Заголовок тимчасово відсутній
Обсяг 1 млн.грн. для обов`язкової реєстрації платником ПДВ рахуємо за останні 12 місяців (07/2024 - 06/2025), в т.ч. операції на ЄП.
На це зокрема вказує ДПСУ в ІПК від 14.05.2019 р. N 2168/6/99-99-13-02-03-15/ІПК:
"...якщо в особи, що переходить із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, на дату такого переходу загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищувала 1 млн грн (у тому числі включаючи період перебування на спрощеній системі оподаткування), така особа повинна не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на загальну систему оподаткування, подати до контролюючого органу Заяву та відповідно зареєструватись як платник ПДВ."
Якщо Ви відмовляєтесь від ЄП добровільно з 01.07.2025, але платником ПДВ маєте зареєструватися в обов`язковому порядку, то маєте подати заяву про реєстрацію платником ПДВ не пізніше 10.07.2025 р.
На це вказує ст. 183 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17?find=1&text=2024#n4409):
"183.4. У разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом, у випадках, визначених главою 1 розділу XIV цього Кодексу, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом. Якщо такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 182.1 статті 182 цього Кодексу, реєстраційна заява подається у строк, визначений пунктом 183.3 цієї статті...."
ЗІР (101.02, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=34986):
«У який термін платнику ЄП, що не передбачає сплати ПДВ, потрібно подати заяву за формою №1-ПДВ при переході за добровільним рішенням на загальну систему оподаткування?
Відповідь:
У разі обов’язкової реєстрації реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.
У разі добровільної реєстрації особи як платника податку — не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.».
При цьому врахуйте норму п. 183.9 ПК:
"183.9. У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку:
з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку;
з першого числа місяця, наступного за днем спливу 10 календарних днів після подання реєстраційної заяви до контролюючого органу або державному реєстратору, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено;
...з першого числа календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому пункту 183.4, що відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, якщо перше число календарного місяця, з якого здійснюється перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви не настало;
з дня внесення запису до реєстру платників податку у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку або у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому пункту 183.4, що відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, якщо перше число календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви настало."
Отже, якщо хочете бути платником ПДВ з 01.07.2025 і дотриманий критерій обов`язкової реєстрації (обсяг 1 млн.грн.), рекомендуэмо подати заяву 1-ПДВ, вказавши в ній, що хочете бути платником ПДВ з 01.07.2025
При цьому в заяві мають бути вказані 2 причини:
1) обов`язкова реєстрація, бо досягнутий обсяг 1000000 грн. (п. 181.1 ПКУ)
2) перехід з ЄП на загальну систему (п. 183.4 ПКУ).
https://storage.7eminar.ua/content/finelf_record/2991/m2/prezentatsiia_pdv_m2_urok3.pdf
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Проблеми з прийняттям розрахунку коригування ПДВ: причини відхилення
Списування витрат на 92 рахунок: можливості та ризики для ТОВ
Заповнення звіту про внески на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Перша подія для податкової накладної при купівлі послуг нерезидента
Суміщення посад: кадрові вимоги для ліцензування ТОВ
Чи можемо ми для виконання кадрових вимог згідно НКЦПФР:
1. Покласти на директора функції комплаєнс-менеджера та функції відповідального працівника за проведення…
Виплата компенсації за медогляд та відображення в 4 ДФ
Відповідь АІ схвалено експертом
Переведення боргу: бухгалтерський облік, ПДВ та податок на прибуток
Кроки після отримання коштів від ПФУ для ФОП 3 групи
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Розбіжність одиниць виміру: ПДВ та облік сільгосппродукції
ТОВ придбало та перепродало 1 мішок ячменю (код УКТЗЕД 1003, вага 50 кг). Постачальник (ФОП без ПДВ) надав видаткову накладну в мішках. Згідно з вимогами законодавства…
Обов'язкові реквізити для сплати ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок внеску за невиконання норми працевлаштування інвалідів
Є відповідь АІ
Виплата компенсацій за невикористану відпустку померлого працівника: рекомендації
Відповідь АІ схвалено експертом
Питання щодо точності інформації військового обліку працівників
Коди для відображення дивідентів засновнику в звіті 1ДФ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно оновлювати довідку про місце зберігання алкоголю
Як уникнути податків на нерухомість після знищення складу
Чи потрібно вказувати вантажо-розвантажувальні операції в ТТН
Чи враховуються зовнішні сумісники в розрахунку нормативу по інвалідам
Чи є публічний показ фільмів послугою чи роялті
програми «Історія кіно в Україні», які заплановані восени 2026 року, а саме: по 1 (одному) показу
кожного фільму в Jam Factory Art Center…
Відповідь АІ схвалено експертом


