
Заповнення додатків ПН та ПП для експедиторських послуг в Україні
Відповідно до податкових роз'яснень https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/766287.html та https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-591736.html, саме Ваша копанія -експедитор, яка здійснює безпосередню виплату доходу нерезиденту, має зазначити відповідні відомості в додатках ПН та ПП до деклараціїї з податку на прибуток.
Щодо додатку ПН:
Згідно з пунктом 103.9 статті 103 ПКУ особа, яка виплачує доходи нерезиденту, зобов’язана у разі здійснення у звітному періоді (кварталі) виплат нерезидентам доходів із джерелом їх походження з України подавати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) звіт про виплачені доходи, утримані та перераховані до бюджету податки на доходи нерезидентів у строки та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Сума податків з доходів нерезидентів, які утримуються при виплаті доходів (прибутків) нерезидентам за звітний (податковий) період, відображається платниками у додатку (додатках) ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація), та відповідно у рядку 23 ПН Декларації.
Згідно з абзацом четвертим пункту 46.1 статті 46 ПКУ додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною.
Додаток ПН до рядка 23 ПН Декларації заповнюється окремо по кожному нерезиденту, якому виплачуються доходи.
Таким чином, Додаток ПН підлягає обов’язковому заповненню і поданню у разі, якщо були здійснені виплати доходів нерезиденту.
Тобто, у додатку ПН зазначає саме та компанія, яка виплатила дохід нерезиденту, в даному випадку — це експедитор, отже, ваша компанія.
Щодо додатка ПП:
...відповідно до п. 30.6 ст. 30 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) суми податку та збору, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом — платником податків.
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1233).
Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та відображає інформацію про суми податкових пільг у податковій звітності, що подається контролюючому органу у строки, встановлені ПКУ (п. 2 Порядку № 1233).
Згідно з п. 103.1 ст. 103 ПКУ застосування правил міжнародного договору України здійснюється шляхом звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, зменшення ставки податку або шляхом повернення різниці між сплаченою сумою податку і сумою, яку нерезиденту необхідно сплатити відповідно до міжнародного договору України.
Підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пп. 103.5 і 103.6 ст. 103 ПКУ, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України (п. 103.4 ст. 103 ПКУ).
Ставки податку на прибуток визначено ст. 136 ПКУ.
Згідно з п. 136.3 ст. 136 ПКУ ставки 0, 4, 5, 6, 12, 15, 18 і 20 відс. застосовуються до доходів нерезидентів та прирівняних до них осіб із джерелом їх походження з України у випадках, встановлених п. 141.4 ст. 141 ПКУ.
Таким чином, сума податку на прибуток підприємств, не сплачена до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, відображається у додатку ПП «Інформація про суми податкових пільг» до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація).
Розрахунок не внесених до державного бюджету сум податку на прибуток при оподаткуванні нерезидентів з урахуванням положень міжнародних договорів України здійснюється за алгоритмом:
Сума втрат бюджету = сума доходу із джерелом його походження з України × (ставка податку (%) згідно з п. 141.4 ст. 141 ПКУ - ставка податку (%) згідно з міжнародним договором) : 100 відсотків.
Розрахунки зазначених пільг здійснюються на підставі показників Декларації та додатка ПН до неї.
Таким чином, особа, яка здійснила виплату нерезиденту та скористалася пільгою — це та особа, яка безпосередньо виплатила дохід, тобто в даному випадку — експедитор, тобто ваша компанія.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Витрати на доставку: чи правомірний податковий кредит у ПДВ
Але у специфікації від…
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено експертом
Відображення несвоєчасно зареєстрованої ПН у бухгалтерському обліку
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
ФОП 3 групи: сплата податків за нерухомість з рахунку
Відповідь АІ схвалено експертом
Штрафи та пеня за несплату внесків на працевлаштування осіб з інвалідністю
Обов'язки ФОП при імпорті навушників без документів з Китаю
Чи дозволено працювати суміснику 10 годин у суботу
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Відповідь АІ схвалено експертом

