Перехід на 2 групу ФОП: податки та розрахунок ліміту 2025 року
На 2 групі ФОП сплачує єдиний податок, ВЗ. Від сплати ЄСВ ФОП буде звільнений.
ФОП має право не сплачувати ЄСВ «за себе».
Відповідно до ч. 6 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про ЄСВ» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n57 ФОП (як на спрощеній, так і на загальній системі оподаткування), які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Ба більше, згідно з роз'ясненнями податкової, а саме- ІПК від 01.11.2021 р. N 4139/ІПК/99-00-04-03-03-06- якщо ФОП має основне місце роботи і роботодавець сплачує за нього ЄСВ у розмірі не нижче мінімального, то ФОП добровільно сплачувати ЄСВ «за себе» не може, це не передбачено чинним законодавством. ФОП може сплачувати ЄСВ за себе тільки за ті місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок у розмірі менше мінімального страхового внеску. Якщо ж ФОП сплачував все ж таки ЄСВ за себе, то ці кошти вважаються помилково або надміру сплаченими.
Висновок: так як роботодавець сплачує за ФОП як за найманого працівника ЄСВ у розмірі не менше мінімального, то ФОП ЄСВ "за себе" не сплачує.
В 2025 році ФОП 2 групи з найманими працівниками:
Щомісячно:
До 20 числа (включно) подає Об’єднану звітність,
Сплачує єдиний податок не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця- сума залежить від ставки, яка встановлена міською радою,
Сплачує військовий збір «за себе» не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця у фіксованій сумі -800,00 грн.
Раз на рік:
Подає декларацію платника єдиного податку з Додатком 1 по ЄСВ та Додаток 2. При цьому, Додаток 2 у складі річної декларації подається тільки у разі наявності показників для заповнення. Строк подання декларації - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.296.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7158 ).
Увага! Після переходу ФОП подасть декларацію за "Півріччя 2025" як ФОП 3 групи, а наступна декларація, яка буде подаватись- вже річна.
Якщо у ФОП були доходи, які підлягають декларуванню поза єдиним податком, подає декларацію про майновий стан і доходи до 01 травня
Навігатор для ФОП: обов'язки щомісяця, щокварталу та раз на рік https://7eminar.ua/news/6215-podatki-ta-zvitnist-dlya-fop-1-3-grupi-jep-golovni
Після переходу на 2 групу ФОП повинен дотримуватись ліміту доходів для 2 групи.
Загальна сума ліміту доходів ФОП за 2025 рік (як за період перебування на 3 групі, так і за період перебування на 2 групі) не повинна перевищувати 6672000,00 грн. Для того, щоб зрозуміти, скільки ФОП може отримати доходів з липня по грудень, потрібно буде від 6672000,00 грн відняти доходи за 1 півріччя 2025 року.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…


