Дати та строки реєстрації податкової накладної після інвентаризації
Вірно, слід зареєструвати зведену податкову накладну на суму нестачі не пізніше 31 січня 2026 року та зареєструвати в ЄРПН не пізніше 20 лютого 2026 року. Тип причини 13.
Існує усталена думка податківців про те, що нестача ТМЦ понад норми природного убутку вважається використанням активів у операціях, що не є господарською діяльністю підприємства, та в такому разі платник зобов’язаний нарахувати компенсуючі податкові зобов’язання згідно пп. «г» п. 198.5 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4931
Так, має бути зведена податкова накведена, яка складається не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому встановлено факт нестачі. Оскільки протокол інвентаризаційної комісії, що фіксує результати, датований 16.01.2026, фактом встановлення нестачі є січень 2026 року. Отже, ПН має бути датована останнім днем січня, тобто 31.01.2026.
Для зведених компенсуючих ПН встановлено спеціальний строк реєстрації - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем місяця, в якому вони складені (п. 201.10 ПКУ). Тому для ПН від 31.01.2026 граничний строк реєстрації 20.02.2026.
Відповідно до Порядку заповнення податкової накладної № 1307 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#Text для використання товарів в негосподарській діяльності у верхній лівій частині ставиться позначка «Х» та використовується тип причини невидачі - "13". Також проставляєте ознаку зведеності: у полі «Зведена податкова накладна» зазначається код «1», у графі «Отримувач (покупець)» зазначається власне найменування, ІПН — умовний «600000000000». У графа 2 (номенклатура): зазначається опис (найменування) товарів, що списуються, а також дати та порядкові номери «вхідних» ПН, за якими був сформований податковий кредит при їх придбанні.
Графа 4: вказується відповідна одиниця виміру товару.
Графи 3.1, 3.2.1, 3.2.2, 3.3, 5–9: заповнюються у загальному порядку.
Варто пам'ятати, що якщо товари були придбані без ПДВ (наприклад, у неплатника або до реєстрації підприємства платником ПДВ), компенсуючі зобов’язання за п. 198.5 ПКУ не нараховуються, оскільки не було сформовано податкового кредиту.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…


