Посадові інструкції
14.07.2025

Посадова інструкція начальника відділу маркетингу

451

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

начальника відділу маркетингу

(Код КП – 1233)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність начальника відділу маркетингу.

1.2.      Призначення на посаду начальника відділу маркетингу та звільнення з неї здійснюється наказом керівника підприємства за поданням ____________________ з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю.

1.3.      Начальник відділу маркетингу безпосередньо підпорядковується _______________.

1.4. Керує роботою ________________.

1.5. Під час відсутності, заміщається особою, призначеною в установленому порядку, яка набуває відповідних прав і несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов'язків.

 

2. Завдання та обовязки

2.1.      Організує комплексне вивчення і аналіз вітчизняних та зарубіжних ринків, перспектив їх розвитку з метою одержання інформації щодо співвідношення попиту і пропозиції, рівня цінна продукцію, можливих замовлень, розвитку виробництва підприємств-конкурентів, стратегії і тактики їх діяльності, реакції на появу нової продукції.

2.2.      Здійснює розроблення коротко-, середньо- та довготермінової стратегії маркетингової діяльності, орієнтує проектувальників та виробництво на виконання вимог споживачів щодо продукції, що виробляється підприємством.

2.3.      Організує дослідження споживчої властивості продукції та факторів, що визначають структуру і динаміку споживчого попиту на продукцію підприємства, ринкової кон'юнктури.

2.4.      Розроблює рекомендації щодо удосконалення асортименту і якості продукції, обґрунтованості та доцільності випуску нової продукції, орієнтованої на задоволення потреб споживачів.

2.5.      Визначає стратегію і тактику маркетингу продукції.

2.6.      Організує роботи з аналізу ефективності використання каналів маркетингу, найбільш ефективних форм і методів реалізації продукції, послуг посередників.

2.7.      Бере участь в організації виставок, ярмарків, рекламуванні продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках, розповсюдженні інформації про виробника та його можливості.

2.8.      Бере участь у внесенні відповідних коректив до діяльності підприємства в разі зміни зовнішнього середовища чи зіткнення з певними проблемами, в розробленні заходів захисту від конкурентів.

2.9.      Здійснює організацію маркетингу продукції підприємства згідно з плановими завданнями та укладеними договорами, вчасного її відвантаження споживачам у встановлених обсягах реалізації.

2.10.    Забезпечує участь відділу в підготовці проектів перспективних і річних планів виробництва та реалізації продукції, виконання робіт щодо вивчення попиту на продукцію підприємства, одержання замовлень, узгодження умов і укладання договорів на її постачання, розрахункових нормативів запасів готової продукції, планування її постачання споживачам.

2.11.    Вживає заходів щодо виконання плану реалізації продукції, своєчасного одержання нарядів, специфікацій та інших документів на постачання, а також реалізації продукції, яка не розподілена за планом і не знаходить маркетингу за нарядами.

2.12.    Забезпечує контроль за виконанням підрозділами підприємства замовлень, договірних зобов'язань у встановлені строки, за обсягом реалізації продукції, номенклатурою, комплектністю та якістю, за станом запасів готової продукції на складах.

2.13.    Організує приймання готової продукції від виробничих підрозділів на склади, раціональне зберігання і підготовку до відправлення споживачам, визначення потреби в транспортних засобах, механізованих навантажуючих засобах, тарі та робочій силі для відвантаження готової продукції.

2.14.    Здійснює розробку і упровадження стандартів підприємства щодо організації зберігання, маркетингу та транспортування готової продукції, а також заходів удосконалення роботи зі маркетингу, скорочення транспортних витрат, зниження понаднормативних залишків готової продукції та прискорення операцій у збуті.

2.15.    Вживає заходів щодо забезпечення своєчасного надходження коштів за реалізовану продукцію.

2.16.    Бере участь у розгляданні претензій споживачів, які надходять на підприємство, у підготовці відповідей на заявлені позови, а також претензій споживачам за порушення ними умов договорів.

2.17.    Забезпечує облік виконання замовлень і договорів, відвантаження та залишків нереалізованої готової продукції, своєчасне оформлення документації зі маркетингу, складання передбаченої звітності зі маркетингу (постачання), виконання плану реалізації.

2.18.    Бере участь в організації обслуговування реалізованої продукції.

2.19.    Координує діяльність складів готової продукції, керує працівниками відділу.

2.20.    _________________________________________________________________.

 

3. Права

Начальник відділу маркетингу несе відповідальність:

3.1.      За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю.

3.2.      За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

3.3.      За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

3.4.      ________________________________________________________________.

 

4. Відповідальність

Начальник відділу охорони праці несе відповідальність:

4.1.      За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю.

4.2.      За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

4.3.      За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

4.4.      _______________________________________________________________________.

 

5. Повинен знати

Начальник відділу маркетингу повинен знати:

5.1.      Постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з організації маркетингу і постачання готової продукції.

5.2.      Теорію і практику маркетингу, методи досліджень та аналіз у галузі маркетингу (виробнича, торгова, збутова, рекламна, цінова та інша діяльність підприємства).

5.3.      Методи прогнозування і моделювання попиту, формування конкурентоспроможного асортименту продукції, визначення оптимальних обсягів маркетингу, порядок ціноутворення, розроблення стратегії цін.

5.4.      Способи і методи рекламування продукції.

5.5.      Методи і порядок розроблення перспективних і річних планів виробництва і реалізації продукції.

5.6.      Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення.

5.7.      Прейскуранти оптових цін на продукцію, що випускається підприємством.

5.8.      Економіку виробництва.

5.9.      Методи і порядок розробки нормативів запасів готової продукції.

5.10.    Порядок визначення загального обсягу постачання, потреби у вантажних і транспортних засобах.

5.11.    Методи вивчення попиту на продукцію підприємства.

5.12.    Умови постачання, зберігання та транспортування продукції, правила оформлення матеріалів для укладання договорів на постачання, документації зі маркетингу.

5.13.    Порядок підготовки претензій до споживачів і відповідей на претензії, що надходять.

5.14.    Стандарти і технічні умови на продукцію, яка випускається підприємством.

5.15.    Організацію складського господарства і маркетингу продукції.

5.16.    Основи технології, організації виробництва, праці та управління.

5.17.    Вітчизняне та зарубіжне митне законодавство.

5.18.    Етику ділового спілкування та ведення переговорів.

5.19.    Організацію обліку операцій із маркетингу і складання звітності про виконання плану реалізації.

5.20.    Правила експлуатації обчислювальної техніки.

5.21.    Трудове законодавство.

5.22.    Основи менеджменту.

5.23.    Правила та норми охорони праці.

5.24. ___________________________________________________________________.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр,  спеціаліст). Стаж роботи зі збуту - не менше 2 років.

 

7. Взаємовідносини (звязки) за посадою

Начальник відділу маркетингу взаємодіє:

7.1. З головним бухгалтером з питань отримання бухгалтерських даних про рух, реалізацію, запаси продукції; підсумків інвентаризації матеріально-технічних ресурсів тощо. Надання звітів про витрати на маркетингові дослідження, розрахунків витрат на післяпродажне обслуговування продукції;

7.2. З начальником відділу технічного контролю з питань отримання відомостей про дефекти виготовленої продукції, узагальнених результатів рекламаційної роботи. Надання відомостей по рекламаціях, інформації про невідповідність заявленої якості продукції протягом гарантійного терміну.

7.3. З ________________ з питань:__________________________________________.

7.4. З ________________ з питань:__________________________________________.

7.5. З ________________ з питань:__________________________________________.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

451

Коментарі

Коментарів ще немає

Інше
10.10.2025

Графік відпусток на 2026 рік затверджений директором

1

5499

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5753

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5221

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

2

4687

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

9077

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4311