Посадові інструкції
11.09.2022

Посадова інструкція начальника служби (промисловість)

39

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________»

        (назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис                       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «___» _________________ 20___ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

начальника служби (промисловість)

(код КП — 1222.2)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність начальника служби (промисловість) підприємства.

1.2. Начальник служби (промисловість) належить до професійної групи «Керівники».

1.3. Начальник служби (промисловість) призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням заступника директора підприємства (або без подання).

1.4. Начальник служби (промисловість) підпорядковується заступнику директора підприємства (або іншому керівнику). Начальнику служби (промисловість) підпорядковується група працівників служби (промисловість).

1.5. У своїй діяльності начальник служби (промисловість) керується законодавчими та іншими нормативними (керівними, технічними, методичними) документами щодо відповідної сфери діяльності, Положенням про відповідну службу підприємства (структурний підрозділ), Положенням про комерційну таємницю підприємства, інструкціями з охорони праці, санітарії і гігієни, пожежної безпеки, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами,  розпорядженнями та вказівками керівництва підприємства, цією посадовою інструкцією.

1.6. Головна функція начальника служби (промисловість) (мета діяльності на посаді) — здійснення за видом діяльності служби організаційного та технічного керівництва виробничо-господарською діяльністю підпорядкованої служби підприємства.

1.7. Робоче місце начальника служби (промисловість) знаходиться у відповідних приміщеннях (кабінеті) підприємства та за необхідності на інших об’єктах підприємства, де можуть проводитися відповідні види робіт, за умовами праці відповідає чинним нормам і стандартам та обладнане сучасними засобами зв’язку та комунікацій, персональним комп’ютером, який підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, відповідною оргтехнікою, обладнанням, устаткуванням, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою літератури з відповідних питань діяльності підприємства за своєї професійної спеціалізації.

1.8. У разі відсутності начальника служби (промисловість) на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції та у встановленому порядку інший працівник підприємства відповідної кваліфікації за розпорядженням заступника керівника підприємства (іншого керівника).

1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, перша копія — у заступника директора підприємства, друга копія — у начальника служби (промисловість).

1.10. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.

 

2. Завдання та обов’язки

Начальник служби (промисловість) виконує такі функціональні завдання та обов’язки:

2.1. Здійснює за видом діяльності служби організаційне та технічне керівництво виробничо-господарською діяльністю підпорядкованої служби підприємства.

2.2. Забезпечує додержання заданої технології виробництва та правил технічної експлуатації устаткування; безаварійну роботу пристроїв і обладнання служби; безпечне ведення робіт і розроблення заходів щодо запобігання аваріям у господарстві служби; розроблення і впровадження заходів щодо підвищення продуктивності праці та зменшення витрат виробництва; використання раціональних форм мотивації праці; дотримання правил і норм з охорони праці, промислової санітарії та пожежної безпеки; дотримання виробничої та трудової дисципліни.

2.3. Вирішує питання щодо виробничо-господарської діяльності служби в межах наданих йому прав, доручає виконання окремих організаційно-господарських функцій іншим посадовим особам.

2.4. Організовує розроблення планів технічного переоснащення служби та модернізації обладнання; розроблення графіків оглядів і ремонтів обладнання; розроблення заходів з економії енергоресурсів, сировини тощо.

2.5. Раціонально використовує персонал на робочих місцях, з урахуванням кваліфікації та розподілу праці, забезпечує умови для підвищення кваліфікації персоналу, технічного й економічного навчання, створення сприятливого мікроклімату в трудовому колективі служби.

2.6. Бере участь у комісіях з приймання в експлуатацію обладнання, у визначенні потреб та обґрунтуванні заявок на матеріально-технічне забезпечення служби обладнанням, матеріалами та запасними частинами.

2.7. Аналізує виробничо-господарську діяльність служби, стан охорони праці, вимушених зупинок робіт та аварій і розробляє заходи запобігання їм.

2.8. Проводить роботу щодо зміцнення трудової і виробничої дисципліни, вживає заходів щодо морального заохочення і матеріального стимулювання працівників, накладає дисциплінарні стягнення.

2.9. Забезпечує додержання працівниками правил і норм з охорони праці, належний санітарно-технічний стан служби.

2.10. Забезпечує ведення та своєчасне подання встановленої документації, звітності.

2.11. Забезпечує додержання вимог посадових інструкцій.

2.12. Аналізує стан виконання планів, організації робіт, виконавської майстерності працівників, задоволення вимог замовників та технологічні, ринкові, фінансові досягнення чи прорахунки.

2.13. Упроваджує заходи щодо професійного розвитку персоналу з метою досягнення високих економічних результатів.

2.14. Удосконалює форми мотивації праці працівників відповідно до їх професійних та ділових якостей, складності та умов праці, результатів господарської діяльності підприємств, установ, організацій.

2.15. Сприяє встановленню ефективних виробничих (службових) взаємовідносин і зв’язків між працівниками.

2.16. Аналізує та узагальнює інформацію, продумує нові ідеї, управлінські рішення, соціальні технології.

2.17. Розробляє планові та керівні матеріали, створює можливості для майбутнього розвитку, формування інноваційної моделі розвитку.

2.18. Упроваджує нормативні та інструктивні матеріали, забезпечує умови для вдосконалення організації розподілу праці, виконання робіт та управління підрозділами.

2.19. Створює необхідні умови для успішного ведення робіт, виготовлення нових виробів (надання нових послуг), поширення їх на товарні ринки (ринки послуг), встановлення партнерських відносин з постачальниками, споживачами та конкурентами.

2.20. Дотримується конфіденційності в роботі з службовими документами відповідно до вимог чинного законодавства.

2.21. Застосовує світовий досвід і передову вітчизняну практику організації виробництва (робіт).

2.22. Бере участь у запровадженні на підприємстві (функціонуванні) системи управління якістю за своїм напрямком роботи, є хазяїном (відповідальним виконавцем, оператором) відповідних процесів системи управління якістю.

2.23. За необхідності в межах компетенції вживає заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій на території підприємства, а також на прилеглій території.

2.24. Дотримується сам правил і норм охорони праці, санітарії та гігієни, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища та забезпечує їх дотримання підлеглими працівниками.

3. Права

Для виконання своїх функцій начальник служби (промисловість) має право:

3.1. Контролювати роботу підпорядкованих працівників та давати їм у межах своєї компетенції відповідні розпорядження (вказівки) по роботі.

3.2. Вносити пропозиції заступнику директора підприємства щодо покращення ефективності діяльності за своєю професійною спеціалізацією.

3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.

3.4. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.

3.5. У межах компетенції (за дорученням) представляти інтереси  підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування.

3.6. Брати участь у підготовці організаційно-розпорядчих документів підприємства за напрямком своєї діяльності.

3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.

 

4. Відповідальність

4.1. Начальник служби (промисловість) несе відповідальність за:

4.1.1. Невиконання або неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.

4.1.2. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.

4.1.3. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.

4.1.4. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.

4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, соціального розвитку.

4.1.6. Розголошення комерційної (професійної) таємниці.

4.2. Оцінювання роботи начальника служби (промисловість) здійснює заступник директора підприємства (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи начальника служби (промисловість) є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов’язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності.

 

5. Повинен знати

Начальник служби (промисловість) повинен знати:

5.1. Конституцію України, закони, постанови, накази, розпорядження та інші нормативно-правові акти органів вищого рівня, які стосуються діяльності служби та оперативного керування виробництвом;

5.2. профіль, спеціалізацію й особливості структури служби;

5.3. будову, принцип дії, технічні характеристики та конструктивні особливості устаткування, що експлуатується службою;

5.4. вітчизняні та світові тенденції технологічного, технічного, економічного і соціального розвитку галузі;

5.5. можливості ефективного використання виробничих потужностей, наявних технологічних процесів;

5.6. кадрові ресурси служби;

5.7. чинні положення з оплати праці та форми матеріального стимулювання;

5.8. ринкові методи господарювання та управління;

5.9. вітчизняні та зарубіжні досягнення науки і технології у відповідній галузі виробництва;

5.10. основи економіки, трудового законодавства, менеджменту;

5.11. організацію виробництва, праці та управління;

5.12. етику ділового спілкування;

5.13. порядок оформлення відповідної документації, у т. ч. і в електронному вигляді;

5.14. сучасні інформаційні технології, засоби комунікації та зв’язку, прикладні програмні засоби, що використовуються у роботі;

5.15. вимоги (процеси, процедури, протоколи, стандарти) чинної на підприємстві системи управління якістю за профілем своєї діяльності;

5.16. правила та норми охорони праці, пожежної безпеки та виробничої санітарії.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

Другий (магістерський) рівень вищої освіти за відповідною спеціальністю певної галузі знань (напрямку підготовки). Стаж роботи за фахом — не менше 2 років.

 

7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав начальник служби (промисловість) взаємодіє з:

7.1. усіма працівниками служби (промисловість) за напрямком своєї діяльності з питань контролю (координації) їх роботи, надання і роз’яснення їм відповідних розпоряджень і вказівок, отримання від них відповідної інформації (документації);

7.2. керівниками та іншими працівниками інших структурних підрозділів (напрямків діяльності) підприємства з питань, що пов’язані з виконанням працівником своїх посадових обов’язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів);

7.3. представниками партнерів (клієнтів, контрагентів) підприємства з питань надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів);

7.4. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

39

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

4979

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

5473

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4559

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8919

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4156