Посадова інструкція менеджера систем харчової безпеки підприємства
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
Посадова інструкція менеджера систем харчової безпеки підприємства
(код КП 1456)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність менеджера систем харчової безпеки підприємства.
1.2. Посада менеджера систем харчової безпеки підприємства належить до категорії «Керівники, менеджери (управителі)».
1.3. Мета роботи менеджера систем харчової безпеки — забезпечити безпеку та окремі показники якості харчових продуктів, що виробляють на підприємстві та перебувають в обігу.
Менеджер систем харчової безпеки підприємства:
1.4. Призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства.
1.5. Безпосередньо підпорядковується директору підприємства.
1.6. У роботі керується законодавством України, локальними актами підприємства, зокрема з безпеки виробництва харчових продуктів, наказами директора підприємства та цією посадовою інструкцією.
1.7. За відсутності менеджера систем харчової безпеки підприємства (хвороба, відпустка, відрядження тощо) його обов’язки виконує (вказати назву посади) або інший працівник, призначений у порядку, передбаченому законодавством.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Розробляє, запроваджує та актуалізує систему харчової безпеки на підприємстві на всіх технологічних стадіях виробництва (виробництво, пакування, зберігання, доставка до торгових підприємств тощо) продуктів харчування відповідно до вимог експлуатаційного дозволу.
2.2. Визначає небезпечні фактори і критичні точки, що загрожують безпеці та якості харчових продуктів на всіх стадіях виробництва, визначає заходи щодо їх усунення та організації постійного контролю.
2.3. Бере участь у розробці програм безпеки виробництва харчової продукції та її зберігання, що виключають біологічне, хімічне та фізичне забруднення харчових продуктів, у т. ч. взаємне забруднення між різнорідними продуктами.
2.4. Організовує проведення виробничою лабораторією постійного контролю за санітарно-гігієнічним станом виробничих приміщень цехів переробки продукції тваринного та рослинного походження, під час експлуатації устаткування для приготування, термообробки, охолодження, зберігання або заморожування харчових продуктів.
2.5. Організовує проведення перевірок виконання заходів щодо підтримки відповідного ступеня особистої гігієни працівників, стану робочого одягу, вбиралень, раковин, постачання гарячої і холодної води з метою запобігання забрудненню харчових продуктів.
2.6. Контролює роботу механічної та енергетичної дільниць з питань роботи систем вентиляції та освітлення у робочих зонах, виробничої лабораторії — з питань контролю температури навколишнього середовища, контролю запахів, які можуть вплинути на придатність харчових продуктів, контролю вологості, зокрема у складських приміщеннях, дільниць пакування — з питань відповідності пакувальних матеріалів/газового середовища і маркування вимогам технологічного процесу.
2.7. Під час проведення державного контролю/аудиту організовує безперешкодний доступ державних інспекторів без попередження до робочого устаткування, виробничих потужностей, подає до референс-лабораторій зразки харчової продукції для проведення відповідних досліджень (випробувань).
2.8. Аналізує вимоги споживачів до якості харчової продукції підприємства, розробляє пропозиції, надає інформацію з питань харчової безпеки на запит споживачів тощо.
2.9. Бере участь у розрахунку обсягів компенсації за шкоду, заподіяну споживачам внаслідок споживання харчової продукції, виробленої підприємством, якщо судом доведено причинно-наслідковий зв’язок між цією шкодою і діяльністю або бездіяльністю підприємства.
2.10. Консультує керівників структурних підрозділів і надає їм методологічну підтримку з питань функціонування системи харчової безпеки.
2.11. Забезпечує підготовку звітної та іншої службової документації на вимогу компетентних органів державної влади з питань контролю якості харчової продукції у визначені терміни.
3. Права
Має право:
3.1. Представляти інтереси підприємства в інших організаціях, на підприємствах, в органах державної влади та місцевого самоврядування.
3.2. За дорученням директора одержувати від державного органу належно оформлені документи, що є результатом державного контролю виробничої діяльності та об’єктів санітарних заходів, які перебувають в управлінні підприємства: акти перевірок, приписи, розпорядження, протоколи, документи, на підставі яких підприємство або його посадових осіб можуть притягнути до відповідальності.
3.3. Не допускати до здійснення державного контролю державного інспектора, який не пред’явив перед початком проведення контролю посвідчення (направлення) на проведення заходу контролю, оформленого згідно з вимогами закону, та документ, що посвідчує особу державного інспектора.
3.4. Вимагати від державних інспекторів зберігати та не розголошувати конфіденційну інформацію, яка стала відома під час проведення перевірок.
3.5. Готувати матеріали у разі оскарження результатів лабораторних досліджень (випробувань), зокрема арбітражних.
3.6. За дорученням директора замовляти та використовувати як докази результати арбітражних досліджень (випробувань).
3.7. Подавати пропозиції щодо оперативного відкликання або вилучення з обігу небезпечних харчових продуктів.
3.8. Ініціювати проведення позапланових аудиторських перевірок з метою виявлення та притягнення винних осіб до відповідальності за фактами порушення технологічних процесів виготовлення, зберігання продуктів харчування та інших порушень, вчинених працівниками підприємства.
3.9. Подавати на розгляд директору пропозиції щодо заохочення працівників і про притягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідальності порушників технологічної дисципліни.
4. Відповідальність
Несе відповідальність за:
4.1. Невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов’язків, передбачених цією посадовою інструкцією, локальними актами підприємства.
4.2. Неналежне та несвоєчасне виконання наказів і доручень директора підприємства.
4.3. Скоєні під час роботи правопорушення відповідно до законодавства.
4.4. Невиконання або неналежне виконання вимог (рішень) посадових осіб компетентного державного органу щодо усунення порушень законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів у визначені терміни.
4.5. Приховування або ненадання достовірної інформації на запити посадових осіб компетентного державного органу, недопущення до виконання службових перевірок/аудиту державних інспекторів.
4.6. Неналежний та несвоєчасний розгляд претензій і позовів споживачів продуктів харчування, вироблених на підприємстві.
4.7. Неналежну організацію роботи та неналежний контроль за роботою працівників.
4.8. Наслідки прийнятих рішень, що вийшли за межі посадової інструкції та локальних актів.
4.9. Невикористання або неналежне використання наданих повноважень.
5. Повинен знати
5.1. Нормативно-правові акти з питань забезпечення безпеки харчових продуктів, виробничих процесів та способів виробництва.
5.2. Положення щодо відповідних статистичних методів, процедур відбору зразків та методів аналізу виробництва сировини, обробки, зберігання, складування, розповсюдження, постачання, збуту та використання харчової продукції.
5.3. Методи і засоби проведення внутрішніх аудитів, прийняття рішень за їх результатами.
5.4. Методику визначення критичних контрольних точок під час виробництва та зберігання харчової продукції.
5.5. Способи оцінки статистичних даних, правила збору та способи аналізу інформації у системах харчової безпеки.
5.6. Вимоги щодо пакування та маркування харчових продуктів.
5.7. Порядок пред’явлення і розгляду рекламацій щодо продукції харчування.
5.8. Вимоги до технічної документації та готової продукції, системи, методи і засоби контролю її якості.
5.9. Основи організації обліку, порядок і терміни складання звітності про якість харчової продукції.
5.10. Інформаційні технології, засоби оргтехніки та відповідне програмне забезпечення.
5.11. Основи проектного менеджменту, трудового законодавства.
5.12. Правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
6. Кваліфікаційні вимоги
Вища освіта другого рівня за ступенем магістра (спеціаліста) за спеціальністю «Харчові технології» та післядипломна освіта у галузі знань «Управління та адміністрування». Стаж роботи на керівних посадах нижчого рівня — не менше ніж 5 років.

Коментарів ще немає