Посадова інструкція керуючого магазином
| 
   ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства) 
  | 
  
   ЗАТВЕРДЖУЮ 
 Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. 
  | 
 
Посадова інструкція керуючого магазином
(код КП 1314)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність керуючого магазином підприємства.
1.2. Керуючий магазином належить до професійної групи «Керівники».
1.3. Керуючий магазином призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства за поданням заступника директора (або без подання).
1.4. Керуючий магазином безпосередньо підпорядковується заступнику директора підприємства (іншому керівнику). Керуючому магазином підпорядковуються усі працівники магазину.
1.5. У своїй діяльності керуючий магазином керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України, що є чинними для сфери торгівлі, Статутом (Положенням) підприємства, Положенням про систему управління якістю на підприємстві (Керівним документом з якості на підприємстві), Положенням про магазин підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора підприємства (заступника директора) з відповідних питань, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція керуючого магазином (мета діяльності на посаді) – керівництво діяльністю працівників магазину, спрямованою на забезпечення процесу обслуговування покупців.
1.7. Робоче місце керуючого магазином знаходиться у кабінеті керуючого магазином підприємства, за умовами праці відповідає чинним нормативним документам і стандартам та обладнане сучасними засобами зв'язку і комунікації, персональним комп'ютером, якого підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою інформаційних матеріалів з відповідних питань.
1.8. У разі відсутності керуючого магазином на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник підприємства (магазину) відповідної кваліфікації за розпорядженням заступника директора підприємства (директора підприємства).
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія – у заступника директора підприємства, 2-а копія - у керуючого магазином.
1.10. У разі перерозподілу обов'язків між керівними працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов'язки
Керуючий магазином виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Керує діяльністю працівників магазину, спрямованою на забезпечення процесу обслуговування покупців.
2.2. Готує заявки на поставку товарів, контролює ритмічність надходження товарів та їх відповідність поданим заявкам.
2.3. Перевіряє наявність супровідних документів, сертифікатів відповідності, посвідчень про якість та відповідність товарів чинним стандартам та вимогам.
2.4. Контролює додержання працівниками магазину вимог щодо збереження товарів та належного рівня обслуговування, правил і культури торгівлі, порядку розрахунків з покупцями, оформлення цінників на товари з урахуванням реквізитів.
2.5. Вживає заходів щодо прискорення обороту товарів, усунення товарних втрат.
2.6. Контролює своєчасне відвантаження тари.
2.7. Організує вивчення попиту на види товарів та послуг, які задовольняють потреби споживачів.
2.8. Впроваджує прогресивні форми торгівлі та методи продажу товарів.
2.9. Забезпечує умови для отримання покупцем інформації про наявність товарів, їх ціну, якість та споживчі властивості.
2.10. Оперативно розглядає скарги покупців, і вживає заходів щодо усунення порушень та недоліків у роботі працівників магазину.
2.11. Раціонально використовує торговельні площі та забезпечує торговельним і технологічним обладнанням відповідно до рекомендованих норм та вимог щодо охорони праці, захисту навколишнього середовища, протипожежного захисту, санітарних правил.
2.12. Забезпечує працівників магазину форменим та спеціальним одягом, що відповідає санітарним та естетичним вимогам.
2.13. Контролює виконання працівниками правил експлуатації устаткування, обладнання, ваговимірювальних приладів.
2.14. Організовує атестацію та раціоналізацію робочих місць.
2.15. Забезпечує розміщення працівників з урахуванням раціонального розподілу праці, кваліфікації та їх психофізіологічних особливостей.
2.16. Створює сприятливі умови для виявлення творчої ініціативи працівників, досягнення високих результатів роботи та підвищення продуктивності праці.
2.17. Організує підвищення кваліфікації персоналу.
2.18. Контролює санітарно-технічний стан торговельних та складських приміщень відповідно до вимог санітарних норм і правил, впорядкованість і чистоту прилеглої території.
2.19. Створює умови для забезпечення збереження товарно-матеріальних цінностей, грошей у касах, торгово-технологічного устаткування та обладнання.
2.20. Приймає пропозиції та розробляє заходи щодо поліпшення комерційної та фінансово-господарської діяльності, раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів, бере участь у розробленні заходів щодо економічного та соціального розвитку колективу, укладанні колективного договору.
2.21. Виконує зобов'язання та забезпечує додержання умов колективного договору.
2.22. Організовує належний відпочинок працівників під час перерв у роботі.
2.23. Оцінює ефективність трудової діяльності працівників та вирішує питання щодо матеріального та морального їх заохочення.
2.24. Веде обліково-звітну, статистичну та іншу встановлену документацію, контролює складання звітності та своєчасне її подання працівниками магазину.
2.25. Контролює додержання працівниками підприємства правил і норм охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни, своєчасне проходження ними в установленому порядку медичного огляду.
2.26. Аналізує стан виконання планів, організації робіт, виконавської майстерності підпорядкованих працівників.
2.27. Удосконалює форми мотивації праці підпорядкованих працівників відповідно до їх професійних та ділових якостей, складності та умов праці, результатів господарської діяльності магазину (підприємства).
2.28. У межах компетенції бере участь у розробці, впровадженні та функціонуванні за напрямом своєї роботи системи управління якістю на підприємстві, дотримується відповідних настанов (інструкцій, стандартів тощо) з якості.
2.29. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію, а також впроваджує заходи щодо професійного розвитку підпорядкованих працівників з метою досягнення високих економічних результатів.
2.30. Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
3. Права
Для виконання своїх функцій керуючий магазином має право:
3.1. Давати вказівки підпорядкованим працівникам.
3.2. Вносити пропозиції заступнику директора підприємства з питань підвищення ефективності своєї діяльності.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.
3.4. Брати участь у вирішенні відповідних питань щодо функціонування на підприємстві системи управління якістю у відповідності до своєї компетенції.
3.5. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов'язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов'язків.
3.6. У межах компетенції (за дорученням) представляти інтереси магазину (підприємства) перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань.
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Керуючий магазином несе відповідальність за:
4.1.1. Неналежне виконання вимог законодавства та організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.
4.1.3. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень, визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.4. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.5. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.6. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.2. Оцінювання роботи керуючого магазином здійснює заступник директора підприємства. Основними показниками при оцінюванні роботи керуючого магазином є своєчасність та повнота виконання ним своїх посадових обов'язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю.
5. Повинен знати
Керуючий магазином повинен знати:
5.1. чинне законодавство України, що регламентує підприємницьку діяльність;
5.2. нормативно-правові акти та документи з державного регулювання функціонування підприємств торгівлі та організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів;
5.3. основи економіки, менеджменту, маркетингу;
5.4. номенклатуру, асортимент товарів, що продаються в магазині, їх властивості та призначення;
5.5. порядок маркування товарів штриховими кодами;
5.6. стандарти та технічні вимоги до якості товарів;
5.7. порядок інформування покупців про роздрібні ціни на товари та інші їх реквізити;
5.8. правила складування та зберігання товарів;
5.9. вітчизняну та зарубіжну практику з організації та технології торгівлі;
5.10. види торгово-технологічного устаткування та обладнання, їх будову та правила експлуатації;
5.11. завдання та обов'язки працівників магазину, їх права;
5.12. основи психології та етики в торгівлі;
5.13. організацію нормування та оплати праці;
5.14. трудове законодавство;
5.15. порядок організації та ведення обліково-звітної та іншої встановленої для торгівлі документації;
5.16. правила проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей;
5.17. правила роботи магазину та внутрішнього трудового розпорядку;
5.18. категорії і види стандартів, іншу нормативно-технічну документацію щодо сертифікації якості товарів та послуг у торгівлі;
5.19. правила конкурентних взаємовідносин;
5.20. форми та методи організації та оплати праці;
5.21. основи психології та етики в торгівлі;
5.22. вимоги (настанови, стандарти, інструкції, процеси тощо) впровадженої на підприємстві (магазині) системи управління якістю за профілем своєї діяльності;
5.23. методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв'язку, комп'ютерів, відповідні прикладні програмні засоби;
5.24. правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.
6. Кваліфікаційні вимоги
Другий (магістерський) або перший (бакалаврський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань – «Економіка і підприємництво», «Менеджмент», «Торгівля». Післядипломна освіта в галузі управління (за винятком напряму підготовки «Менеджмент»). Стаж роботи за професійним спрямуванням у сфері торгівлі: для магістра (спеціаліста) – не менше 1 року, бакалавра – не менше 2 років.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав керуючий магазином взаємодіє із:
7.1. іншими керівними працівниками підприємства з питань координації і взаємодії у роботі, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.2. керівниками (іншими працівниками) інших структурних підрозділів підприємства з питань надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.3. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов'язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає