування звернення через розділ «Індивідуальні податкові консультації»
Я вам хочу паралельно показати ще інші варіанти, а саме тестовий блок «Індивідуальна податкова консультація», який міститься в Електронному кабінеті. Саме через нього я пробувала отримувати запит, надавати запит на отримання відповіді. Дійсно цей розділ працює, говоримо зараз про блок «Індивідуальні податкові консультації», він виглядає мені одразу інтуїтивно простішим, тому що варто обрати лише податкову інспекцію. Для прикладу обираю «УКРАЇНА», знову ж таки, Головне управління. Далі найменування платника податків, реєстраційний номер, область, тобто місце реєстрації, все зазначається автоматично. Залишається зазначити лише номер телефону, електронну адресу, якщо вона не прописана, і ось у цьому блоці вікна вказати текст запиту. Тобто у такому форматі, як ми з вами тільки що бачили у Word, не потрібно готувати запит на отримання індивідуальної податкової консультації. Сюди варто прописати лише ось цю практичну необхідність на отримання ІПК. Тобто ось цей блок, він має бути вами заповнений і відповідно скопійований у це поле. І цього абсолютно достатньо. Тобто не потрібно перевіряти дотримання вимог щодо адресата і так далі, от самого Word-документу. Сюди тільки прописуємо практичну частину, практичну необхідність отримання відповіді у вигляді ІПК. Однак не варто нехтувати тим, що така практична необхідність має бути вами ґрунтовно описана, адже як було у моїй ситуації, я вказала ніби загальну інформацію і це призвело до того, що отримала не індивідуальну податкову консультацію, а просто відповідь з Державної податкової служби. Але про це згодом. Ви зверніть увагу, що працює цей блок в тестовому режимі, однак не забороняє нам система скористатися цим блоком. Крім того, ви бачите, в ЗІР податківці рекомендують використовувати цей функціонал для надання запитів щодо отримання ІПК. Знову ж таки нас відправило до вихідних документів. Назва документу тут уже не міститься, тому потрібно розуміти, одразу по часу орієнтуйтесь, по даті, що це запит на ІПК можна це перевірити, двічі натискаємо, ми знову ж таки провалюємося у «Вхідні/вихідні документи» і саме в блок індивідуальні податкові консультації, «Звернення на отримання ІПК», з тим текстом, який ми з вами зазначили щойно. Залишається виділити цей рядок у списку, підписати та відправити.
Обґрунтування запиту та обов’язкові відомості, що має містити звернення
Покажу раніше відправлений запит. Ось для прикладу 13.07 «Звернення на отримання ІПК». Прописала необхідність, однак недостатньо деталізувала. Знову ж таки, у вхідних документах, відносно того листа, який я відправила 13.07, маємо реєстраційний індекс, тобто він зареєстрований в Державній податковій службі. І я чекала відповідь, отриману від Державної податкової служби. І я її отримала. Хоча я зазначала щоб відповідь мені була надана в Електронному кабінеті або на електронну пошту, відповідь надійшла листом. Варто навіть згадати про те, що я подала свого часу запит на листування з ДПС лише через Електронний кабінет, однак цей функціонал не спрацював у цій ситуації і в Електронному кабінеті я відповідь щодо ІПК не отримала. Наголошу, отримала її листом. І ось цей лист, надійшов на мою податкову адресу, ви бачите Головне управління у Волинській області на отримання звернення щодо ІПК від 13.07 повідомляє наступне. І ось тут аргументують, що я не дотрималась вимог п. 52.1, а саме в частині, не обґрунтувала практичну необхідність отримання податкової індивідуальної консультації. Я робила запит щодо того, чи маю я право, як співробітник ТОВ, підписувати підписом фізичної особи авансові звіти, якщо подаю їх в електронному форматі. Однак я не зазначила працівником якої компанії я являюся, на якій посаді, тобто не аргументувала практичну необхідність саме в конкретній ситуації, а дала загальне формулювання і відповідно до цього отримала не ІПК, а просто відповідь на звернення в частині Закону України «Про звернення громадян». Відповідь була все ж таки аргументована із посиланням на норми законодавства в частині того запиту, який я надала.
Хочу підкреслити основний висновок, який варто зробити з того, яким розділом скористатися в Електронному кабінеті, це те, чи будуть наявні додатки до запиту на ІПК у вашому зверненні. Якщо вони відсутні, то сміло можете користуватися тестовим блоком «Індивідуальні податкові консультації», він активно працює в Електронному кабінеті. Відповідь наголошу отримаєте на пошту. Можливо податкові інспекції в інших областях і будуть дотримуватися вимог надсилати їх на електронну пошту. Діліться у коментарях до цього відео своїми практичними моментами, практичними кейсами отримання індивідуальної податкової консультації.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.