Оцінка податкових різниць при діяльності ТЕО та доходах
Ні, не повинні.
По-перше, 30 % коригування із пп. 140.5.4 та пп. 140.5.5-1 ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20250615#n10713 мають застосовувати виключно платники податку на прибуток ,які ведуть облік податкових різниць з р. III ПКУ.
Обов'язково це мають робити (тобто вести облік різниць) тільки платники із бухдоходом більше 40 млн грн (пп. 134.1.1 ПКУ).
Отже, якщо Ваше підприємство не веде облік податкових різниць (через те, що Ваш бухдоход менше 40 млн грн), то Вам взагалі не потрібно застосовувати означені коригування.
По-друге, порядок розрахунку 40-мільйонного критерію наведений в пп. 134.1.1 ПКУ. Там сказано, що до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухобліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Свого часу, податківці у листі ГУ ДФС у м. Києві від 16.03.16 р. № 6300/10/26-15-12-05-11 повідомляли, що звичайним (не малим платникам) доход для цілей застосування пп. 134.1.1 ПКУ слід визначати шляхом додавання показників рядків 2000 «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)», 2120 «Інші операційні доходи», 2200 «Дохід від участі в капіталі», 2220 «Інші фінансові доходи» та 2240 «Інші доходи» графи 3 форми № 2 «Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)».
Зважаючи на сказане, під час визначення 40-мільйонного критерію не враховують, зокрема, суми, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо) - п. 7 НП(С)БО 15 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99#o34.
Отже, те, що у Вас обороти по субрахунках 685/36 більші за 40 млн грн, в даному разі ролі не грає. Адже, як ми вже вказали, під час обчислення 40 млн грн, Вам треба враховувати тільки розмір доходу. І якщо він у Вас менше 40 млн грн (його, до речі, вказують у рядку 01 декларації з податку на прибуток), то Ви не зобов'язані вести облік різниць (в т.ч. з пп. 140.5.4 та пп. 140.5.5-1 ПКУ).
Щодо контрольованості відмітимо. Аби операція вважалася контрольованою треба аби одночасно виконувалися два критерії:
1) щодо таких вартісних показників (див. пп. 39.2.1.7 ПКУ):
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухобліку, перевищує 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких госпоперацій платника з кожним контрагентом, визначений за правилами бухобліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
2) щодо наявності співпраці із "небезпечним" контрагентом.
Оскільки у Вас розмір бухдоходу явно менше 150 млн грн, то про контрольованість операцій тут не може йти мова.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
Відповідь АІ схвалено експертом
Штрафи та пеня за несплату внесків на працевлаштування осіб з інвалідністю
Обов'язки ФОП при імпорті навушників без документів з Китаю
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Відповідь АІ схвалено експертом
Електронний підпис на ТТН: можливість та вимоги до печатки
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Звітність при безоплатному договорі з директором: чи потрібна
Винагорода не нараховувалась і не виплачувалась.
Чи потрібно подавати Об'єднану звітність (інших працівників немає)…
Повернення товару: чи обов'язковий чек на повернення
Чи обов'язково треба робити чек на повернення?
Можна поміняти товар і просто повернути різницю покупцю бо другий товар дешевше першого…
Відповідь АІ схвалено експертом
Правильне оформлення продажу сигарет у РРО для ФОП
Розрахунок премії та відрядження: нюанси обліку робочих днів
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи може директор працювати за сумісництвом під час відпустки
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом

