Який баланс необхідно скласти при закритті ТОВ на єдиному
Потрібно скласти проміжний та остаточний ліквідаційний баланс
Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов’язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (абзац другий ч. 7 ст. 111 ЦКУ).
Відповідно до ч. 8 ст. 111 ЦКУ ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс (затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи), що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред’явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс, що складається після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами, не подається до будь-яких органів, а лише затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію. Цей баланс відображає стан майна, перелік вимог кредиторів та результати їх розгляду.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання податковим органам (ч. 11 ст. 111 ЦКУ). У ліквідаційному балансі показники на кінець мають бути нульовими.
Допомогти скласти баланс може штатний бухгалтер підприємства; зовнішній бухгалтер (на підставі договору про надання бухгалтерських послуг); аудитор або ліцензована бухгалтерська компані; ліквідатор — у разі призначення його на підставі рішення учасників або суду (ст. 111 ЦКУ). Окремо зазначаємо, що чинним законодавством України не встановлено вимог до членів ліквідаційної комісії (ліквідатора), тому ними можуть бути будь-які особи. Однак на практиці найчастіше зустрічаються випадки, коли ліквідатором призначають саме керівника компанії.
Якщо ТОВ до ліквідації було мікропідприємством, і подавало спрощену форму фінзвітності (форми 1-мс, 2-мс), то ліквідаційний баланс також подається у цій самій формі.
Отже, ліквідатор юридичної особи складає спершу проміжний ліквідаційний баланс, далі ліквідаційний баланс. І ось цей фінальний ліквідаційний баланс, по-перше, затверджується власниками юридичної особи та, по-друге, подається до податкової за основним місцем обліку платника.
Стосовно декларації єдиного податку. Відповідно до п. 294.6 ст. 294 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями у разі державної реєстрації припинення, зокрема юридичних осіб, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.
після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи, така особа подає до контролюючого органу останню Декларацію у паперовому вигляді за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи наростаючим підсумком з початку року (квартал або півріччя або 9 місяців або рік) до закінчення такого податкового (звітного) періоду або протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Матеріали на платформі: https://7eminar.ua/news/2827-poryadok-skladannya-ta-zatverdzennya-likvidaciinogo-balansu
https://7eminar.ua/news/224-likvidaciya-pidprijemstva-bezpecnii-algoritm-dii
https://7eminar.ua/events/3309/6734
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

