Посадова інструкція лікаря-отоларинголога
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
Посадова інструкція лікаря-отоларинголога І кваліфікаційної категорії
(код КП — 2221.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність лiкаря-отоларинголога I квалiфiкацiйної категорiї (далі — лiкар-отоларинголог) міської лікарні (далі — лікарня).
1.2. Посада лiкаря-отоларинголога належить до посад професіоналів у галузі лікувальної справи.
1.3. Мета роботи лiкаря-отоларинголога — профілактика ЛОР-захворювань, раннє їх виявлення й надання спеціалізованої лікувально-діагностичної та консультативної допомоги населенню.
Лiкар-отоларинголог:
1.4. Приймається на посаду і звільняється з неї наказом головного лікаря лікарні за поданням завідувача отоларингологічного відділення.
1.5. Безпосередньо підпорядковується завідувачу отоларингологічного відділення.
1.6. У роботі керується законодавством України у галузі охорони здоров’я, правилами організації отоларингологічної допомоги, положенням про ЛОР-відділення, принципами та правилами медичної етики й деонтології, принципом дотримання лікарської таємниці, правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими локальними нормативними актами лікарні, а також цією посадовою інструкцією.
1.7. Працює за графіком, що складає завідувач отоларингологічного відділення й затверджує головний лікар лікарні.
1.8. Під час виконання посадових обов’язків має бути одягненим у спеціальний медичний одяг, мати охайний вигляд.
1.9. Проходить періодичні профілактичні медичні огляди в установлені терміни.
1.10. У роботі використовує виключно методи профілактики, діагностики, лікування й реабілітації, дозволені для застосування в медичній практиці.
1.11. За відсутності лiкаря-отоларинголога (хвороба, відпустка, відрядження тощо) його обов’язки виконує інший медичний працівник лікарні, призначений у порядку, передбаченому законодавством.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Надає спецiалiзовану лiкувально-дiагностичну та консультативну отоларингологiчну допомогу населенню, зокрема швидку і невiдкладну.
2.2. Здійснює амбулаторний прийом пацієнтів; визначає обсяг і раціональні методи обстеження пацієнта, щоб у найкоротші терміни отримати повну й достовірну діагностичну інформацію; на підставі клінічних спостережень і обстеження, збору анамнезу, даних клініко-лабораторних та інструментальних досліджень установлює (або підтверджує) діагноз.
2.3. Під час первинного звернення пацієнта обов’язково проводить повний оториноларингологічний огляд відповідно до стандартів.
2.4. Здійснює кваліфіковане консервативне й оперативне лікування пацієнтів згідно із затвердженим переліком амбулаторних маніпуляцій та операцій.
2.5. Уносить зміни в план лікування залежно від стану пацієнта й визначає необхідність додаткових методів обстеження; наглядає за побiчними реакцiями/дiєю лiкарських засобiв.
2.6. Своєчасно консультує та госпіталізує пацієнтів в установленому порядку.
2.7. За необхідності забезпечує подальше амбулаторне лікування пацієнтів після їх виписування зі стаціонару.
2.8. Бере участь у профілактичних медичних оглядах, подальших поглиблених лікарських обстеженнях, проводить необхідні лікувально-оздоровчі заходи.
2.9. Організовує і проводить заходи щодо диспансеризації хворих отоларингологічного профілю: виявлення, взяття на облік, динамічне спостереження та оздоровлення.
2.10. Бере участь в експертизі тимчасової непрацездатності та стійкого обмеження життєдіяльності, своєчасному направленні пацієнтів на МСЕК.
2.11. Веде облікову та звітну документацію за установленими формами.
3. Права
Має право:
3.1. Брати участь у визначенні тактики лікування пацієнта відповідно до встановлених правил і стандартів та залежно від психосоматичного стану пацієнта, рівня його культури, важкості захворювання.
3.2. Аргументовано призначати й скасовувати будь-які лікувально-профілактичні заходи з огляду на стан пацієнта.
3.3. Уносити пропозиції керівництву щодо вдосконалення лікувально-діагностичного процесу, поліпшення роботи адміністративно-господарських служб, питань організації та умов праці.
3.4. У межах компетенції віддавати середньому й молодшому медичному персоналу отоларингологічного відділення вказівки в межах їхніх посадових обов’язків і вимагати своєчасно їх виконувати.
3.5. Залучати додаткових спеціалістів для проведення лікувально-діагностичних заходів, консультацій.
3.6. Запитувати й отримувати інформаційні матеріали та нормативно-правові документи, необхідні для виконання посадових обов’язків, користуватися ними.
3.7. Брати участь у науково-практичних конференціях і нарадах, на яких розглядають профільні професійні питання.
3.8. Підвищувати кваліфікацію в установлені терміни, проходити в установленому порядку атестацію з правом підвищення (підтвердження) кваліфікаційної категорії.
3.9. Бути забезпеченим робочим місцем із необхідним устаткуванням, засобами медичного призначення для виконання посадових обов’язків.
4. Відповідальність
Може бути притягнутий до відповідальності за:
4.1. Неякісне та несвоєчасне виконання посадових обов’язків.
4.2. Порушення вимог конфіденційності інформації про пацієнтів.
4.3. Неналежну організацію роботи, несвоєчасне й некваліфіковане виконання наказів, розпоряджень і доручень керівництва, порушення вимог нормативно-правових актів у галузі медицини.
4.4. Порушення правил внутрішнього розпорядку лікарні, протипожежної безпеки та охорони праці.
4.5. Неправомірне використання наданих повноважень, а також використання їх в особистих цілях.
Роботу лiкаря-отоларинголога оцінює заступник головного лікаря з медичної частини за поданням завідувача отоларингологічного відділення. Її аналізують за показниками діяльності, якістю виконання службових обов’язків та виявленими недоліками в роботі.
5. Повинен знати
5.1. Законодавство про охорону здоров’я та нормативнi документи, що регламентують дiяльнiсть органiв управлiння та закладiв охорони здоров’я.
5.2. Органiзацiю оториноларингологiчної допомоги, зокрема й швидкої та невiдкладної.
5.3. Основи права в медицині.
5.4. Права, обов’язки та вiдповiдальнiсть лiкаря-отоларинголога I квалiфiкацiйної категорiї.
5.5. Топографiчну та клiнiчну анатомiю верхнiх дихальних шляхiв i вуха у вiковому аспектi.
5.6. Загальнi та спецiальнi методи дослiдження в отоларингологiї.
5.7. Клiнiку, сучаснi методи профiлактики, дiагностики та лiкування захворювань ЛОР-органiв.
5.8. Сучасну класифiкацiю хвороб.
5.9. Клiнiчну симптоматику супутнiх захворювань в отоларингологiї.
5.10. Клiнiку та перебiг iнфекцiйних захворювань, якi мають ЛОР-симптоматику.
5.11. Фармакотерапiю, фiзiотерапiю, дiєтотерапiю при захворюваннях ЛОР-органiв.
5.12. Роботу лiкарсько-консультативної та медико-соцiальної експертної комiсiй.
5.13. Правила оформлення медичної документацiї.
5.14. Сучасні інформаційні та інтернет-технології, наукову літературу і науково-практичну періодику за фахом, методи її аналізу та узагальнення.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища освiта другого рівня за ступенем магістра у галузі «Охорона здоров’я», спецiальнiстю «Технології медичної діагностики та лікування».
6.2. Спецiалiзацiя за фахом «Отоларингологiя» (iнтернатура, курси спецiалiзацiї).
6.3. Пiдвищення квалiфiкацiї (курси удосконалення, стажування, передатестацiйнi цикли тощо).
6.4. Сертифiкат лiкаря-спецiалiста та посвiдчення про присвоєння (пiдтвердження) I квалiфiкацiйної категорiї зі спецiальностi.
6.5. Стаж роботи за фахом — понад 7 рокiв.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією, посадою
7.1. У межах лікарні має службові зв’язки з:
● реєстратурою;
● лікарями відділення алергології;
● фізіотерапевтичним кабінетом;
● рентгенорадіологічним кабінетом;
● клініко-діагностичною лабораторією;
● біохімічною лабораторією;
● господарським відділом.
7.2. За межами лікарні має службові зв’язки з МСЕК, громадськими організаціями, територіальним центром реабілітації, закладами санаторно-курортного лікування.

Коментарів ще немає