Оформлення відпустки для ФОП: податки та необхідні документи
На період відпустки звільняється такий ФОП від сплати податків під час відпустки?
Якими документами це підтвердити?
ФОП може скористатись пільгами по сплаті ЄП та ВЗ на один місяць на період відпустки.
Єдиний податок. ФОП 1-2 групи, які не мають найманих працівників звільняються від сплати ЄП
(п. 295.5 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20250121#n7145 ):
– на період відпустки - на 1 місяць на рік на період відпустки;
– на період хвороби, якщо вона триває більше 30 календарних днів.
Для цього до початку відпустки потрібно подати Заяву в ДПС в довільній формі. Терміни
подання Заяви:
• щодо періоду щорічної відпустки – до дати початку відпустки;
• щодо терміну втрати працездатності – до 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому
закінчився лікарняний (з обов’язковим додаванням витягу з ЕРЛН).
Від сплати ВЗ "за себе" також є звільнення. Це пряма норма п.п. 1.13 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20250121#n8462 в якій зазначено: платники військового збору – фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, яка триває 30 і більше календарних днів, що підтверджується витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності.
Для звільнення від сплати ЄП та ВЗ подається не дві окремих Заяви, а достатньо подати одну Заяву, в якій зазначається про звільнення від сплати одразу обох податків. Заява подається у довільній формі через розділ "Листування з ДПС" в Електронному кабінеті.
Як все оформити https://7eminar.ua/events/4577/10494
Зауважимо, що у разі здійснення підприємницької діяльності під час відпустки та отримання доходів у цей період ФОП зобов’язаний буде сплатити єдиний податок за ставками та в порядку визначеному ПКУ, тобто звільнення від сплати ЄП та ВЗ вже не буде. Податківці в ЗІР, категорія 107.01.01, зазначають наступне: Отримання доходу від підприємницької діяльності платником єдиного податку першої або другої груп у період звільнення від сплати єдиного податку є порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування, у разі відсутності документального підтвердження того, що це кошти за товари (послуги), поставлені до початку відпустки чи лікарняного, або ж раніше був укладений договір, який передбачає перерахування передоплати.
У такому випадку за рішенням контролюючого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, може бути анульовано реєстрацію платника єдиного податку та оподатковано такий дохід за ставкою єдиного податку у розмірі 15 відс., якщо отримання такого доходу відповідає випадкам визначеним підпунктами 1 – 5 п. 293.4 ст. 293 Податкового кодексу України. В іншому випадку ставка 15 відс. не застосовується контролюючим органом https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43508
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

