Заголовок тимчасово відсутній
Саме по собі зняття транспортних засобів з обліку в держорганах в бухобліку не відображають.
Адже така операція, по суті, не господарською операцією. Тобто дією або подією, яка викликає зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства.
Разом з тим, якщо транспортні засоби більше не придатні до використання (тобто вони Вам більше не приносять жодних вигід), то їх можна списати. Згідно з п. 33 НП(С)БО 7 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o150 об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.
Відповідно до п. 42 Методрекомендацій № 561 - https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0561201-03#n153 для визначення непридатності основних засобів до використання, можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями та установами, неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо) та оформлення відповідних первинних документів керівником підприємства створюється комісія. Остання має:
1) здійснити безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
2) встановити причини невідповідності критеріям активу;
3) визначити осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття основних засобів із експлуатації, винести пропозиції щодо їх відповідальності;
4) визначити можливість продажу (передачі) об'єкта іншим підприємствам, організаціям та установам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути одержані при демонтажі, розбиранні (ліквідації) основних засобів, встановлює їх кількість і вартість;
5) скласти і підписати акти на списання основних засобів.
Пункт 43 Методрекомендацій № 561 конкретизує, що в таких актах на списання слід наводити дані, що характеризують об'єкти основних засобів: рік виготовлення або будівництва об'єкта, дата його надходження на підприємство і початок експлуатації, первісна (переоцінена) вартість об'єкта, сума нарахованого зносу, передбачений і фактичний строк корисного використання, проведені ремонти, причини вибуття тощо.
До речі, у разі списання основних засобів, які вибувають в результаті аварії або стихійного лиха, до акту треба додавати ще й копію акта аварії і зазначати обставини стихійного лиха.
Далі такий оформлений акт на списання має затвердити (погодити) посадова особа (керівний орган), уповноважена згідно із законодавством (статутом підприємства) приймати рішення щодо розпорядження (відчуження, ліквідації) об’єктів основних засобів (п. 44 Методрекомендацій № 561).
Звертаємо увагу на те, що для госпрозрахункових підприємств не затверджено спеціальних форм актів на списання основних засобів, тому можна послуговуватися або саморобними формами, які містять всі обов’язкові реквізити із ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155, притаманні первинці, або тими, які розміщено в наказі № 818 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#Text.
У бухобліку на підставі обговорюваних актів на списання роблять записи:
- Дт 131 Кт 105 - списано знос ліквідованого транспортного засобу;
- Дт 976 Кт 105 - списано залишкову вартість (звичайно, якщо така є) ліквідованого основного засобу.
До речі, якщо ж такі транспортні засоби ще можна продати хоч за якусь ціну, то можна їх не списувати, а відповідно продати. У бухобліку таку операцію показують за загальними правилами.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Правильний розрахунок індексації зарплати за неповний місяць
Чи буде штраф за невірне заповнення уточнюючого 4 ДФ
Обладнання резервуара для пального без акцизного податку: можливості та обов'язки
Чи може ФОП 2 групи надавати послуги благодійникам

Порядок заповнення рядка 101.2 для працівників з гарантіями
Чи може ФОП 2 групи працювати з громадськими організаціями
Виправлення помилок у звіті з ПДФО та ВЗ: штрафи
Помилка у 1ДФ: як відобразити перехідні лікарняні правильно
Як подати звітність ФОП без доходів і витрат
Врахування днів відпустки при інвентаризації резерву відпусток
Хто має сплачувати штраф: ТОВ чи директор особисто
Як оформити підпис електронних документів під час відпустки директора
Директор у відпустці, як правильно підписувати електронні документи, звітність в такому …

