Посадова інструкція головної медичної сестри
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
головної медичної сестри
(код КП 1229.5)
1. Загальні положення
1.1. Посада головної медичної сестри належить до посад керівників медичного закладу (далі — медичний заклад).
1.2. Головну медичну сестру приймають на посаду і звільняють із неї наказом директора медичного закладу за погодженням медичного директора.
1.3. Головна медична сестра безпосередньо підпорядковується медичному директору медичного закладу
1.4. Мета роботи головної медичної сестри — ефективно організовувати сестринський процес, забезпечувати своєчасне виконання лікарських призначень пацієнтами та прийнятну якість життя пацієнтів під час хвороби.
1.5. У своїй діяльності керується чинним законодавством України про охорону здоров’я, нормативними документами, які визначають діяльність органів і закладів охорони здоров’я, принципами та правилами медичної етики й деонтології, правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими локальними нормативними актами медичного закладу, цією посадовою інструкцією, службовими наказами та розпорядженнями керівництва.
1.6. У разі відсутності головної медичної сестри (хвороба, відпустка, відрядження тощо) її посадові обов’язки виконує інший медичний працівник медичного закладу у порядку, передбаченому законодавством.
1.7. Головна медична сестра медичного закладу несе матеріальну відповідальність відповідно до чинного законодавства й укладеного з нею трудового договору.
1.8. Головній медичній сестрі медичного закладу підпорядковуються молодші спеціалісти з медичною освітою і молодший медичний персонал закладу.
1.9. Головна медична сестра під час виконання посадових обов’язків має бути одягнена у спеціальний медичний одяг, мати охайний вигляд.
1.10. Головна медична сестра проходить періодичні профілактичні медичні огляди в установлені строки.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Керує роботою молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшого медичного персоналу медичного закладу.
2.2. Бере участь в організації лікувально-профілактичної та адміністративно-господарської діяльності медичного закладу.
2.3. Організовує роботу з добору й розстановки молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшого медичного персоналу.
2.4. Складає раціональні графіки роботи, відпусток.
2.5. Систематично контролює, наскільки своєчасно і якісно медичні сестри виконують призначення лікарів.
2.6. Своєчасно переставляє медичних сестер, аби замістити тих, хто захворів або з інших причин не вийшов на роботу.
2.7. Керує роботою медичних сестер процедурного кабінету, а за відсутності старшої медичної сестри реєстратури — реєстраторами та медичними сестрами інших лікувально-діагностичних і допоміжних кабінетів/структур, що працюють без керівництва профільного лікаря.
2.8. Керує старшими сестрами відділень і відповідальними по кабінетах; контролює звітну документацію щодо обліку лікарських засобів і медичних виробів (зокрема отруйних і наркотичних лікарських засобів); проводить інструктажі щодо організації роботи у відділенні, ведення документації, складання графіків чергувань тощо.
2.9. Формує і проводить методологічну роботу (навчає принципів, методів роботи тощо) з групою резерву керівного складу молодших спеціалістів з медичною освітою.
2.10. Забезпечує своєчасне виписування, належний облік, розподіл і використання медичного інструментарію, медикаментів, бактеріальних препаратів, перев’язувального матеріалу, бланків спеціального обліку (листків непрацездатності (довідок), лікарських свідоцтв про смерть, бланків-рецептів із пільговою оплатою за наркотичні засоби тощо).
2.11. Контролює планові технічні й поточні ремонти медичної апаратури й устаткування.
2.12. Веде балансовий облік усіх контрольно-вимірювальних приладів із зазначенням строків повірки; у разі закінчення строків повірки направляє перевірку або викликає для цього працівників метрологічної служби.
2.13. Бере участь у роботі комісії зі списання несправних медичних приладів, апаратів, устаткування та інструментів, які не підлягають ремонту.
2.14. Веде облік матеріальних цінностей, за які на неї покладена відповідальність; контролює умови зберігання спирту, наркотичних засобів, бланків суворої звітності / спеціального обліку; контролює стан охоронної сигналізації приміщення, де зберігають матеріальні цінності, медикаменти тощо.
2.15. Регулярно обходить медичний заклад, контролює, чи дотримують молодші спеціалісти з медичною освітою і молодший медичний персонал санітарно-протиепідемічного режиму, трудової дисципліни, наскільки ретельно готують робочі місця до прийому пацієнтів.
2.16. Щомісяця контролює потребу медичного закладу у дезінфекційних засобах, сприяє їх раціональному придбанню.
2.17. Контролює, як молодші спеціалісти з медичною освітою дотримують правил асептики й антисептики, ведуть документацію, розклеюють бланки із результатами лабораторних досліджень, зберігають у відділеннях спирт, медикаменти, перев’язувальні засоби, інструментарій, хімічні реактиви, бланки суворої звітності.
2.18. Контролює ведення графіків, табелів виходу на роботу за відділеннями і кабінетами медичного закладу, строки їх подання до бухгалтерії.
2.19. Бере участь у розробленні перспективних і поточних планів підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшого персоналу, оцінює професійну діяльність медичних сестер, акушерок тощо та направляє їх на атестацію.
2.20. Вивчає, узагальнює матеріали й організовує обмін інформацією та досвідом роботи між відділеннями; упроваджує нові технології, здійснює наставництво.
2.21. Залучає досвідчених медичних сестер, фельдшерів із великим стажем роботи як наставників молодих працівників, які починають трудову діяльність або освоюють нову спеціальність.
2.22. Аналізує показники роботи молодших спеціалістів із медичною освітою закладу, вживає заходів щодо їх оптимізації, видає відповідні директивні документи з цього питання.
2.23. Веде індивідуальну роботу з медичними сестрами, виховує в них відповідальність, гуманність у ставленні до пацієнтів, честь, принциповість, колегіальність.
2.24. Контролює дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в медичного закладу.
3. Права
Головна медична сестра має право:
3.1. Брати участь у розв’язанні питань найму та звільнення молодших спеціалістів з медичною освітою і молодших медичних працівників медичного закладу.
3.2. Представляти до заохочення й накладення дисциплінарних стягнень молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшого медичного персоналу.
3.3. Контролювати діяльність медичних сестер і молодшого медичного персоналу, за необхідності давати їм відповідні вказівки та контролювати виконання завдань, заходити до всіх приміщень, будь-якого відділення, кабінету медичного закладу.
3.4. Брати участь у нарадах, на яких розглядають питання щодо діяльності головної медичної сестри та медичного закладу загалом.
3.5. Здійснювати тимчасову перестановку молодших спеціалістів з медичною освітою і молодших медичних працівників медичного закладу
3.6. В установленому порядку підвищувати свою кваліфікацію, а також проходити атестацію.
3.7. Подавати пропозиції щодо укладання договорів із комунальними, державними та іншими закладами, фізичними особами — підприємцями щодо проведення ремонтно-профілактичних робіт медичного устаткування, закупівлі інструментів тощо.
3.8. Вносити пропозиції керівництву медичного закладу щодо вдосконалення лікувально-діагностичного процесу, з питань організації та умов праці.
3.9. Запитувати й одержувати службові матеріали та нормативно-правові документи, необхідні для виконання своїх посадових обов’язків.
3.10. Підписувати й візувати документи медичного закладу у межах наданих повноважень.
4. Відповідальність
Головна медична сестра відповідає за:
4.1. Невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов’язків, передбачених цією посадовою інструкцією, статутом медичного закладу.
4.2. Правопорушення, скоєні під час здійснення своєї діяльності відповідно до чинного законодавства.
4.3. Неналежне та несвоєчасне виконання наказів, розпоряджень і доручень медичного директора медичного закладу та вищих органів управління.
4.4. Наслідки прийнятих рішень, що вийшли за межі її посадової інструкції та статуту медичного закладу.
4.5. Невикористання або неналежне використання наданих повноважень.
Роботу головної медичної сестри оцінює медичний директор за показниками діяльності та якістю виконання службових обов’язків на підставі аналізу кількісних показників діяльності, дотримання вимог основоположних офіційних документів, правил трудової дисципліни, морально-етичних норм поведінки та за виявленими недоліками у роботі.
5. Повинен знати
5.1. Чинне законодавство про охорону здоров’я та нормативні документи, що регламентують діяльність закладів охорони здоров’я.
5.2. Права, обов’язки й відповідальність головної медичної сестри.
5.3. Нормативні акти щодо підготовки, підвищення кваліфікації та атестації медичних працівників.
5.4. Порядок ведення облікової та звітної документації, методи оброблення медичної статистичної інформації, охорону праці, техніку безпеки та правила протипожежного захисту; принципи проведення протиепідемічних заходів.
5.5. Правила оформлення медичної документації.
5.6. Сучасні методи діагностики, надання долікарської допомоги за невідкладних станів.
5.7. Сучасні джерела медичної інформації, методи її аналізу й узагальнення.
5.8. Правила та норми охорони праці під час роботи з медичним устаткуванням, протипожежного захисту та охорони довкілля, принципи проведення протиепідемічних заходів.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища освіта (молодший бакалавр, бакалавр, магістр) у галузі знань «Охорона здоров’я», спеціальність «Медсестринство», спеціалізації «Сестринська справа», «Лікувальна справа», «Акушерська справа».
6.2. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо).
6.3. Стаж роботи за фахом не менше п’яти років.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією, посадою
7.1. У межах медичного закладу має службові зв’язки з усіма структурними підрозділами.
7.2. Поза межами медичного закладу має службові зв’язки із санітарно-епідеміологічною службою, соціальними службами, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, громадськими організаціями в інтересах збереження та зміцнення здоров’я населення, організаціями підвищення кваліфікації, атестаційною комісією.

Коментарів ще немає