ГБ
Бершадська Галина Миколаївна
28.07.2023 | 20:23
Відповідь надано
Заголовок тимчасово відсутній
Доброго вечора! ФОП 1 групи зареєстрована у вересні 2020 року. Річну звітність за 2020 рік подала та сплатила ЄСВ та Єдиний податок. Далі звітів та платежів не було., по ЄСВ станом на 01.01.2021 була переплата, яка досі відображається в кабінеті платника. По Єдиному податку були нарахування та іноді податкова сторнувала податок, на сьогодні є заборгованість.
При подачі звітності за 2021 та 2022 роки є якісь пільги які можна відобразити в звітності які надавались ФОПам 1 групи на період дії карантину та воєнного стану? Якщо є ссилка на відео, як заповнити звіти в податкову для ФОПів 1 групи (по ЄСВ та Єдиному податку) дайте будь ласка її (в тому числи як відобразити в звітності пільги). Дякую
При подачі звітності за 2021 та 2022 роки є якісь пільги які можна відобразити в звітності які надавались ФОПам 1 групи на період дії карантину та воєнного стану? Якщо є ссилка на відео, як заповнити звіти в податкову для ФОПів 1 групи (по ЄСВ та Єдиному податку) дайте будь ласка її (в тому числи як відобразити в звітності пільги). Дякую
СК
Стефанія, консультант
експерт
31.07.2023 | 11:38
Очікує відповідь
Посилання на відео 7eminar.ua/events/3018/5645 "ФОП: як скористатися пільгою з ЄП «заднім числом», якщо ЄП сплачено"
В загальному випадку, якщо подається звітність за рік, в якому були періоди, за які не сплачувалося ЄСВ та Єдиний податок згідно з наданими пільгами, в основній частині декларації в "Щомісячні авансові внески, грн." платник податку вказує у відповідних кварталах або нічого, якщо ЄП не був сплачений взагалі, або суми фактично сплачені за ті місяці, коли він мав право не сплачувати, але сплачував єдиний податок. В Додатку 1 , якщо сплата ЄСВ відбувалася добровільно в деякі місяці, потрібно вказати суми в такі місяці, в інших місяцях проставити нуль. Якщо ж ЄСВ не сплачувався протягом усього року, Додаток 1 не подається. Щодо пільг, які були у цей період. Згідно Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", який набрав чинності 10 грудня 2020 року, підприємці, що перебувають на І групі платників єдиного податку, звільняються від сплати єдиного податку за грудень 2020 - травень 2021 (включно). За ці ж місяці такі підприємці не сплачуватимуть за себе ЄСВ, а страховий стаж для пенсії в них зберігатиметься.
Щодо звільнення від сплати ЄСВ - платники єдиного податку І групи звільняються від сплати ЄСВ «за себе» за період з 1 грудня 2020 року по 31 травня 2021 (на шість календарних місяців).
Згідно ПКУ, платники єдиного податку I групи тимчасово звільняються:
- від сплати єдиного податку за грудень 2020 року та січень-травень 2021 року, (крім випадків порушення умов застосування першої групи платників єдиного податку) (п. 529 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення « ПКУ);
Якщо ж ФОП І групи вже сплатив єдиний податок (за грудень 2020 року), то така сума може бути повернута платнику податків за його заявою, або бути автоматично (без заяви) врахована в рахунок сплати єдиного податку за наступні періоди (наприклад, за червень 2021 року).
Наступний період пільг настав вже після 24 лютого 2022 р. (роз'яснення податківців kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/local-news/626998.html ):
" Звільнення від сплати
Ще на початку воєнного стану законодавцями було зроблено значні послаблення для ФОП платників єдиного податку групи 1 та 2. А саме: законодавчо було надано право підприємцям — платникам єдиного податку групи 1 та 2 не сплачувати єдиний податок з 01.04.2022 (тобто починаючи зі сплати за квітень) до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України (п. 9.1 підрозд. 8 розд. XX ПКУ). Звертаємо увагу, таке послаблення - це не відстрочка сплати єдиного податку, а саме звільнення. А от чи користуватися таким звільненням чи ні, має вирішити сам ФОП. Тобто, якщо якийсь ФОП групи 1 та 2 забажає сплачувати єдиний податок за звільнені місяці, то він це може зробити.
Але слід пам’ятати таке:
ті ФОП - платники єдиного податку групи 1 та 2, які вирішили не платити єдиного податку, не повинні заповнювати декларацію платника єдиного податку за період, в якому податок не сплачувався. (Наш коментар - мається на увазі, що не заповнюється графа Щомісячні авансові внески, грн., коп. - тут написано НЕ ЗАПОВНЮВАТИ, а не "не подавати" )
Крім звільнення на час дії воєнного стану ФОП платників єдиного податку групи 1 та 2 від сплати єдиного податку, для всіх без винятку ФОП-спрощенців надано звільнення від сплати ЄСВ за себе. А саме згідно з п. 919 разд. VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI всі підприємці мають право не нараховувати, не обчислювати і не сплачувати ЄСВ за себе з 01.03.2022 (тобто починаючи зі сплати за березень) і протягом усього часу до припинення / скасування воєнного стану в Україні, а також протягом 12 місяців після припинення / скасування воєнного стану.
Вище згадане послаблення - це теж не відстрочка від сплати ЄСВ за себе, а саме звільнення від сплати. Тобто будь-який ФОП-спрощенець, а також ФОП-загальносистемник може скористатися цим звільненням і взагалі не нараховувати, не обчислювати і не сплачувати ЄСВ за себе за вказані періоди." Отже, у вказаному вами періоді були як звільнені, так і не звільнені від сплати ЄП та ЄСВ періоди. Їх потрібно так і відобразити в деклараціях: за звільнені періоди не вказувати суму щомісячних авансових внесків, та не вказувати в Додатку 1 нарахування ЄСВ за звільнені місяці, проставивши нулі. За "незвільнені" місяці потрібно вказати суми. Тільки після подачі таких декларацій за 21,22 рік суми в ІКП відобразяться коректно (адже зараз, без подачі звітності, податкова "не знає", чи скористалися ви звільненням, чи нараховували все ж таки ЄСВ та ЄП, але ще не сплатили). За нараховані суми ЄСВ заднім числом, які не сплачені та стануть заборгованістю після подачі звіту за 22 рік, штрафу та пені не буде за несвоєчасну оплату. Раді допомогти, звертайтесь ще
В загальному випадку, якщо подається звітність за рік, в якому були періоди, за які не сплачувалося ЄСВ та Єдиний податок згідно з наданими пільгами, в основній частині декларації в "Щомісячні авансові внески, грн." платник податку вказує у відповідних кварталах або нічого, якщо ЄП не був сплачений взагалі, або суми фактично сплачені за ті місяці, коли він мав право не сплачувати, але сплачував єдиний податок. В Додатку 1 , якщо сплата ЄСВ відбувалася добровільно в деякі місяці, потрібно вказати суми в такі місяці, в інших місяцях проставити нуль. Якщо ж ЄСВ не сплачувався протягом усього року, Додаток 1 не подається. Щодо пільг, які були у цей період. Згідно Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", який набрав чинності 10 грудня 2020 року, підприємці, що перебувають на І групі платників єдиного податку, звільняються від сплати єдиного податку за грудень 2020 - травень 2021 (включно). За ці ж місяці такі підприємці не сплачуватимуть за себе ЄСВ, а страховий стаж для пенсії в них зберігатиметься.
Щодо звільнення від сплати ЄСВ - платники єдиного податку І групи звільняються від сплати ЄСВ «за себе» за період з 1 грудня 2020 року по 31 травня 2021 (на шість календарних місяців).
Згідно ПКУ, платники єдиного податку I групи тимчасово звільняються:
- від сплати єдиного податку за грудень 2020 року та січень-травень 2021 року, (крім випадків порушення умов застосування першої групи платників єдиного податку) (п. 529 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення « ПКУ);
Якщо ж ФОП І групи вже сплатив єдиний податок (за грудень 2020 року), то така сума може бути повернута платнику податків за його заявою, або бути автоматично (без заяви) врахована в рахунок сплати єдиного податку за наступні періоди (наприклад, за червень 2021 року).
Наступний період пільг настав вже після 24 лютого 2022 р. (роз'яснення податківців kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/local-news/626998.html ):
" Звільнення від сплати
Ще на початку воєнного стану законодавцями було зроблено значні послаблення для ФОП платників єдиного податку групи 1 та 2. А саме: законодавчо було надано право підприємцям — платникам єдиного податку групи 1 та 2 не сплачувати єдиний податок з 01.04.2022 (тобто починаючи зі сплати за квітень) до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України (п. 9.1 підрозд. 8 розд. XX ПКУ). Звертаємо увагу, таке послаблення - це не відстрочка сплати єдиного податку, а саме звільнення. А от чи користуватися таким звільненням чи ні, має вирішити сам ФОП. Тобто, якщо якийсь ФОП групи 1 та 2 забажає сплачувати єдиний податок за звільнені місяці, то він це може зробити.
Але слід пам’ятати таке:
ті ФОП - платники єдиного податку групи 1 та 2, які вирішили не платити єдиного податку, не повинні заповнювати декларацію платника єдиного податку за період, в якому податок не сплачувався. (Наш коментар - мається на увазі, що не заповнюється графа Щомісячні авансові внески, грн., коп. - тут написано НЕ ЗАПОВНЮВАТИ, а не "не подавати" )
Крім звільнення на час дії воєнного стану ФОП платників єдиного податку групи 1 та 2 від сплати єдиного податку, для всіх без винятку ФОП-спрощенців надано звільнення від сплати ЄСВ за себе. А саме згідно з п. 919 разд. VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI всі підприємці мають право не нараховувати, не обчислювати і не сплачувати ЄСВ за себе з 01.03.2022 (тобто починаючи зі сплати за березень) і протягом усього часу до припинення / скасування воєнного стану в Україні, а також протягом 12 місяців після припинення / скасування воєнного стану.
Вище згадане послаблення - це теж не відстрочка від сплати ЄСВ за себе, а саме звільнення від сплати. Тобто будь-який ФОП-спрощенець, а також ФОП-загальносистемник може скористатися цим звільненням і взагалі не нараховувати, не обчислювати і не сплачувати ЄСВ за себе за вказані періоди." Отже, у вказаному вами періоді були як звільнені, так і не звільнені від сплати ЄП та ЄСВ періоди. Їх потрібно так і відобразити в деклараціях: за звільнені періоди не вказувати суму щомісячних авансових внесків, та не вказувати в Додатку 1 нарахування ЄСВ за звільнені місяці, проставивши нулі. За "незвільнені" місяці потрібно вказати суми. Тільки після подачі таких декларацій за 21,22 рік суми в ІКП відобразяться коректно (адже зараз, без подачі звітності, податкова "не знає", чи скористалися ви звільненням, чи нараховували все ж таки ЄСВ та ЄП, але ще не сплатили). За нараховані суми ЄСВ заднім числом, які не сплачені та стануть заборгованістю після подачі звіту за 22 рік, штрафу та пені не буде за несвоєчасну оплату. Раді допомогти, звертайтесь ще
ЮЛ
Юлія
05.10.2026 | 16:23
Відповідь надано
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Вітаю. ФОП на єдиному податку 2 група має КВЕД 68.20. Здає в оренду нежилову нерухомість платникам єдиного податку. Фоп планує здавати в оренду житлову нерухомість населенню. Чи потрібно договори оренди на житлову нерухомість посвідчувати нотаріально? Які Ліміти площі…
АК
Анастасія, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:59
ЕЛ
Елена
05.10.2026 | 16:11
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Доброго дня! Підприємство працює на загальній системі оподаткування з ПДВ. Як складати податкову накладну при договору комісії? Якщо товар відвантажується щоденно комісіонеру…
ВК
Валентина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:14
ВІ
Віта
05.10.2026 | 15:18
Відповідь надано
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
При ліквідації ФОП 3 група, який паралельно є найманим працівником, чи подається додаток 1 в складі декларації…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 20:09
МА
Марта
05.10.2026 | 15:14
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Організація займається ремонтом двигунів, на балансі має різноманітні дороговартісні станки. Засновник (кінц бен влас) хоче передати фірмі станок, куплений за власні кошти за кордоном. Прошу надати алгоритм дій бухгалтера для такої операції…
ТК
Тамара, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:29
ЛЮ
Людмила
05.10.2026 | 15:07
Відповідь надано
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Підприємство отримало рішення ризиковості платника п.8 Критеріїв код 05. По двом покупцям обрив ланцюга постачання. Ми надали повідомлення про невідповідність платника ризиковості разом з пакетом документів. У нас є усі документи, а саме договори, видаткові накладні, ТТН та ін…
ВК
Валентина, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:47
НА
Наталія
05.10.2026 | 14:56
Відповідь надано
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
ФОП надає послуги з консультування, 3 група (без ПДВ), нещодавно йому призначили пенсію по інвалідності (на термін з 01.07.2026 по 31.07.2027 рік, тобто строкову). Чи дають такі пенсійні виплати право на пільгу, не сплачувати ЄСВ за ФОП? (як це передбачено для пенсіонерів за…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:24
СВ
Світлана Миколаївна
05.10.2026 | 14:49
Відповідь надано
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Доброго дня, підкажіть будь ласка, якщо у нас основний КВЕД 41.20. також є прописаний КВЕД 43.39, якій КВЕД ми повинні вказати в податковій накладній при реєстрації. Якщо виконувався поточний ремонт нежитлового приміщення. (незначні роботи,космитичні). Дякуємо…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 19:35
НП
Півень Наталія
05.10.2026 | 14:46
Відповідь надано
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Добрий день. У ФОП з'явився найманий працівник у вересні 2026 року. Об'єднаний звіт потрібно подати з 1 додатком Д1, Д4 тільки за вересень та номер місяця в кварталі в Д1 та Д4 проставити 3? Дякую…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:49
СВ
Світлана
05.10.2026 | 14:40
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Вітаю, підкажіть якщо на ТОВ один працівник він же директор і він надає послуги(консультаційні), як відобразити нарахування по його заробітній платі та податкам у БАС проф? І чи можна розділити таке нарахування у БАС проф на два рахунки на 92 і на 231…
ЛК
Лідія, консультант
експерт
05.10.2026 | 14:58
ВР
Рудакова Владислава Володимирівна
05.10.2026 | 14:40
Відповідь надано
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
Добрий день!
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
ВК
Віталіна, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:07
ОЛ
Ольга
05.10.2026 | 14:32
Відповідь надано
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Доброго дня. Декретний лікарняний з 01.10.2026 – 03.02.2027. Розрахунковий період для виплат: Жовтень 2025-Вересень 2026.
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:44
ЧУ
Чумаченко М.А.
05.10.2026 | 14:24
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Підприємство на загальній системі оподаткування, мало в довгостроковій оренді приміщення, в якому було зроблено ремонтні роботи по поліпшенню на значну суму. Витрати на поліпшення було закумульовано на бух. рахунку 117 та введено в експлуатацію з амортизацією на 12 років. Зараз…
ВК
Вікторія, консультант
експерт
05.10.2026 | 18:43
МА
Марія
05.10.2026 | 14:14
Відповідь надано
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Добрий день! Підприємство пл.ПДВ виставило рахунок за послуги,але ті послуги оплатив не сам отримувач послуг,а інший ФОП.,і ще не вказав в призначенні,за кого платить. Як тепер формувати ПН? Чи може вертати кошти і коригувати…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 15:20
ЮР
Юрій
05.10.2026 | 14:03
Відповідь надано
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
ТОВ має 4 працівників ВО покладено на керівника з доплатою у військомат подано дані про відп.особу більше ніяких змін не відбувається складаємо списки два рази на рік реєструємо .Чи потрібно керівнику проходити навчання чи ше які зявилися нюанси…
ПК
Поліна, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:39
ОФ
Оксана Федорівна
05.10.2026 | 13:57
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Які наслідки будуть, якщо надали повідомлення до тцк через місяць, після прийняття робітника на підприємство…
АК
Анастасія, консультант
експерт
05.10.2026 | 14:06
МВ
Марія Володимирівна
05.10.2026 | 13:51
Відповідь надано
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
Вітаю!
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:08
АН
Анастасія
05.10.2026 | 13:43
Відповідь надано
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Ми ТОВ придбали зошити без ПДВ на які діє пільга. Ці зошити разом з канцелярією передали благодійно Благод. Організації. Чи потрібно В ПН з типом причини 15 нараховувати 20% ПДВ на ці зошити. Якщо ні то як вірно заповнити ПН з типом причини 02, та типом причини 15? якщо крім…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 19:13
ГА
Галина
05.10.2026 | 13:28
Відповідь надано
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Доброго дня! ТОВ (заг сист) хоче придбати ноутбук (вживаний) у фізособи. За розясненнями, які знайшли, ноутбук відноситься до об'єкту рухомого майна і при придбанні ТОВ як податковий агент має сплатити 5% ПДФО та 5% вз. Чи так це? І ще зустрічали інф-ю, що якщо така продаж не…
ОК
Ольга, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:48
ГЦ
ЦУКАНОВА ГАННА
05.10.2026 | 13:21
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Вітаю! ТОВ 3 група ЄП з ПДВ, отримали аванс 50% на виконання робіт, зареєстрували ПН і суму без ПДВ указали в декларації по ЄП за 2 квартал, закрили акт виконаних робіт в 3 кварталі, зареєстрували ПН по акту, але оплати за виконані роботи щє не отримали. Питання чи повинні ми в…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:15
ТР
Радченко Татьяна
05.10.2026 | 13:20
Відповідь надано
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
Добрий день.
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
ОК
Ольга, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:26


