Заголовок тимчасово відсутній
Починати потрібно з перевірки статусу ФОП. Можливо, він вже не є платником єдиного податку. Це можна зробити в ЕК в розділі Облікові дані платника та в Реєстрі платників єдиного податку по коду ФОП. Той факт, що податкова приймає звітність по єдиному податку не означає, що ФОП є єдинником, на практиці були випадки, коли ФОП роками сплачував єдиний податок та подавав звітність по єдиному податку, яку приймали, а ФОП вже давно був на загальній системі оподаткування. Потрібно розбиратись- що відбулось, за що штрафи, які були дії ФОП коли відбувся переліміт, тощо.
На підставі п.299.11 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7282 податкова могла аннулювати реєстрацію платника єдиного податку з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. Інакше кажучи, податківці можуть анулювати реєстрацію платника єдиного податку "заднім числом". А це означає, що, починаючи з цієї дати ФОП вважатиметься загальносистемником. Такий «маневр» загрожує єдиннику неабиякими фінансовими наслідками, а саме — донарахуванням податкових зобов’язань із ПДФО та військового збору у вигляді 18% та 1,5% (5%), відповідно, до доходу за весь період після анулювання.
Щодо реєстрацію платником ПДВ. Якщо ФОП переходить на загальну систему внаслідок перевищення граничного обсягу доходу, очевидно, що такий обсяг доходу перевищує 1 млн грн, тож ФОП вписується у вимоги обов’язкової реєстрації платником ПДВ відповідно до норми п. 181.1 ПКУ. У разі, якщо в особи, що переходить із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, на дату такого переходу загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищувала 1 млн грн (у тому числі включаючи період перебування на спрощеній системі оподаткування), то така особа повинна не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на загальну систему оподаткування, подати до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ та зареєструватись як платник ПДВ ( п.183.4 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4409 )
Так як ФОП не зареєструвався платником ПДВ, то за це також є відповідальність. За саме неподання Заяви 1-ПДВ відповідальності немає.
Згідно з п. 183.10 ПКУ будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Також податківці в ЗІР, категорія 101.27, зазначають наступне: до особи, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, однак не подала реєстраційну заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, застосовується відповідальність, передбачена пп. 123.1 – 123.3 ст. 123 ПКУ (в залежності від характеру порушення). При цьому, відповідальність за неподання податкової декларації з ПДВ та за відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних до такої особи не застосовується https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=41634
Отже, відповідно до п.123.1 -123.3 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n2416 якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно Заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, податковий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25% (50% – при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.
Тобто ДПС визначить податкові зобов'язання до сплати по правилу "першої події" без врахування податкового кредиту+ штрафні санкції 25% від цієї суми.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…

