Ксерокопія печатки: чи є це порушенням у ЗЕД
За українським законодавством печатка не є обов`язковим реквізитом договору чи первинного документа
ГКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#n2637 ) визначє наступне:
"Стаття 58-1. Печатки суб’єкта господарювання
1. Суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.
2. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом.
3. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
4. Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру."
Отже, використання печатки суб~єктом господарювання не є обов~язковим. її наявність чи відсутність не створює юридичних наслідків.
Тому, на нашу думку, прописувати в договорі про використання чи не використання печатки немає сенсу. Але якщо сторони бажають написати це в договорі - будь ласка, за згодою обох сторін можете написати. В цьому разі печатка має бути в оригіналі. Тому рекоммендуємо подивитися договір - чи не прописані там якісь вимоги щодо печатки
З позиції Закону про бухоблік № 996 - печатка також є лише додатковим реквізитом на первинному документі (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14/ed20240101#n155) - ст. 9:
"2. ... Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо)."
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

