Посадова інструкція менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
Посадова інструкція менеджера (управителя)
із соціальної та корпоративної відповідальності
(Код КП 1496)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності підприємства.
1.2. Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності належить до професійної групи «Керівники».
1.3. Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням заступника директора підприємства (або без подання).
1.4. Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності безпосередньо підпорядковується заступнику директора підприємства (або іншому керівнику). Менеджеру (управителю) із соціальної та корпоративної відповідальності підпорядковується експерт із соціальної відповідальності, а також працівники тимчасової робочої групи (у випадку утворення) із розробки та здійснення окремих проектів та програм у сфері корпоративної соціальної відповідальності на підприємстві..
1.5. У своїй діяльності менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності керується чинним законодавством України з питань, що пов’язані із концепцією соціальної корпоративної відповідальності підприємств, відповідними внутрішніми документами підприємства, статутом підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Положенням про комерційну таємницю підприємства, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань соціальної відповідальності, вказівками заступника директора підприємства, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності (мета діяльності на посаді) — участь у розробці, вдосконаленні та реалізації на практиці політики підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, організація і здійснення відповідних заходів підприємства у зазначеній сфері, консультування та взаємодія з відповідних питань із відповідними юридичними та фізичними особами.
1.7. Робоче місце менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності знаходиться в окремому кабінеті адміністративного будинку підприємства та обладнане сучасними засобами зв’язку та комунікацій, персональним комп’ютером, який підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотекою спеціальної літератури з питань корпоративної соціальної відповідальності.
1.8. У разі відсутності менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції експерт із соціальної відповідальності підприємства.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія — у заступника директора підприємства, 2-а копія — у менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності.
1.10. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов’язки
Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності виконує такі функціональні завдання та обов’язки:
2.1. У взаємодії з іншими керівниками підприємства, а також іншими зацікавленими особами у діяльності підприємства (стейкхолдерами підприємства) бере участь у розробці та вдосконаленні політики (стратегії) підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
2.2. Розробляє заходи, спрямовані на реалізацію на практиці політики підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, керує та координує відповідні роботи.
2.3. Розробляє або бере участь у розробці та виконанні програм діяльності підприємства з різних питань напрямків соціальної корпоративної відповідальності, а саме програм з:
2.3.1. Благодійної діяльності підприємства;
2.3.2. Підвищення соціального та правового захисту працівників підприємства;
2.3.3. Покращення транспарентності діяльності підприємства та її взаємодії з різними стейкхолдерами підприємства;
2.3.4. Охорони навколишнього природного середовища;
2.3.5. Підвищення рівня правової грамотності працівників підприємства
2.3.6. Формування позитивного іміджу підприємства серед його основних споживачів його продукції та послуг (клієнтів, замовників), ділових партнерів та інших стейкхолдерів тощо.
2.4. Бере участь у розробці та постійному вдосконаленні Системи управління якістю підприємства (СУЯ) у частині тих її процесів, процедур і документації, що пов’язані з питаннями соціальної корпоративної відповідальності.
2.5. Безпосередньо управляє процесами і під-процесами СУЯ, що пов’язані з окремими питаннями соціальної корпоративної відповідальності або є їх оператором; забезпечує виконання відповідних процедур та правильне оформлення доречної документації.
2.6. Визначає обов’язковість, можливість та доцільність застосування на підприємстві різних правових і методичних документів (стандартів) з соціальної корпоративної відповідальності.
2.7. З’ясовує ключові чинники та умови, які впливають на діяльність підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
2.8. Консультує працівників підприємства з різних питань соціальної корпоративної відповідальності, роз’яснює основні поняття, термінологію, підходи тощо у цій сфері.
2.9. Здійснює ідентифікацію основних стейкхолдерів підприємства, організовує або координує взаємодію з ними з доречних питань.
2.10. Розробляє рекомендації щодо встановлення та покращення взаємозв’язків між підприємством, стейкхолдерами та суспільством з урахуванням основних питань соціальної корпоративної відповідальності та сфер впливу підприємства.
2.11. Вживає заходів щодо інтеграції та гармонізації діяльності підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності з іншими видами діяльності підприємства.
2.12. Здійснює обмін досвідом підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності з іншими підприємствами, а також з різними консалтинговими, громадськими та урядовими організаціями у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
2.13. Вживає заходів щодо підвищення рівня довіри до діяльності підприємства з боку різних стейкхолдерів підприємства, надає їм необхідну інформацію з доречних питань.
2.14. Проводить збір і аналіз різної інформації щодо діяльності підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, готує за результатами цієї роботи відповідну звітність, рекомендаційні матеріали, доповіді тощо.
2.15. Забезпечує координацію різних заходів підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, які безпосередньо здійснюються іншими спеціалізованими структурними підрозділами або окремими працівниками підприємства.
2.16. Здійснює контроль за виконанням вимог чинного законодавства та внутрішніх нормативних документів підприємства під час вирішення різних питань у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
2.17. Забезпечує ведення всієї встановленої документації на підприємстві щодо його діяльності у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
2.18. Здійснює керівництво підпорядкованими працівниками.
2.19. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію.
2.20. Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища, а також контролює їх дотримання підпорядкованими працівниками.
3. Права
Для виконання своїх функцій менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності має право:
3.1. Вносити пропозиції керівництву підприємства щодо вдосконалення політики та практичної діяльності підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності.
3.2. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.
3.3. Залучати фахівців окремих структурних підрозділів (відповідно до положень про структурні підрозділи або з дозволу керівництва підприємства) для вирішення окремих питань соціальної корпоративної відповідальності
3.4. Брати участь у вирішенні різних питань у сфері корпоративної соціальної відповідальності на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.5. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов’язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов’язків.
3.6. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов’язані з управлінням якістю на підприємстві.
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності несе відповідальність за:
4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Невиконання наказів, отриманих завдань та доручень керівництва підприємства, а також за недостовірну інформацію про стан їх виконання
4.1.3. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю, що пов’язані із напрямками його діяльності.
4.1.4. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.5. Несанкціоноване розголошення комерційної таємниці підприємства
4.1.6. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.7. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.8. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.2. Оцінювання роботи менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності здійснює заступник директора підприємства. Основними показниками при оцінюванні роботи менеджера (управителя) із соціальної та корпоративної відповідальності є своєчасність та повнота виконання ним своїх посадових обов’язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю.
5. Повинен знати
Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності повинен знати:
5.1. Законодавчі і нормативно-правові акти, що безпосередньо або опосередковано пов’язані з різними питаннями соціальної корпоративної відповідальності підприємств.
5.2. Методичні документи та стандарти зовнішнього характеру, що безпосередньо регулюють різні питання соціальної корпоративної відповідальності підприємств (стандарти ISO 26000:2010, серії АА 1000 тощо), їх особливості, сферу застосування тощо.
5.3. Політику підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, інші внутрішні нормативні документи підприємства з відповідних питань.
5.4. Чинну на підприємстві систему управління якістю у відповідності до стандартів серії ISO 9000, яка, серед іншого, передбачає доречні процеси, процедури та документацію у сфері соціальної корпоративної відповідальності підприємств.
5.5. Термінологію та понятійний апарат, що пов’язаний із соціальною корпоративною відповідальністю.
5.6. Організаційну структуру підприємства, порядок взаємодії його структурних підрозділів під час вирішення різних питань соціальної корпоративної відповідальності.
5.7. Основи виробничої діяльності підприємства та її впливу на екосистеми, основні характеристики його продукції, сфери її використання та основних споживачів (клієнтів).
5.8. Основні напрями діяльності підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності та основних стейкхолдерів підприємства, специфіку їх діяльності.
5.9. Організацію діловодства на підприємстві та порядок ведення доречної документації з питань соціальної корпоративної відповідальності підприємств.
5.10. Методи планування і організації доречних заходів підприємства у сфері соціальної корпоративної відповідальності, аналізу ефективності їх здійснення.
5.11. Порядок взаємодії із громадськістю та іншими стейкхолдерами підприємства з питань соціальної корпоративної відповідальності.
5.12. Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв’язку, комп’ютерів, відповідні прикладні програмні засоби;
5.13. Основи економіки, права, соціології, організації виробництва, праці та управління.
5.14. Основи трудового законодавства.
5.15. правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Другий (магістерський) рівень вищої освіти напряму підготовки (галузі знань) «Менеджмент». Стаж роботи за фахом у відповідних сферах діяльності — не менше 2 років. Або другий (магістерський) рівень вищої освіти інших напрямів підготовки (галузей знань), стаж роботи за фахом у відповідних сферах діяльності — не менше 3 років та післядипломна освіта з напряму підготовки «Менеджмент».
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності взаємодіє із:
7.1. усіма структурними підрозділами та окремими працівниками підприємства з відповідних питань соціальної корпоративної відповідальності підприємства, а саме з питань надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.2. профспілковими організаціями підприємства з питань соціального та правового захисту працівників підприємства;
7.3. представниками громадських організацій, благодійних фондів та іншими стейкхолдерами підприємства з відповідних питань соціальної корпоративної відповідальності підприємства;
7.4. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає