Перехід на загальну систему оподаткування: доходи та витрати підприємства
Дохід/витрати по новим операціям, які повністю здійснено вже після переходу на загальну систему, слід визначати за загальними правилами бухобліку.
А от по перехідним операціям, які розпочато на спрощеній системі і завершено на загальній системі оподаткування, є спеціальні "перехідні" коригування, які мають застосовувати всі без винятку платники податку на прибуток (в т.ч. із бухдоходом менше 40 млн грн, які не ведуть облік податкових різниць). Вони стосуються двох таких ситуацій:
1) коли продаж товарів (робіт, послуг) був на єдиному податку, а оплата на загальній системі;
2) коли авансова оплата була на єдиному податку, а реалізація (і визнання в бухобліку доходу) на загальній системі оподаткування.
Щодо даної першої ситуації у п. 4-1 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8221 вказано: фінрезультат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування, вартість яких згідно з правилами НП(С)БО або МСФЗ визнано у складі доходу під час перебування на такій системі.
Водночас тут-таки вказано, що фінрезультат до оподаткування зменшується на суму собівартості таких товарів (робіт, послуг), що врахована у складі витрат згідно з правилами НП(С)БО або МСФЗ під час перебування платника на спрощеній системі оподаткування.
Отже, Вам за озаченою перехідною операцією треба одночасно фінрезультат до оподаткування:
— збільшити на суму доходу, визнаного за правилами НП(С)БО або МСФЗ під час перебування на єдиному податку (він у Вас мав бути відображений записом: Дт 361 Кт 70). У додатку РІ цю різницю записують до рядка 4.1.5.1;
— зменшити на собівартість товарів (робіт, послуг), що врахована у складі витрат за НП(С)БО або МСФЗ під час застосування спрощеної системи оподаткування (така собівартість у Вас, по ідеї, мала би бути відображена записом: Дт 903 Кт 23 або Дт 901, 902 Кт 26, 28 з одночасним визнанням доходу). У додатку РІ цю різницю записують у рядку 4.2.5.1.
Щодо даної другої ситуації у п. 4-1 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ визначено: фінрезультат до оподаткування податкового (звітного) періоду зменшується на суму доходу, визнаного згідно з правилами НП(С)БО або МСФЗ, у вигляді вартості товарів (робіт, послуг), відвантажених (наданих) у такому періоді, в частині суми їх попередньої (авансової) оплати, отриманої під час перебування платника на спрощеній системі оподаткування, та оподаткованого єдиним податком.
Водночас тут-таки вказано, що фінрезультат до оподаткування збільшується на суму собівартості відвантажених (наданих) таких товарів (робіт, послуг), що врахована у податковому (звітному) періоді у складі витрат згідно з правилами НП(С)БО або МСФЗ.
Отже, за озаченою перехідною операцією треба одночасно фінрезультат до оподаткування
:— зменшити на суму доходу від продажу товарів (робіт, послуг), визнаного згідно з правилами НП(С)БО або МСФЗ (у бухобліку його показують так: Дт 361 Кт 70), у частині отриманої передоплати (себто у тій частці, яка потрапила під оподаткування єдиним податком). У додатку РІ цю різницю записують до рядка 4.2.5.2;
— збільшувати на суму собівартості таких реалізованих товарів (робіт, послуг), що врахована у складі витрат згідно з НП(С)БО або МСФЗ (її показують одночасно із визнанням доходу бухзаписом: Дт 903 Кт 23, Дт 901, 902 Кт 26, 28). У додатку РІ цю різницю записують у рядку 4.1.5.2.
Також хочемо наголосити, що в категорії 102.20.02 ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=36804 вказано: "Отже, у разі переходу платником єдиного податку на загальну систему оподаткування в середині року такий платник податку подає Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація), за податковий (звітний) рік, який починається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року.
У рядках 01 та 02 Декларації враховуються показники доходу від будь-якої діяльності та фінансового результату до оподаткування, визначені відповідно до правил бухгалтерського обліку, за період перебування такого платника на загальній системі оподаткування".
Тобто рядок 01 та 02 першої декларації слід заповнювати, враховуючи ті показники, які Ви отримали уже в статусі платника податку на прибуток (з урахування перехідного коригування із п. 4-1 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Зразок заповнення звіту щодо працевлаштування осіб з інвалідністю
Показ митної декларації у декларації з ПДВ: нюанси та питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення звіту про працевлаштування інвалідів: уточнення для підприємств
Чи потрібно вести кількісний облік забракованої продукції
ПДВ: Облік податкової накладної з мінусовим РК у кредиті
Відповідь АІ схвалено експертом
Зміни в умовах виплати Чорнобильської відпустки для підприємств
Вибір КВЕДів для ФОП, що надає онлайн-косметичні послуги
ФОП планує надавати онлайн-послуги: розбір косметики клієнтів, підбір косметичних засобів та онлайн-консультації щодо догляду за шкірою обличчя.
Які КВЕДи необхідно…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій ФОП для зняття з обліку платника ПДВ
Вибір КВЕД для партнерських виплат у Хрошоп: поради
Чи потрібно здавати новий звіт для ФОП до 09.11
Відповідь АІ відхилено експертом
Правила бронювання: облік часу та документи для працівника
Як відобразити реєстрацію коригування ПДВ у декларації
Які мої дії? як я маю це показати в декларації…
Відповідь АІ схвалено експертом
Як зазначити інформацію про інвалідів у звіті ТОВ
Чи потрібно ФОП оновлювати адресу при перейменуванні вулиці
Облік актів плати за невідповідність у зеленій енергетиці
Облік кешбеку від виплат заробітної плати: податкові наслідки
ФОП на загальній системі: поворотна фіндопомога ТОВ та ПДВ
Помилки в звіті через перевищення нормативу осіб з інвалідністю
Заповнення звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом


