Як визначити вартість 25% прав компанії та податки
Стаття 21 Закону про ТОВ:
Учасник товариства має право відчужити свою частку (частину частки) у статутному капіталі лише в тій частині, в якій вона є оплаченою.
ПКУ щодо обліку інвестиційного прибутку фізособою — власником корпоративних прав:
170.2. Оподаткування інвестиційного прибутку
170.2.1. Облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік, за результатами якого платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом такого звітного року.
170.2.2. Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу з урахуванням курсової різниці (за наявності), та його вартістю, що визначається із суми документально підтверджених витрат на придбання такого активу або вартістю інвестиційного активу, що була задекларована особою як об’єкт декларування у порядку одноразового (спеціального) добровільного декларування відповідно до підрозділу 9-4 розділу XX цього Кодексу (крім операцій з деривативами).
Отже:
Засновник може продати лише оплачений розмір частки (у вашому випадку — 50 000 грн, тобто якщо мова йде про 25% = 12 500 грн, але він може продати і 50% оплаченої частки ,і 100%). Якщо малося на увазі, що є намір залучити іншого заснвоника так, щоб частки в капіталі розподілилися 75/25, то він має продати 50% своєї оплаченої частки, ,це як раз і буде 25% всього статутного капіталу.
Вартість продажу визначається за домовленістю сторін, але юридично обмеженням є лише оплачена частка. Толбто, він може продати її з прибутком або за номіналом, або нижче вартості - це ніяк не регламентуєься.
Підприємство як податковий агент нічого не сплачує і не утримує. Воно відображає у формі 4ДФ фізособу з ознакою доходу "112" — вартість частки, без оподаткування. Отже, якщо засновник продає 50% оплаченох частки - це 25000, така сума буде зазначена підприємством в графах 3а та 3.
Фізособа-продавець самостійно подає декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, наступного за звітним, і у додатку Ф1 зазначає доходи та документально підтверджені витрати. Таким чином, він подає додаток Ф1 та зазначає отриманий дозід (те, за скільки пролдав цю частку, та зазначає витрати у розмірі 25000, за наявності платіжного документу, який варто надати в копіїї одразу разом із декларацією, оскільки податкова все одно найскоріше надасть запит на нього)
У разі отримання прибутку фізособа-продавець самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб (18%) та військовий збір (5%) з інвестиційного прибутку (різниці між ціною продажу та вартістю придбання частки) — пп. 170.2 ПКУ. Наприклад, продав частину оплаченої частки (яка вартує 25 000) за 30 000. Отже, інвестиційний прибуток становить 5 000, з нього слід сплатити до 1 серпня 2026 року 18% + 5%. Податки сплачуються самостійно як фізичною особою: ПДФО — за результатами річного декларування (КБК 11010500), військовий збір — також за результатами річного декларування (КБК 11011001), за своїм місцезнаходженням ("пропискою").
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
Відповідь АІ схвалено експертом
Штрафи та пеня за несплату внесків на працевлаштування осіб з інвалідністю
Обов'язки ФОП при імпорті навушників без документів з Китаю
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Звітність при безоплатному договорі з директором: чи потрібна
Винагорода не нараховувалась і не виплачувалась.
Чи потрібно подавати Об'єднану звітність (інших працівників немає)…
Повернення товару: чи обов'язковий чек на повернення
Чи обов'язково треба робити чек на повернення?
Можна поміняти товар і просто повернути різницю покупцю бо другий товар дешевше першого…
Відповідь АІ схвалено експертом
Правильне оформлення продажу сигарет у РРО для ФОП
Розрахунок премії та відрядження: нюанси обліку робочих днів
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи може директор працювати за сумісництвом під час відпустки
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оскарження ППР за помилкову реєстрацію ПДВ накладної можливе
Є відповідь АІ
Розшифровка формули округлення середнього значення в таблиці
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Відповідь АІ схвалено експертом

