Перехід на спрощену систему: що робити платнику ПДВ
Суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці) для переходу з загальної системи оподаткування на спрощену систему оподаткування повинні керуватись п. 298.1.4 ПКУ та дотримуватись основних правил та умов переходу:
- Подати заяву не пізніше ніж за 15 днів до початку нового кварталу, тобто не пізніше 15.06.2025.
- Разом із Заявою подається Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
- Перехід на спрощену систему можливий тільки один раз на рік.
- Розмір доходу за 2024 рік не повинен перевищувати ліміт доходу для обраної групи ЄП, встановлений п. 291.4 ПКУ.
- На дату подання Заяви СГ повинен відповідати умовам перебування на обраній групі ЄП по кількості найманих працівників, КВЕД, тощо. Якщо в ЄДР є КВЕД, який заборонений на обраній групі ЄП, то спочатку його потрібно виключити з ЄДР, і тільки потім подавати Заяву.
- На дату подання Заяви не повинно бути податкового боргу зі сплати податків. При цьому, заборгованість по сплаті ЄСВ не є податковим боргом, а є недоїмкою, тому не буде перешкодою у реєстрації платником єдиного податку.
- Юридичним особам варто пам’ятати, що вони не мають права обирати спрощену систему оподаткування, якщо у їхньому статутному капіталі частка юридичних осіб, які не є платниками єдиного податку, становить 25% або більше (п. 291.5.5 ПКУ).
Якщо ви обираєте ставку 5% на спрощеній системі, ваша реєстрація як платника ПДВ буде анульована. Це відбувається автоматично при переході на цю ставку єдиного податку. В такому випадку заяву можна не подавати. Так, відповідно до п. 5.4 Положення №1130 ДПС виключає платника податку з Реєстру платників ПДВ без подання заяви про анулювання ПДВ-реєстрації. Для цього платник має проставити відповідну позначку у п. 5.3 навпроти поля «Прошу анулювати реєстрацію платником ПДВ останнім днем звітного періоду, що передує переходу на застосування ставки єдиного податку, що не передбачає сплати ПДВ (без подання заяви про анулювання реєстрації платником ПДВ)» Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (форма J/F 0102003).
При цьому податківці виключать суб’єкта господарювання з Реєстру платників ПДВ в останній день звітного періоду, що передує переходу на ставку ЄП у розмірі 5% (останній абзац п. 5.4 Положення № 1130). Тобто, якщо платник переходить на сплату ЄП за ставкою 5% з 01.07.2025 року, то ПДВ-реєстрація анулюється 30.06.2025 року.
Платник податку, у якого на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковуються товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, та які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, повинен не пізніше такої дати нарахувати податкові зобов’язання за цими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, яка відповідає рівню ринкових цін за правилами, визначеними п.п. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ. Тобто якщо у вас є якісь основні засоби, товари які були придбані з ПДВ і не повністю замортизувались і ви будете користуватись ними коли вже будете на ЄП, то потрібно зареєструвати компенсуючі податкові зобов'язання. Це підтверджує ДПС в ЗІР, категорія 101.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40009
Рядок 21 декларації з ПДВ стосується суми податкового кредиту, перенесеного на наступний період. Якщо ви переходите на спрощену систему оподаткування зі ставкою 5% (без ПДВ), ваш податковий кредит, задекларований у рядку 21, буде анульовано. Це пов'язано з тим, що спрощена система зі ставкою 5% не передбачає облік ПДВ.
У Вас є можливість скористуватися п.184.9 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4478 та задекларувати ПДВ до відшкодування, яке Ви повинні отримати, незважаючи на те, що не будете на момент отримання платником ПДВ. Звісно, якщо сума до відшкодування більше 100 000 грн., то передбачена документальна позапланова перевірка згідно з п.п.78.1.8 ПКУ
Більше про перехід на єдиний податок: https://7eminar.ua/news/2775-zayava-po-jedinomu-podatku-rejestraciya-perexid-vidmova
Анулювання статусу платника ПДВ: https://7eminar.ua/news/6452-anulyuvannya-rejestraciyi-platnikom-pdv-pidstavi-ta-procedura
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


