Заголовок тимчасово відсутній
Згідно з Додатком 2 до Порядку № 4 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0111-15#n658) це буде ознака доходу 197. Суму ПФД відображаєте з цією ознакою у гр. 3 та 3а додатку 4дф у місяці її надання директору. У місяці повернення така ПФД у додатку 4дф не відображається.
Терміни повернення ПФД мають бути визначені договором, який обов’язково складається у письмовій формі. Законодавство такі терміни не обмежує.
Після спливу строку позовної давності заборгованість за позикою може перетворитися для фізособи на оподатковуваний дохід (п.п. 164.2.7 ПКУ). У такому разі фізособа-позичальник повинна самостійно відобразити дохід у річній декларації і сплатити до бюджету ПДФО та ВЗ із оподатковуваної суми списаної заборгованості.
Підприємство-позикодавець відображає у 4ДФ суму списаного боргу з ознакою доходу:
— «107» — якщо сума заборгованості включається до оподатковуваного доходу. З цією ознакою відображаємо суму заборгованості платника податку за укладеним ним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує 50% прожиткового мінімуму (у 2025 році — 1514 грн). При цьому графи 4, 4а, 5 та 5а не заповнюємо. Фізична особа самостійно сплачує податок з таких доходів та зазначає їх у річній податковій декларації;
— «194» — якщо сума заборгованості не включається до оподатковуваного доходу, тобто не перевищила 50% прожиткового мінімуму (у 2025 році — 1514 грн). У цьому випадку також гр. 4а, 4 та 5а, 5 не заповнюємо.
Основна сума прощеного (анульованого) боргу до закінчення терміну позовної давності, що перевищила 25% від МЗП (у 2025 році — 2000 грн), включається до оподатковуваного доходу фізособи як дохід у вигляді додаткового блага (п.п. «д» п.п. 164.2.17 ПКУ). Якщо ж основна сума прощеного боргу (не пов’язаного з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності) не перевищує оподатковувану межу, то вона не оподатковується (п.п. 165.1.55 ПКУ).
У такому разі боржник самостійно сплачує ПДФО та ВЗ із суми прощеної позики та відображає їх у річній податковій декларації за умови, що позикодавець (кредитор) повідомив боржника (платника податку) про прощення (анулювання) боргу у спосіб, вказаний у п.п. «д» п.п. 164.2.17 ПКУ, а саме направленням рекомендованого листа з повідомленням про вручення, або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу.
А от якщо позикодавець (кредитор) не повідомив боржника про прощення боргу, то податки сплачує кредитор. У 4ДФ підприємство-позикодавець має відобразити основну суму прощеного боргу за той місяць звітного кварталу, у якому такий борг було прощено. За ознакою доходу «126» відображається прощена сума боргу (дохід фізособи) якщо вона перевищує 25% від МЗП (у 2025 році — 2000 грн) (вся сума, не тільки перевищення). За ознакою доходу «189» відображається сума анульованого боргу, якщо вона не перевищує неоподатковувану межу.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ

