Звітування ФОП після переходу на загальну систему оподаткування
Через наявний борг, 30.09.2025 року податкова прийняла рішення про анулювання спрощеної системи для ФОП на 2 групі. Тобто з 01.10.2025 року по теперішній час ФОП перебуває на загальній системі.
Які звіти за підсумком 2025 треба подати такому ФОПу?
ФОП після закінчення 2025 року потрібно подати 2 декларації:
1. Податкову декларацію про майновий стан та доходи буде подаватись в періоді "Рік 2025", після закінчення 2025 року в термін до 1 травня 2026 р.
Відповідно до п. 177.5.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4292 Фізичні особи - підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають податкову декларацію за результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на (перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Податкова декларацію про майновий стан і доходи подається за формою F0100215 з Додатком ЄСВ 1 та Додатком Ф2. Якщо у період перебування на загальній системі оподаткування ФОП не отримував дохід, то Додаток Ф2 подається пустим.
2. Податкову декларацію по єдиному податку, яку потрібно було подати до 09.11.2025 року.
ФОП повинен подати Декларацію по ЄП разом із Додатком 1 за період "9 місяців 2025" - за квартальною формою та у квартальні терміни.
Обов'язок подання квартальної декларації передбачений п.296.5.1.ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7158 відповідно до якого платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом
Отже, декларація подається за період "9 місяців 2025" за квартальною формою F0103309 та у квартальні терміни- до 09.11.2025. Після переходу на загальну систему оподаткування декларації по єдиному податку наростаючи підсумком з початку року за період "Рік 2025" подавати вже не потрібно, декларація за 9 місяців буде останньою декларацією по ЄП у 2025 році.
Разом із декларацією подається Додаток 1 по ЄСВ, в якому заповнюються дані тільки за січень- вересень. В рядку 8.2 «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) період, в якому здійснено перехід на сплату інших податків та зборів» – проставляється позначка «х» у разі переходу платника єдиного податку на загальну систему оподаткування. Відмітка в цьому полі означає, що це остання декларація, яку ФОП подає перед переходом на загальну систему оподаткування. Також позначка робиться в Додатку 1, в полі 5 біля «перехід на сплату інших податків і зборів» – у випадку переходу на загальну систему оподаткування. Рядок 8.1 заповнюють тільки ФОП, які припинили свою діяльність та подають ліквідаційну декларацію. У вашому випадку діяльність продовжується, але змінюється система оподаткування, тому відмітка ставиться саме в рядку 8.2.
Приклад заповнення декларації ми розглядали у статті https://7eminar.ua/news/1327-koli-u-fop-1-2-grupi-vinikaje-obovyazok-podannya-deklaraciyi
Роз'яснення ДПС в ЗІР, категорія 107.01.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42911
3. Додаток по ЄСВ подається окремо до кожної декларації. В Додатку ЄСВ 1, який буде подаватись у складі майнової декларації, зазначається лише період перебування на загальній системі оподаткування, а в Додатку 1, який буде подаватись у складі річної декларації по ЄП, буде зазначатись лише період перебування на спрощеній системі оподаткування.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

