Оцифрування трудових книжок: обов'язки роботодавця та відповідальність за невиконання
П. 2 розд. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1217 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1217-20#Text вказано: «Установити, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом [з 10.06.2021 р. до 10.06.2026 р.] на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин». Також у п. 2 постанови ПФУ № 8-3 визначено: «Установити, що відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі подаються в будь-який період протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року № 1217-IX [з 10.06.2021 р. до 10.06.2026 р.]».
Тобто, на передачу скан-копій паперових трудових книжок або їх оцифрування виділений строк до 10.06.2026 р. Проте штрафу за неподання скан-копій поки що немає.
У роботодавця немає безумовного обов’язку з оцифрування чи передачі скан-копій паперових трудових книжок працівників до ПФУ. Це може зробити і сам працівник (особливо, коли мова йде про працівника, паперова трудова книжка якого знаходиться у нього на зберіганні).
Загалом, скан-копії паперової трудової книжки можуть бути передані до ПФУ:
• працівником, який звертається до ПФУ особисто, тобто очно;
• працівником через кабінет застрахованої особи на порталі ПФУ;
• роботодавцем/страхувальником або представником роботодавця/страхувальника (наприклад, інспектором з кадрів) через кабінет страхувальника на порталі ПФУ. При цьому способі подання скан-копій паперових трудових книжок застрахована особа уже має бути визначена у системі ПФУ як працівник у нового роботодавця. Тобто він можливий тільки після того, як щодо працівника буде подано Об’єднаний звіт.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
🎂 Святкуємо 7EMINAR DAY разом!
Даруємо найвигідніші ціни року та сюрпризи — лише раз на рік, не пропустіть!
Найвигідніші ціниВідповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Різниця між пакетами «СуперПрофесіонал» та «Професіонал» онлайн сервісів
Правила сканування трудових книжок для Пенсійного фонду України
Облік грантових коштів: проводки, ПДВ та доходи підприємства
Де знайти інформацію про податок на прибуток і витрати
Як відобразити зменшення податку на прибуток в бухобліку
Облік витрат на рекламу Google без інвойсів для ПДВ
Оформлення повернення товару та готівковий розрахунок через ПРРО
Чи потрібно видавати чеки за оплатами на рахунок ФОП
Це виглядає так:< …

