Заголовок тимчасово відсутній
Питання 1. Чи потрібне погодження Органу управління, якщо первісна вартість обєкта нематеріального активу перевищує 50 тис.грн.?
Питання 2. Що з ПДВ? Чи потрібно нараховувати податкові зобовязання, та яка база нарахування у разі необхідності..
Щодо питання 1. В обліковій політиці вашого підприємства чи додатків до неї, має бути передбачено момент щодо списання ОЗ та НА, а саме вартісний критерій за яким ви маєте приймати рішення про самостійне списання або лише за погодженням органу управління.
У п. 4 Порядку №1314 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#o12) передбачені умови за якими майно може бути списане і передбачена вимога щодо отримання дозволу органу управління у разі списання майна вартість якого перевищує 50 тис. грн.
Звичайно що порядок №1314 застарілий у ньому йдеться впринципі про майно у прямому сенсі, і нематеріальні активи не зовсім підпадають під критерії за якими можна списати майно і вартість у вас більша за 50 тис. грн. отже, раджу підготовити пакет документів і подати до органу управління для отримання дозволу на списання НА.
Щодо питання 2:
Позиція ДПС
Пунктом 34 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», що затверджене наказом Міністерства фінансів України №242 від 18.10.1999р. передбачено, що нематеріальний актив списується з балансу в разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або неможливості отримання підприємством надалі економічних вигід від його використання.
Відповідно до п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (далі – ПКУ), платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
При цьому, ДПС у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» (категорія 101.04) зазначає, що при здійсненні операцій із списання нематеріального активу у зв’язку з неможливістю отримання надалі економічних вигід від його використання, платник податку повинен врахувати норми п.198.5 ст.198 ПКУ та нарахувати податкові зобов’язання.
Водночас, податкові зобов’язання за нормами п.198.5 ст.198 ПКУ нараховуються тільки у тому випадку, якщо товари/послуги/необоротні активи придбавалися з ПДВ.
Таким чином, якщо нематеріальні активи, які списуються у зв’язку з неможливістю отримання надалі економічних вигод від їх використання, було придбано без ПДВ, то податкові зобов’язання згідно з пп.«г» п.198.5 ст.198 ПКУ під час списання таких нематеріальних активів не нараховуються.
Якщо ж підприємство відповідно до п.198.3 ст.198 ПКУ включило до складу податкового кредиту податкові накладні, зареєстровані в ЄРПН постачальниками нематеріальних активів, та у відповідному звітному (податковому) періоді нарахувало податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до п.198.5 ст.198 ПКУ, то додаткового нарахування податкових зобов’язань з ПДВ при здійсненні операцій із списання таких нематеріальних активів відповідно до пп.«г» п.198.5 ст.198 ПКУ не здійснюється.
Такої ж позиції дотримується і ДПС, наприклад, в ІПК №715/ІПК/99-00-21-03-02-06 від 25.02.2021р.
Крім того, якщо нематеріальний актив було придбано з ПДВ та у подальшому повністю замортизовано (тобто, залишкова вартість дорівнює 0 грн.), то нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до п.198.5 ст.198 ПКУ при списанні такого нематеріального активу також немає потреби.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Включення інформації про прийняття на роботу у військовий облік
Чи може ТОВ на ЄП надавати благодійну допомогу ЗСУ
Кроки дій підприємства при невиході працівника на роботу
Покроковий алгоритм закриття ФОП у грудні 2026 року
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно включати відсотки з депозиту до доходу ФОП
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Можливість надання фінансової допомоги ФОП з рахунку бізнесу
Підкажіть, будь ласка, чи може ФОП (2-3 група) надавати фінансову благодійну допомогу БО саме з рахунку ФОП? Які наслідки можуть бути…
Відповідь АІ схвалено експертом
Коригування доходу ФОП при поверненні товару: квартальні нюанси
Підкажіть будь ласка, ФОП 3тя група ЄП в 3му кварталі відправив товар через Нова пей і отримав кошти за цей товар, а 5 жовтня клієнт відмовився від товару і кошти потрібно повертати, що робити з доходом, коригувати дохід 3го кварталу чи зменшувати дохід на…
Облік пошкодження врожаю кукурудзи та вплив на ЄП 4 групи
Є відповідь АІ
Відображення зарплати в Додатку 4 при пізній виплаті
В серпні зарплата нарахована, податки пдфо та віськовий сплачені ,але саму зарплату виплатили 06.10.2026…
Чи зобов'язаний ФОП 2 групи звітувати про працівників-інвалідів
Відповідь АІ схвалено експертом
Оподаткування страхування життя працівників: ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Чи потрібно звітувати про інвалідів без найнятих працівників
Відповідь АІ схвалено експертом
Алгоритм дій при зміні постачальника ПРРО для бізнесу
Оприбуткування плит OSB: чи потрібно і за якою вартістю
Відповідь АІ схвалено експертом
Включати працівника у звітність під час відпустки за свій рахунок
Звіт про внески на працевлаштування осіб з інвалідністю: необхідність
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оплата через Вестерн Юніон для ФОП: нюанси та правила
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно заповнити додаток 4 до звіту по СПД
Чи потрібно проводити індексацію зарплати ФОП з жовтня
1 працівник із суми 8700 на суму 8850 грн.;
2 працівник із суми 9300 на суму 9500 грн.
Підкажіть…
Є відповідь АІ


