Покрокова інструкція виходу власника зі складу ТОВ
На процедуру виходу з товариства впливає розмір частки учасника.
Так, якщо частка учасника в статутному капіталі (далі – СК) становить:
- 50 і більше відсотків, то для виходу з ТОВ йому знадобиться згода інших учасників;
- менше 50 %, тоді учасник може в будь-який час вийти з ТОВ без згоди інших учасників.
1. Для виходу з товариства учасник, який володіє часткою в СК у розмірі 50 і більше відсотків, спочатку повинен подати заяву товариству (для отримання схвалення виходу іншими учасниками).
Дійсність підпису на заяві засвідчується нотаріально з обов'язковим використанням бланків нотаріальних документів. У Законі № 2275 нічого не сказано про те, у які строки такий учасник товариства повинен повідомити інших про своє рішення. А от згода на вихід учасника з ТОВ може бути надана протягом місяця із дня подання учасником заяви, якщо інший строк не встановлено статутом (ч. 3 ст. 24 Закону № 2275, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2275-19#n136).
Тобто учасники можуть зафіксувати в статуті й менший строк. Учасники ТОВ повинні дати письмову згоду на вихід, дійсність їх підписів засвідчується нотаріально. Учасник товариства може вийти з ТОВ протягом місяця із дня надання такої згоди останнім учасником, якщо менший строк не визначено такою згодою (ч. 4 ст. 24 Закону № 2275, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2275-19#n136).
2. Для проведення держреєстрації змін учасник ТОВ (або його представник) подає (ч. 5 ст. 17 Закону № 755, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15#n505):
- заяву за формою 2, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5;
- документ про сплату адмінзбору.
- заяву учасника про вихід із ТОВ;
- згода інших учасників ТОВ на вихід із товариства (цей документ подають учасники, частка яких у СК становить 50 і більше відсотків).
Держреєстратор здійснює реєстраційні дії протягом 24 годин із моменту отримання документів від учасника ТОВ, який має намір вийти зі складу товариства.
3. Процедура та строки виплати вартості частки учаснику, який вийшов із ТОВ, передбачені в ч. 6 ст. 24 Закону № 2275.
Зокрема, товариство в строк не пізніше 30 днів із дня, коли дізналося або повинне було дізнатися про вихід учасника з товариства (наприклад, отримавши заяву про вихід учасника з ТОВ, виписку з ЄДР), зобов'язане:
- повідомити такого учасника про вартість його частки;
- подати обґрунтований розрахунок, додавши до нього копії документів, на підставі яких він здійснювався.
ТОВ зобов'язане виплатити колишньому учасникові вартість його частки протягом року із дня, коли воно дізналося або повинне було дізнатися про вихід учасника (наприклад, із заяви учасника про вихід, із направленої суб'єктом держреєстрації виписки з ЄДР).
Вартість частки учасника визначається станом на день, що передує дню подання ним заяви про вихід із ТОВ, виходячи з ринкової вартості сукупності всіх часток учасників пропорційно до розміру його частки (ч. 8 ст. 24 Закону № 2275).
При цьому учасник ТОВ, який виходить, має право на доступ до фінансової звітності та інших документів, необхідних для визначення вартості його частки. Крім того, ТОВ і колишній учасник можуть домовитися про передачу учасникові замість виплати коштів майна аналогічної вартості.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…
Податкові наслідки неповернутої фінансової допомоги для ТОВ
ТОВ на загальній системі отримував від засновника поворотну фінансову допомогу у 2024 та 2025 роках
Протягом 2026 року жодна сума не була повернута.
1. Які податкові наслідки має така діяльність?
2. Суму неповернутої допомоги слід включити у…
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок днів відпрацьованих для відрядження працівника у вересні
Розрахунковий період липень-серпень 2026. У липні 2026 працівник відпрацював 15 р.д.
У серпні 2026 працівник відпрацював 22 р.д. (один день він працював у вихідний день…
Витрати на доставку: чи правомірний податковий кредит у ПДВ
Але у специфікації від…
Відповідь АІ схвалено експертом
Проблеми з відображенням працівника в ПФУ та лікарняних
Обов'язковість заяви про спрощену систему після відкриття ФОП
Вимоги щодо зарплатного критерію при відмові у бронюванні працівника
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Відповідь АІ схвалено експертом
Звітність по працівниках-інвалідах для ТОВ із сумісниками необхідна
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено експертом
Відображення несвоєчасно зареєстрованої ПН у бухгалтерському обліку
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
ФОП 3 групи: сплата податків за нерухомість з рахунку
Відповідь АІ схвалено експертом


