Посадові інструкції
25.01.2024

Посадова інструкція фахівця-аналітика з дослідження товарного ринку

34

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

фахівця-аналітика з дослідження товарного ринку

(Код КП – 2419.2)

1. Загальні положення

1.1. Посада «Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку» відноситься до категорії «Професіонали».

1.2. Знає та застосовує у діяльності:

- чинне законодавство України, що регламентує підприємницьку діяльність;

- нормативно-правові акти та документи з державного регулювання функціонування підприємств торгівлі та організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів;

- правила застосування штрих-кодів та сучасних комп'ютерних технологій при дослідженнях товарного ринку;

- порядок проведення оптово-промислових ярмарків;

- кон'юнктуру товарного ринку та фактори, які впливають на її формування;

- джерела інформації про торговельну кон'юнктуру, закономірності та тенденції формування потреб населення;

- методи прогнозування попиту на окремі групи товарів;

- принципи та методи кількісного вимірювання показників оцінки задоволення потреб споживачів;

- тенденції розвитку моди;

- чинні стандарти та технічні умови на товари споживчого призначення;

- асортимент товарів, методи визначення їх якості та інш.;

- основи сучасного маркетингу;

- методи економічного та статистичного аналізу;

- методи прогнозування економічних та соціальних процесів;

- основи міжнародної статистики, державну статистичну звітність;

- систему показників внутрішньо- та зовнішньоторговельного обороту;

- основні принципи ціноутворення, які застосовуються у міжнародній торгівлі;

- державну та міжнародну системи класифікації товарів та послуг;

- категорії і види стандартів, іншу нормативно-технічну документацію щодо сертифікації товарів та послуг у торгівлі;

- методику та методи визначення ефективності маркетингової діяльності;

- товарознавство;

- правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

1.3. Призначається на посаду та звільняється з посади наказом по організації (підприємству/організації).

1.4. Підпорядковується безпосередньо ______________.

1.5. Керує роботою _________________.

1.6. Під час відсутності, заміщається особою, призначеною в установленому порядку, яка набуває відповідних прав і несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов'язків.

 

2. Характеристика робіт, завдання та посадові обов'язки

2.1. Проводить комплексне дослідження внутрішнього та зовнішнього ринків товарів.

2.2. Вивчає та аналізує становище підприємства або товару на ринку.

2.3. Комплексно аналізує потреби споживачів та їх поведінку на окремих сегментах ринку, оцінює вплив соціальних та демографічних факторів на стан ринку.

2.4. Оцінює конкурентоспроможність товарів та послуг і розробляє пропозиції щодо підвищення її рівня та оптимізації товарного асортименту.

2.5. Вносить пропозиції та корективи в асортиментний перелік товарів та послуг з урахуванням особливостей різних сегментів ринку.

2.6. Визначає споживчі, технічні, експлуатаційні, екологічні, естетичні та інші параметри якості товарів та їх відповідність нормативно-технічній документації, договорам, чинному законодавству та іншим вимогам.

2.7. Обирає методи моделювання розвитку ринкових ситуацій з конкретних проблем.

2.8. Аналізує та обгрунтовує цінову політику підприємства, розробляє рекомендації з рекламної політики, організації торговельних агентств, сприяння продажу товарів.

2.9. Дає оцінку за результатами проведення або участі підприємства в ярмарках.

2.10. Готує періодичні аналітичні огляди про товарні ринки та позицію підприємства на них.

2.11. Розробляє короткострокові та довгострокові прогнози щодо товарної політики підприємства.

2.12. Організує та планує діяльність з отримання інформації про стан і перспективи розвитку попиту та пропозиції.

2.13. Знає, розуміє і застосовує діючі нормативні документи, що стосуються його діяльності.

2.14. Знає і виконує вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримується норм, методів і прийомів безпечного виконання робіт.

 

3. Права

Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку має право:

3.1. Вживати дії для запобігання та усунення випадків будь-яких порушень або невідповідностей.

3.2. Отримувати всі передбачені законодавством соціальні гарантії.

3.3. Вимагати сприяння у виконанні своїх посадових обов'язків і здійсненні прав.

3.4. Вимагати створення організаційно-технічних умов, необхідних для виконання посадових обов'язків та надання необхідного обладнання та інвентарю.

3.5. Знайомитися з проектами документів, що стосуються його діяльності.

3.6. Запитувати і отримувати документи, матеріали та інформацію, необхідні для виконання своїх посадових обов'язків і розпоряджень керівництва.

3.7. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.

3.8. Повідомляти про виявлені в процесі своєї діяльності порушення і невідповідності і вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.9. Ознайомлюватися з документами, що визначають права та обов'язки за займаною посадою, критерії оцінки якості виконання посадових обов'язків.

 

4. Відповідальність

Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку несе відповідальність за:

4.1. Невиконання або несвоєчасне виконання покладених цією посадовою інструкцією обов`язків та (або) невикористання наданих прав.

4.2. Недотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежного захисту.

4.3. Розголошення інформації про організацію (підприємство/установу), що відноситься до комерційної таємниці.

4.4. Невиконання або неналежне виконання вимог внутрішніх нормативних документів організації (підприємства/установи) та законних розпоряджень керівництва.

4.5. Правопорушення, скоєні в процесі своєї діяльності, в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.6. Завдання матеріального збитку організації (підприємству/установі) в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.7. Неправомірне використання наданих службових повноважень, а також використання їх в особистих цілях.

 

5. Кваліфікаційні вимоги

Провідний фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра або спеціаліста - стаж роботи за професією фахівця-аналітика I категорії не менше 2 років, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням категорії "провідний фахівець-аналітик". Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку I категорії: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра - стаж роботи за професією фахівця-аналітика II категорії не менше 1 року, для спеціаліста - не менше 2 років, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням I категорії. Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку II категорії: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра - без вимог до стажу роботи, для спеціаліста - стаж роботи за професією фахівця-аналітика не менше 1 року, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням II категорії. Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку: повна вища освіта (спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; без вимог до стажу роботи. 

 

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

34

Коментарі

Коментарів ще немає

Інше
10.10.2025

Графік відпусток на 2026 рік затверджений директором

1

5600

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5825

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

2

5301

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

2

4724

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

2

9137

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4363