Правильне оформлення суміщення посад: облік і табелювання працівників
Відповідно до ст.105 КЗпП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08/ed20251012#n643 - Працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника. Розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.
Оскільки робота за посадою, що суміщається, виконується працівником протягом його робочого часу, у табелі обліку робочого часу робота за суміщенням ніяким чином не виділяється і у табелі проставляється фактично відпрацьований час згідно графіка роботи за посадою бухгалтер.
А от доплата повинна бути встановлена обов'язково, це пряма вимога ст.105 КЗпП. Конкретний розмір - встановлює керівник у наказі. Це може бути фіксована сума або ж відсоток від посадового окладу.
Така доплата входить до фонду оплати праці в складі додаткової зарплати (п.2.2.1 Інструкції №5 від 13.01.2004р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0114-04#o21), а тому вона відноситься на той самий витратний рахунок, що і основна зарплата.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.

