Заголовок тимчасово відсутній
На нашу думку, якщо Ви надаєте послуги нерезиденту і за результатами фактичного надання послуг оформлюєте інвойс, то він може виконувати функцію акта наданих послуг.
МФУ в Листі від 16.02.2017 № 31-11410-66-5/4339 вказує наступне:
"...Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами."
Тобто, це не означає, що проводити в обліку інвойс треба датою його оплати, оплат лише є підтвердженням того, що замовник фактично прийняв Ваші послуги та підтвердив це оплатою
Операція реалізації послуг проводиться в тому періоді, коли така послуга фактично була надана замовнику - ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік № 996 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155):
"5. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені."
Форма інвойсу не затверджена, але при складанні інвойсу маєте враховувати наступні вимоги:
1) він має містити інформацію щодо поставки послуг згідно укладеного договору
2) він має містити всі обов`язкові реквізити первинного документа за визначенням ст. 9 Закону про бухоблік № 996 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155).
Зазвичай, інвойс на послуги містить такі дані:
номер інвойсу
дату складання
найменування та реквізити продавця і покупця
платіжні реквізити
реквізити зовнішньоекономічної угоди, відповідно до якої здійснюється поставка
умови оплати
найменування послуг, їх ціну, кількість
загальну вартість рахунку
валюту
ставки та розмір податку
місце завантаження
розмір та підстави надання знижок
Щодо ПДВ
Нараховувати чи не нараховувати ПДВ на послуги, які Ви збираєтесь надавати резиденту Молдови - залежить від виду Ваших послуг та місця їх поставки, що визначається за правилами пп. 18.2 - 186.4 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4496):
- якщо місце поставки буде за кордоном, то ПДВ не нараховується, ПН не складається.
- якщо місце поставки послуг - Україна, то за правилом "першої події" нараховуєте ПДВ, складаєте ПН на нерезидента (п. 187.8 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4528).
В ПН на нерезидента (код невидачі покупцю - 21) має бути заповнено в титульній частині згідно Порядку заповнення ПН № 1307 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#Text):
"У разі складання податкової накладної за операціями з постачання послуг отримувачу (покупцю) нерезиденту, місце постачання яких розташоване на митній території України, у графі «Отримувач (покупець)» зазначаються найменування (П.І.Б.) нерезидента та через кому країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «500000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється."
Таблична частина ПН заповнюється в загальному порядку
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

