Організація бухобліку витрат на будівництво нерухомості для ТОВ
Витрати на будівництво, здійснювані як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства, відображаються на субрахунку 151 «Капітальне будівництво».
Згідно з п. 8 НП(С)БО 7 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o52 первісна вартість об'єкта основних засобів складається, зокрема, з:
- сум, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
- реєстраційних зборів, державного мита та аналогічних платежів, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
- інших витрат, безпосередньо пов'язаних з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.
Отже, всі витрати, що понесені у зв’язку із будівництвом такої нерухомості включаються до первісної вартості побудованих основних засобів.
Відповідно до Інструкції №291 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#n116 на субрахунку 151 "Капітальне будівництво" відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства. Отже, в бухобліку підприємства усі витрати повинні капіталізуватися і формувати первісну вартість збудованих об'єктів, до завершення будівництва вони акумулюються на субрахунку 151.
Відповідно до п. 10 Методрекомендацій №561 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0561201-03#n67 , підставою для зарахування на баланс ОЗ є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів. Отримані ОЗ розподіляються за групами та відповідними субрахунками (згідно з Інструкцією №291).
Господарським називається такий спосіб будівництва, коли всі або більшість будівельно-монтажних робіт виконуються силами самого підприємства.
Рішення про початок будівництва приймає керівник підприємства. Для цього він видає наказ, у якому вказує:
- строк початку і закінчення будівельно-монтажних робіт;
- відповідальних осіб на кожному етапі будівництва;
- мету використання – як основні засоби або інвестиційна нерухомість.
У бухобліку проведення буде наступне:
Дт 371 Кт 311 – оплачено аванс за проектні роботи;
Дт 641/пдв Кт 644 – нараховано ПК з ПДВ;
Дт 151 Кт 631 – отримано проектну документацію від розробника;
Дт 644 Кт 631 – закрито розрахунки з ПДВ;
Дт 631 Кт 371 – відображено залік заборгованостей;
Дт 371 Кт 311 – оплачено аванс підряднику;
Дт 641/пдв Кт 644 – нараховано ПК з ПДВ;
Дт 205/п Кт 205 – передано підряднику власні будівельні матеріали;
Дт 151 Кт 631 – підписано акт виконаних робіт з підрядником;
Дт 644 Кт 631 – закрито розрахунки з ПДВ;
Дт 631 Кт 371 – відображено залік заборгованостей;
Дт 151 Кт 205/п – списано використані підрядником матеріали замовника;
Дт 205 Кт 205/п – повернено невикористані підрядником матеріали;
Дт 151 Кт 20, 22, 13, 66, 65 – капіталізація витрат на будівництво господарським способом;
Дт 151 Кт 685 – отримано сертифікат органу державного архітектурно-будівельного контролю;
Дт 103 Кт 151 – введено в експлуатацію побудований об’єкт.
Якщо будується декілька об’єктів одночасно, доцільно вести аналітичний облік витрат по кожному об’єкту окремо.
Більше інформації , якщо будівництво основний вид діяльності https://7eminar.ua/events/4576/10493 , https://7eminar.ua/events/5139/11689 та https://7eminar.ua/free-webinars/5283
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Сплата ПДФО та ВЗ при оренді авто у фізособи
Облік товарів і ПРРО для ФОП: нюанси без готівки
Як нарахувати борг працівнику за виконавчим листом у 1С
Підкажіть, яким документом нарахувати в 1С суму …
Перехід на спрощену систему: чи знімуть статус ризикового платника
Внесення запису про зміну прізвища в трудову книжку робітниці
Зберігання особистого ключа електронного підпису: законодавчі нюанси
Добрій день проконсультируйте будь ласка …

