Заголовок тимчасово відсутній
1. Якщо після реєстрації платником ПДВ в першому ж місяці вперше відбулися оподатковані та неоподатковані операції відбулися, то саме в декларації за цей місяць Ви і проводите вперше розподіл вхідного податкового кредиту по ПДВ "подвійного призначення" за правилами ст. 199 ПКУ - пропорційно частці неоподаткованих операцій, яка визначена в додатку Д6 до декларації з ПДВ
Далі цей відсоток (процент) зберігається до кінця року і застосовується в тих місяцях, де одночасно є оподатковані та неоподатковані операції
2. За ст. 199 ПКУ нараховуються умовні ПЗ тільки на той кредит, який прийшов з товарами/послугами, що одночасно використовують в оподаткованих і неоподаткованих операціях (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4967):
"199.1. У разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях."
ЗІР (101.14, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38956):
"Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ згідно з п. 199.1 ст. 199 ПКУ у разі постачання брухту чорних і кольорових металів, який утворився внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованого необоротного активу?
Відповідь:
...якщо у платника ПДВ, внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованого необоротного активу, утворюється брухт чорних і кольорових металів, який надалі постачається на митній території України із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого п. 23 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, то у такого платника ПДВ виникає обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ згідно з п. 199.1 ст. 199 ПКУ за придбаними з ПДВ товарами/послугами (наприклад послугами із оренди приміщення, зв’язку, комунальними послугами, канцелярським приладдям тощо), що використовуються як в оподатковуваних ПДВ операціях, так і неоподатковуваних ПДВ операціях (операціях з постачання брухту чорних і кольорових металів)."
Тобто, це може бути податковий кредит по придбаним послугам утримання приміщень загального призначення КНП, комунальним послугам, послугам інтернету, консультаційним послугам, канцтоварам для адмінстарції заправка та обслуговування авто адміністрації (директора) і т.п.
Тому якщо є придбаний з ПДВ товар, який далі також був проданий з ПДВ, то цей податковий кредит не розподіляється, адже цей товар повністю використаний в оподаткованих операціях
3. В додатку Д6 (в перший місяць, коли є і оподтаковані і неоподатковані операції):
1) спочатку визначаєте процент (частку) неоподаткованих операцій (ст. 199.1 ПКУ). Заповнюєте ряд. 2 таблиці 1 - йдете по формулам в заголовках колонок.
2) визначаємо склад витрат подвійного призначення - товари/послуги, що одночасно використовуються в оподаткованих та неоподаткованих операціях і придбані з ПДВ. Рекомендуємо перелік таких витрат затвердити наказом керівника.
3) множимо процент неоподаткованих операцій на вхідний податковий кредит по придбанням "подвійного призначення".
4) складаємо та реєструємо останнім днем місяця зведену ПН (тип 2) на частку податквого кредиту по вхідним ПН подвійного призначення.
В цій ПН в табличній частині треба буде вказати тільки номери і дати вхідних ПН, по яких ви будете нараховувати умовні ПЗ, в гр. 4 - "грн", в гр. 10 (база) - ту суму, на яку Ви маєте нарахувати умовні ПЗ (по проценту неоподаткованих операцій), в гр. 11 - суму ПДВ від гр. 10.
5) ставимо зведену ПН в ряд. 4.1 декларації.
4. В декларації за січень наступного року заповнюємо додаток Д6, табл. 1, ряд. 1, куди фактично переносимо дані з Д6, табл. 1, р. 3.1 за грудень минулого року. І цю частку з р. 1 використовуємо протягом всього року. В грудні знов проведете перерахунок цих ПЗ.
В бухобліку нарахований умовний ПДВ зазвичай проводять:
Дт 949 Кт 6412 - якщо це був кредит по придбаних послугах
Дт 15, 20, 22 Кт 6412 - якщо були придбані ТМЦ подвійного призначення.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…


