Перереєстрація авто та податкова декларація після зміни адреси підприємства
Обов’язок перереєстрації авто (зміни техпаспорта) прямо встановлений пунктом 33 Постанови Кабінету Міністрів України № 1388. Зміна місцезнаходження юридичної особи є підставою для обов’язкової перереєстрації транспортного засобу протягом 10 діб.
Згідно з Порядком № 1388, пункт 33 :
«Перереєстрація транспортних засобів проводиться в разі отримання свідоцтва про реєстрацію (зокрема за бажанням заявника в електронній формі без виготовлення його на бланку) замість утраченого або непридатного для користування, зміни їх власників, місця реєстрації або найменування власників – юридичних осіб (крім зміни найменування юридичної особи у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство), адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, а також у разі заміни номерних знаків, отримання чи перезакріплення індивідуальних номерних знаків, зміни кольору, переобладнання транспортного засобу чи заміни кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери»
(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-п#n216).
Декларація з транспортного податку:
Згідно з підпунктом 267.6.4 Податкового кодексу України, платники податку — юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Підпункт 267.7.1 ПКУ передбачає: «Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування».
Органи МВС щомісяця передають податковій інформацію про зареєстровані авто (підпункт 267.6.3 ПКУ). Якщо техпаспорт залишається зі старою адресою, то в базі податкової такий транспортний засіб буде закріплений за старою податковою інспекцією.
Якщо подати декларацію на 2026 рік до нової податкової за основним місцем обліку, але не змінити адресу в техпаспорті:
— нова ДПС може не визнати декларацію, бо не має інформації від МВС про зареєстрований у неї об’єкт;
— у старій ДПС виникне недоїмка — об’єкт вважається на обліку, а декларації немає.
З 1 січня 2026 року, починаючи з нового бюджетного періоду, податки мають сплачуватися за новим місцезнаходженням. Проте для транспортного податку таким місцезнаходженням вважається адреса, зазначена у техпаспорті.
Висновок: щоб дії підприємства відповідали законодавству, необхідно:
— перереєструвати транспортний засіб у Сервісному центрі МВС (підстава — п. 33 Постанови № 1388);
— подати декларацію до податкової за новою адресою, яка зазначена в оновленому техпаспорті та відповідає основному місцю обліку.
Якщо техпаспорт не змінювати, відповідно до роз’яснень ДПС, декларацію потрібно буде подавати за місцем реєстрації авто (тобто до старої податкової), що зробить цю адресу неосновним місцем обліку. Це не порушує норм Податкового кодексу, але є порушенням правил реєстрації транспортного засобу, оскільки Порядок № 1388 не передбачає реєстрації авто за адресою, яка відрізняється від юридичної адреси суб’єкта господарювання.
Згідно зі статтею 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення,абз. 6 :
«Керування водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в Україні в установленому порядку, — тягне за собою накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (850 грн).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…

