Відновлення діяльності ФОП: терміни реєстрації та подання заявок
Краще зареєструвати ФОП в грудні 2025, щоб бути на 2 групі з 01.01.2026 року.
При повторній реєстрації у 2025 році ФОП не можуть зареєструвати платником єдиного податку 2 групи.
ФОП, який був платником єдиного податку (ЄП) на початок 2025 року та закрив свою діяльність, не може знову обрати спрощену систему оподаткування в тому ж році.
Згідно з п. 298.1.4 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7213 фізична особа-підприємець може обрати спрощену систему оподаткування лише один раз протягом календарного року. Оскільки ФОП уже мав статус платника ЄП у 2025 році, то своє одноразове право він вже використав, тому при повторній реєстрації ФОП буде зобов’язаний працювати на загальній системі до кінця року.
ДПС у ЗІР, категорія 107.01.01 підтверджує: ФОП, який на початок року перебував на спрощеній системі оподаткування та щодо якого державним реєстратором прийнято рішення про припинення підприємницької діяльності, у разі нової реєстрації СГ у поточному році не може повторно обрати у поточному році спрощену систему оподаткування. Разом з тим, така фізична особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 01 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст. 291 ПКУ https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40649
Особливості реєстрації платником єдиного податку 2 групи є те, що в місяці реєстрації вони будуть на загальній системі оподаткування, а з 1 числа наступного місяця вже будуть на 2 групі ЄП (п.298.1.2 ПКУ). Тому якщо ФОП зареєструється в грудні 2025, то як раз з 01.01.2026 він буде на 2 групі ЄП- це буде його одноразове право на обрання спрощеної системи оподаткування на 2026 рік. Але потрібно врахувати, що якщо у 2025 році ФОП задекларував дохід, який перевищує ліміт доходів для 2 групи, то у реєстрації платником єдиного податку 2 групи йому відмовлять. Так відповідно до п. 298.1.4 ПКУ якщо суб'єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.
Отже, ФОП може подати заяву до 15.12.2025 про перехід на спрощену систему оподаткування та стати платником єдиного податку з 01.01.2026. До кінця 2025 року такий ФОП буде працювати на загальній системі оподаткування.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Списування витрат на 92 рахунок: можливості та ризики для ТОВ
Заповнення звіту про внески на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Розбіжність одиниць виміру: ПДВ та облік сільгосппродукції
ТОВ придбало та перепродало 1 мішок ячменю (код УКТЗЕД 1003, вага 50 кг). Постачальник (ФОП без ПДВ) надав видаткову накладну в мішках. Згідно з вимогами законодавства…
Обов'язкові реквізити для сплати ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Є відповідь АІ
Виплата компенсацій за невикористану відпустку померлого працівника: рекомендації
Відповідь АІ схвалено експертом
Питання щодо точності інформації військового обліку працівників
Коди для відображення дивідентів засновнику в звіті 1ДФ
Як уникнути податків на нерухомість після знищення складу
Чи враховуються зовнішні сумісники в розрахунку нормативу по інвалідам
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт по інвалідам: необхідні дані
Як отримати судові витрати від нерезидента після виграшу
дякую…
Звітування за лікарняний: ЄСВ, ПДФО та нюанси фонду
Відповідь АІ схвалено експертом
Реєстрація бухгалтерської фірми у фінмоніторингу та ризики клієнтів
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно подавати додатки до декларації ФОП 3 групи
Заповнення звіту про інвалідність: що потрібно врахувати
Чи потрібно дублювати доходи при переході між групами ФОП
Чи потрібно вказувати унікальний номер в ТТН обов'язково
Розрахунок ПДФО та ВЗ на добові понаднормово: нюанси
Коригування фінансової звітності через пропущений рахунок за 2025 рік
За 2025 рік фінансова звітність і декларації з податку на прибуток була подана в ДПС.
І вже в квітні 2026 року вияснилося, що загубився один рахунок і акт на юридичні послуги, який датований 2025 роком, але не був включений в звітність 2025 року.
Відповідь АІ схвалено експертом

