Посадові інструкції
11.10.2022

Посадова інструкція менеджера (управителя) у соціальній сфері

51

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

 

 Посадова інструкція

менеджера (управителя) у соціальній сфері

(код КП 1483)

 

Загальні положення

Менеджер (управитель) у соціальній сфері (далі менеджер) здійснює професійну діяльність з надання соціальних послуг сім'ям з дітьми, які перебувають в складних життєвих обставинах, сім'ям опікунів, піклувальників, прийомним сім 'ям, дитячим будинкам сімейного типу, вразливими категоріями дітей, в тому числі, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам із їх числа, особам, які повертаються з місць позбавлення волі та їх оточенню.

Менеджер призначається на посаду та звільняється з посади за рішенням керівника установи в якій працює, що оформлюється наказом.

Під час виконання своїх посадових обов’язків менеджер підпорядковується керівнику установи, керівнику підрозділу (відділу) до складу, якого він входить за наказом керівника.

Менеджер - це особа, яка має повну вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем, бакалавр за спеціальностями "Соціальна робота", "Соціальна педагогіка", "Психологія", "Соціологія", або за іншими напрямами гуманітарної підготовки (вчитель, вихователь, культорганізатор, юрист, лікар, бібліотекар тощо) без вимог до стажу роботи.

У своїй діяльності менеджер керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, іншими нормативно-правовими актами з питань надання соціальних послуг, рішеннями селищної ради, виконавчого комітету територіальної громади, розпорядженнями селищного голови територіальної громади, а також Положенням установи.

 

1.    Повноваження менеджера у соціальній сфері

1.1.    До повноважень менеджера належать:

планування, організація, координація, моніторинг здійснення соціальної роботи, надання соціальних послуг у територіальній громаді;

-       залучення ресурсів територіальної громади для здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг;

-       звітування місцевому органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг у територіальній громаді;

-       підготовка та подання до місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування пропозицій щодо удосконалення місцевих програм, що передбачають здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг;

-       проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо соціальної роботи та надання соціальних послуг;

-       здійснення оцінювання потреб у соціальних послугах сімей, дітей та молоді;

-       здійснення інших повноважень щодо соціальної роботи та надання соціальних послуг відповідно до закону.

1.2.      Рекомендації соціального менеджера в межах виконання його повноважень є обов’язковими для розгляду місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та обов’язковими для виконання фахівцями із соціальної роботи, соціальними працівниками.

 

2.      Завдання та обов'язки

2.1.      Проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення, надання особам/сім’ям комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, з метою мінімізації або подолання таких обставин шляхом інтегрованого підходу до надання соціальних послуг, з використанням технології ведення випадку (кейс-менеджменту).

2.2.      Менеджер надає такі соціальні послуги:

-       соціальна адаптація;

-       соціальна інтеграція та реінтеграція;

-       екстрене (кризове) втручання;

-       консультування;

-       соціальний супровід;

-       представництво інтересів;

-       посередництво (медіація);

-       соціальна профілактика;

-       натуральна допомога;

-       інформування;

інші базові соціальні послуги визначені законодавством та погоджені структурним підрозділом з питань соціального захисту населення виконавчого органу об’єднаної територіальної громади.

2.3.      Менеджер проводить роботу що передбачає здійснення соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, робота проводиться працівником (або групою працівників) установи заходів, спрямованих на забезпечення належних умов функціонування прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу, зокрема надання соціальних послуг.

2.4.      Менеджер відповідно до повноважень та переліку послуг, що надаються:

-       виявляє осіб/сім’ї і веде їх облік;

-       проводить оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах;

-      надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг;

-      надає допомогу особам/сім’ям у розв’язанні їх соціально-побутових проблем;

-      забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;

-      забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу об’єднаної територіальної громади, бере участь у роботі спостережних комісій;

-       складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми;

-       вносить відомості до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;

-      проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;

-      створює умови для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;

-      взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах компетенції надають допомогу особам/сім’ям та/або здійснюють їх захист;

-      інформує населення територіальної громади та осіб/сім’ї індивідуально про перелік, обсяг і зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання. Інформація на паперових та інших носіях повинна викладатися із забезпеченням контрасту і розміру шрифту, які даватимуть змогу вільно читати її, зокрема особам із порушеннями зору і тим, що переміщуються у кріслах колісних. Інформація також надається у вигляді листівок, буклетів, брошур, за потреби - із застосуванням рельєфно- крапкового шрифту (шрифту Брайля), мовою, доступною для розуміння та читання особами з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень. Відповідні матеріали розміщуються в засобах масової інформації, на вебсайтах суб’єктів, що надають соціальну послугу, інших інформаційних ресурсах;

-       інформує населення про сімейні форми виховання дітей та проводить первинний відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;

-                         бере участь у визначенні потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а також у підготовці та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади у соціальних послугах;

-       готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи, які подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу об’єднаної територіальної громади;

-       проводить роботу що передбачає здійснення заходів, спрямованих на забезпечення належних умов функціонування прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу, зокрема надання соціальних послуг;

-       надає послуги за місцем проживання/перебування особи/сім’ї (вдома), у приміщенні надавача соціальних послуг, у тому числі у віддалених стаціонарних місцях прийому на території старостинських округів, за місцем перебування особи/сім’ї поза межами приміщення надавача соціальних послуг (зокрема на вулиці);

-       надає послуги за рахунок бюджетних коштів; з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг; за рахунок отримувача соціальних послуг/третіх осіб;

-       за рішенням керівника установи входить до складу\очолює структурні підрозділи (відділення) установи: підрозділ (відділення) соціальної роботи; мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі; підрозділ (відділення) натуральної та грошової допомоги; підрозділ (відділення) соціальної профілактики;

-       входить до складу робочих груп, мультидисциплінарних команд із залученням представників установ, закладів, організацій тощо, які в межах компетенції надають допомогу особам/сім’ям;

-       співпрацює, у тому числи на договірній основі з підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, волонтерами для надання соціальних послуг у підрозділах установи;

-       забезпечує захист персональних даних отримувачів соціальних послуг відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

2.5.      Менеджер зобов'язаний:

-       неуклінна дотримуватись Правил етичної поведінки працівників установи;

-       практикувати інтегрований підхід до надання соціальних послуг, активно вживати заходів, щодо активізації громади та ефективного використання її ресурсів, залучати до співпраці, спеціалістів з різних сфер діяльності, працівників навчальних, медичних закладів, закладів соціального захисту, спорту, культури, релігійних установ, інших підприємств, установ, організацій тощо (лікарі, юристи, психологи та ін.);

вживати заходів щодо запобігання виникненню складних життєвих обставин у сім'ї отримувача соціальних послуг та здійснювати профілактичні заходи щодо запобігання вилученню дітей із сім'ї;

-       своєчасно виявляти сім'ї та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах та надавати необхідну допомогу у вирішенні їх проблем, насамперед на ранніх етапах сімейних криз;

-       терміново реагувати на випадки жорстокого поводження з дітьми, насильства, залучення дітей до найгірших форм дитячої праці, інформувати залежно від ситуації органи і службу у справах дітей, кримінальну міліцію у справах дітей та вживати заходів відповідно до чинного законодавства;

-       надавати консультації отримувачам соціальних послуг з питань чинного законодавства, соціального захисту і забезпечення прав та інтересів сім'ї, дітей в межах своєї компетенції;

-       запобігати направленню дітей із сімей до інтернатних закладів, використовувати всі можливості для збереження сімейного середовища для дитини, сприяти влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сім’ї опікунів, піклувальників, у прийомну сім'ї, дитячі будинки сімейного типу, реінтеграції в біологічну сім'ю;

-       інформувати батьків про обов'язки й відповідальність за виховання дітей та можливість притягнення до відповідальності батьків, які не забезпечують належний догляд та виховання дітей відповідно до чинного законодавства;

-       здійснювати соціальний супровід та створювати умови для самостійного розв'язання життєвих проблем, що виникають у сім'ї, з метою мінімізації негативних наслідків або повного подолання складних життєвих обставин сім'ї або особи;

-       вносити на розгляд керівника пропозиції щодо створення безпечних та сприятливих умов для охорони здоров'я, зайнятості, освіти і розвитку дітей, забезпечення їхніх духовних та культурних потреб;

-       формувати родинні цінності, традиції сімейного виховання дітей, активно пропагувати здоровий спосіб життя, створювати умови для задоволення інтересів і культурних потреб сімей; невідкладно інформувати керівництво про складні та надзвичайні ситуації, які виникають у ході роботи;

-       постійно підвищувати професійний рівень, оволодівати інноваційними формами, методами і технологіями соціальної роботи, набувати знань та навичок щодо форм та методів взаємодії із громадськістю;

-       відповідно до чинного законодавства проходити атестацію і курси підвищення кваліфікації;

-       проводити інформаційно-просвітницьку роботу з питань сімейної політики, ґендерної рівності, захисту прав та інтересів дітей, проводити сімейні й індивідуальні консультації; виконувати інші доручення керівництва.

 

3.     Права

Менеджер має право:

-       самостійно визначати форми та методи роботи;

-      подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг;

-      залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг;

-      порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства з питань здійснення соціальної роботи;

-      представляти інтереси дітей та сімей з дітьми в їх відносинах з підприємствами, установами, організаціями;

-      з метою дотримання конфіденційності не надавати за інформаційними запитами відомості щодо отримувачів соціальних послуг;

-      на створення, за рахунок роботодавця, належних умов для професійної діяльності, проведення профілактичного медичного огляду;

-      на захист професійної честі, гідності та ділової репутації, зокрема в судовому порядку;

-      на отримання, за рахунок роботодавця, спеціального одягу, взуття, інвентарю, велосипедів, проїзних квитків або виплату грошової компенсації за їх придбання відповідно до норм, затверджених засновником;

-       на створення, за рахунок роботодавця, безпечних умов праці;

-      на підвищення кваліфікації, у встановленому порядку за рахунок роботодавця, у тому числі інші види освіти (неформальне навчання), супервізії.

 

4.       Відповідальність

4.1.       Менеджер несе відповідальність згідно з чинним законодавством за:

-       дотримання етичних і правових норм;

-       достовірність даних, які він надає;

-      порушення конфіденційності інформації стосовно отримувача соціальних послуг, його соціального оточення та умов, у яких він перебуває;

-       належне ведення документації;

-      нецільове використання коштів, спрямованих на матеріальну допомогу сім'ям, які перебувають під соціальним супроводом;

-       невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків;

порушення трудової чи виконавської дисципліни, правил внутрішнього трудового розпорядку.

 

 

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

51

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5037

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

1

5535

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4602

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4210

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8961