Відеоблоги

Як перевірити через е-кабінет чи ризиковий контрагент

Ви дізнаєтесь:

  • З якою метою перевіряються дані про контрагента.
  • Які відомості про контрагента можна отримати.
  • Як надати згоду про надання інформації та отримати відомості про контрагента.
Оберіть відео для перегляду

4.8(34)

Оцініть відео:

Як перевірити через е-кабінет чи ризиковий контрагент

00:11:27

Ольга Хільчук

4.8(34)

Оцініть відео:


Мета перевірки щодо ризиковості контрагента в е-кабінеті

«Інформація про бізнес-партнера», чергове покращення цього ресурсу в електронному кабінеті платника податків. І такий, я б сказала, досить корисний. Тому що є багато запитів від контрагентів, особливо в поточному часі, коли відбувається блокування податкових накладних, в тому числі коли ми працюємо з ризиковими контрагентами, нам викидають податковий кредит, змушують викидати, і нам хочеться дійсно дізнатися, чи наші партнери, ті чи інші, не віднесені до числа ризикових. Або можлива ситуація, коли ви починаєте співпрацювати з якоюсь фірмою і вам необхідно дізнатися чи така компанія здійснює закупівлю того, чи іншого товару по відповідному коду. Тобто отримати інформацію про наявний податковий борг, а особливо, ось це, що я сказала перше, саме ризиковий статус. Не вистачає ще мені в цьому блоці інформації саме про вид оподаткування, тому що теж часто отримую запити такого характеру: «як отримати інформацію про систему оподаткування, чи можна її надати через електронний кабінет». І дійсно, в цьому блоці інформації, яку на сьогодні податкова дозволяє передавати ніби до своїх партнерів, ми не знаходимо у списку цього критерію. Отже, яким чином працювати з оновленим ресурсом надання згоди? Ми саме це з вами обговоримо.

І можливо ви поділитеся у коментарях, чи дійсно для вас зручний цей ресурс і чи вже надавали ви згоду або можливо отримували від своїх бізнес-партнерів та використовували цей функціонал в електронному кабінеті платника податків.

Тому що наскільки я зрозуміла, він сьогодні ще не настільки поширений, однак все йде до того, що ми навчимося користуватися цією інформацією та це стане нам у звичці, в пригоді, особливо коли ми підписуємо договори з новими партнерами.


Перелік відомостей, які можна надати/отримати в е-кабінеті

Отже, в електронному кабінеті платника податків, ми з вами, ось ми обговорюємо новину від 13 квітня, де в певній інфографіці в PowerPoint, податківці надали теж кроки, як це все зробити. Однак вони опустили, як на мене, більш такі найважливіші моменти, саме де шукати ось надання цієї згоди, де стартувати ніби в електронному кабінеті. Для цього ми переходимо через прізвище, ім’я, по батькові співробітника чи фізичної особи, під якими ми зайшли в електронний кабінет і від кого будемо надавати згоду на ту чи іншу інформацію для своїх бізнес-партнерів.

Перш ніж надавати згоду, я вам покажу яку інформацію електронний кабінет може включити у цю згоду. Отже, переходимо в лівому блоці до розділу «Інформації про бізнес-партнера». І ми маємо тут два варіанти: «Інформація про себе» та «Інформація про бізнес-партнера (за наданою згодою)». Саме в блоці «Інформація про себе», ми відслідкуємо інформацію по собі, як по юридичній особі або по фізичній особі – підприємцю. Ми зараз подивимося на неї своїми очима. Тобто, що ми можемо відобразити для нашого контрагента, що він побачить після отримання згоди. А саме: ЄДРПОУ контрагента; його назва; інформація, на яке число станом; податкова адреса; інформація про місце обліку підприємства; відомості про посадових осіб (головний бухгалтер, керівник); види економічної діяльності, відкриті для цього підприємства; який основний вид діяльності; наявність об'єктів оподаткування; заборгованість (податковий борг); наявні грошові зобов'язання по видах платежів, відповідно сума; сума сплачених податків і зборів (по цьому ми можемо зрозуміти наскільки відповідальний контрагент, як він працює); наявність ліцензій; зупинення реєстрації ПН/РК за останній місяць; несвоєчасно зареєстровані ПН/РК, в якому періоді та яка кількість і відповідно на яку суму; перелік товарів згідно УКТ ЗЕД. Ось той момент, про який я вам говорила. Тут можна відслідкувати, додати до пошуку інформації по УКТ ЗЕД і додати її у витяг. Але саме лише по одному коду ми можемо сюди підтягнути інформацію. Для цього спочатку вводимо код товару, який нам необхідно відобразити, припустимо, ось вибрали довільний код і ми маємо, що і придбання цього товару, і продаж наявні для цієї компанії. Інформація щодо включення/виключення платника податків, що відповідають критеріям ризиковості. І ви бачите, інформація у наступному вигляді: дата включення; дата виключення та критерії ризиковості. Звітність по ТЦО. Фінансовий результат до оподаткування. Залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів. Наявність експортних та імпортних операцій. Саме ось ці блоки ви можете відкрити для своїх партнерів. Це максимальна кількість блоків. Ви можете коригувати ту інформацію, яку ви дозволите, що ваш партнер побачив про вас.


Дії респондента для надання згоди на передачу даних

Для того, щоб надати згоду, переходимо через гіперпосилання по прізвищу, натискаємо налаштування і далі останній блок «Згода». «Додати». Чекаємо поки відкриється вікно, в якому внесемо інформацію по ЄДРПОУ юридичної особи або фізичної особи – підприємця, якому ми будемо надавати цю згоду.


Отже, для того, щоб надати згоду, ми перейшли з вами по прізвищу і натиснули «Налаштування». В категорії «Згода» переходимо до кнопки «Додати». І ось ми бачимо, інформацію про, виділяємо ті варіанти, які ми хочемо надати в згоді нашому партнерові. Припустимо. Заборгованість (податковий борг). Далі інформація щодо включення/виключення, що відповідає критеріям ризиковості. Перелік товарів за УКТ ЗЕД. Несвоєчасно зареєстровані податкові накладні. І зверху зазначаємо податковий номер контрагента, якому будемо надавати таку згоду. Натискаємо «Зберегти». Після цього нам система пропонує обов'язково підписати таку згоду. Обираємо електронний цифровий підпис, зчитуємо його та натискаємо «Підписати». У списку відображається перелік підприємств, яким ми таку згоду надали. Ми можемо її надати, контрагент прочитав цю інформацію, повідомив нас, що ознайомився, і після цього ми можемо її закрити. Для цього ми використаємо кнопку «хрестик». А якщо редагувати, то внести інформацію про додаткові реквізити або навпаки зняти ту чи іншу інформацію, яку ми зайво показали у цій згоді.


Отримання інформації про контрагента та формування витягу


І, крім того, давайте перевіримо, як це працює. По цій отриманій згоді, як перевірити інформацію. Заходжу в електронний кабінет вже під тим контрагентом, якому надана згода на отримання інформації про бізнес-партнера і переходимо з вами у блок інформації, яку ми з вами розглядали, а саме «Інформація про бізнес-партнера». «Інформація про бізнес-партнера (за наданою згодою)». Вносимо реєстраційний номер ЄДРПОУ контрагента, по якому ми отримали згоду на отримання цієї інформації. Вносимо такий податковий номер і натискаємо «Пошук». Якщо контрагент нам надав інформацію, відповідно інформація відображається на робочому столі електронного кабінету, а саме: платник податків, його назва, ЄДРПОУ; інформація станом на яке число; адреса; і далі вже відомості про податкових осіб, ви бачите, автоматично, на них не потрібно згоду; види економічної діяльності теж автоматично по блоках; наявність об'єктів оподаткування («Згоду не надано»), заборгованість (податковий борг), відсутня інформація, тобто податковий борг нульовий; не надано, не надано; несвоєчасно зареєстровані податкові накладні такі-то за відповідний період; далі щодо включення/виключення до переліку щодо критеріїв ризиковості інформації відсутня; не надано; не надано. Цю всю інформацію можна сформувати у відповідний витяг. Натискаємо і відповідно у вигляді архіву, в якому PDF-документ із підписом накладеним відобразиться ця вся інформація, яку ми щойно бачили на екрані. Відповідно її можна роздрукувати для того, щоб десь зберегти або надати людині, там керівнику, яка цікавиться цією інформацією.